دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳
تعمیرات موبایل همانند هر کار دیگری نیازمند رعایت نکات و قوانین و مقرراتی است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت کار و افزایش رضایتمندی مشتری دارد.
به گزارش آوای خزر،  در صورتی که تعمیرکار موبایل هستید یا علاقه‌مند به فعالیت در این شغل هستید، توصیه می‌کنیم پیش از آغاز فعالیت با نکات تعمیرات موبایل آشنا شوید.
 
نکات طلایی که هنگام تعمیرات موبایل باید رعایت کرد
 
نکته ۱: از ابزار‌های مناسب برای تعمیرات موبایل استفاده کنید.
یکی از مهم‌ترین نکات در تعمیرات موبایل توجه و به کارگیری ابزار‌های مناسب برای تعمیرات می‌باشد. به خاطر داشته باشید استفاده از ابزار نامناسب برای تعمیرات موبایل باعث بروز آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به موبایل می‌شود. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران به این موضوع توجه نکرده و به زور یا استفاده از ابزار‌های نامناسب به عیب یابی و تعمیر می‌پردازند.
 
به طور مثال برای شل کردن قاب گوشی می‌بایست از ابزار‌های آی‌اسکلک (iSclack)، قاب کش و ساکشن کاپ استفاده کرد، اما برخی از تعمیرکاران از این ابزار‌ها استفاده نکرده یا با زور قاب گوشی را جدا می‌نمایند و این امر باعث می‌شود تا به کابل‌ها و دیگر قطعات گوشی آسیب وارد شود.
 
نکات طلایی که هنگام تعمیرات موبایل باید رعایت کرد
 
نکته ۲: در جداسازی قطعات گوشی دقت داشته و عجله نکنید.
دقت و حوصله از دیگر نکات مهم برای موفقیت در شغل تعمیرات موبایل است بنابراین هنگام جداسازی اجزای گوشی عجله نداشته و با دقت و حوصله قطعات را جدا کنید، زیرا بسیاری از کابل‌ها و قطعات گوشی مانند سیم آنتن، کابل دوربین، کانکتور‌های روی برد بسیار حساس بوده و سهل انگاری هنگام جداسازی قطعات گوشی ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به این قطعات وارد نماید.
 
نکته ۳: چینش صحیح قطعات گوشی و بستن تمام پیچ‌ها
یکی از مهم‌ترین نکات هنگام تعمیر گوشی چینش مناسب اجزای گوشی پس از باز کردن و بستن تمامی پیچ‌ها است. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران موبایل هنگام سر هم کردن گوشی دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند که چگونه قطعات را سرهم کرده و هر یک از پیچ‌ها برای کدام قطعه است.
 
برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌کنیم هنگام باز کردن قطعات هر یک از قطعات گوشی به همراه کابل ها، پیچ‌ها و متعلقاتش را در گوشه‌ای از میز کار قرار داده و به تربیت دیگر اجزا باز شده در هر مرحله را در کنار آن بگذارید. با انجام این کار هنگام بستن گوشی دچار سردرگمی نبوده و می‌دانید کدام قطعه را در کدام مرحله باید نصب کنید.
 
نکات طلایی که هنگام تعمیرات موبایل باید رعایت کرد
 
نکته ۴: به اطلاعات حافظه گوشی مشتری و سیمکارت او اهمیت دهید.
توصیه می‌کنیم هنگام تحویل گوشی برای تعمیرات حافظه گوشی و سیمکارت او را بازگردانید. در صورتی که فراموش کردید این کار را انجام دهید، حتما سیمکارت و حافظه را در بسته‌ای گذاشته و نام مشتری را بر روی آن نوشته تا گم نشود.
 
همچنین هنگام تعمیر گوشی از مشتری بخواهید از اطلاعاتی که بر روی حافظه گوشی ذخیره شده است نسخه پشتیبان تهیه کند، تا حد ممکن تلاش کنید تا اطلاعات گوشی پاک نشود و تا حد امکان از پاک شدن اطلاعات گوشی مشتری جلوگیری به عمل آورید.
 
 
 
نکته ۵: از قطعات مرغوب استفاده کنید.
به کارگیری قطعات مرغوب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام تعمیرات موبایل باید در نظر داشته باشید. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران موبایل به این موضوع توجه نداشته و برای آنکه هزینه تعمیرات موبایل کمتر شود از قطعات نامرغوب استفاده می‌نمایند. این امر باعث می‌شود تا موبایل در مدت زمان کوتاهی مجددا خراب شود و این امر منجر به نارضایتی مشتری و عدم اعتماد او خواهد شد.
 
نکات طلایی که هنگام تعمیرات موبایل باید رعایت کرد
 
نکته ۶: دانش خود را در زمینه تعمیرات موبایل بروز کنید.
همانطور که می‌دانید تکنولوژی موبایل روز به روز در حال توسعه است، بنابراین تعمیرکار حرفه‌ای موبایل می‌بایست خود را با این تغییرات هم سو کرده و مهارت‌ها و تخصص لازم برای تعمیرات به روز‌ترین مدل‌های گوشی را داشته باشد. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران گوشی در زمینه تعمیرات گوشی‌های جدید مهارت و تخصص لازم را نداشته و بدون داشتن مهارت اقدام به تعمیر و عیب یابی می‌کنند و در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن تخصص لازم به جای عیب یابی خسارت و لطمه بیشتری را به گوشی وارد می‌نمایند.
 
اما تعمیرکاران حرفه‌ای موبایل با اطلاعات و دانش روز تعمیرات موبایل آشنا بوده و دوره‌ها و کلاس‌های آموزش تعمیرات موبایل را به صورت تخصصی و حرفه‌ای گذارنده اند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از آن که وارد بازار کار تعمیرات موبایل شوید، حتما دوره‌های تعمیرات موبایل را در آموزشگاهی معتبر سپری نمایید.
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها