دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
با انتشار خبر احضار ۳ بازیکن پرسپولیس به کمیته اخلاق درست مثل ماجرای فرهاد مجیدی شاهد داغ شدن شایعات در فضای رسانه‌ای و مجازی بودیم.

به گزارش آوای خزر،مسئولان محترم کمیته اخلاق برای حفظ آبروی افراد دلیل احضار آنها را اعلام نمی کنند اما به نظر می رسد این قضیه نتیجه معکوس داشته و شایعات و گمانه زنی هایی که صورت می‌گیرد باعث شده تا متاسفانه آبروی افراد بیشتر در معرض خطر قرار بگیرد. به طور مثال در ماجرای فرهاد مجیدی خیلی ها گمانه زنی کردند و ذهن ها به سمت دیگری رفت در حالی که مشخص شد جرم فرهاد فقط انجام یک مصاحبه بود.

حالا هم در مورد سیدجلال، عالیشاه و سعید آقایی شایعات زیادی به گوش می رسد در حالی که شنیده های موثق حاکی از آن است که آنها هم به خاطر انجام مصاحبه هایی به کمیته اخلاق احضار شده اند. به نظر می‌رسد مسئولان محترم این کمیته باید رویه خود را عوض کرده و جرم فوتبالی ها را به صراحت اعلام کنند.

به هر حال هر فردی خانواده دارد و وقتی اسم کمیته اخلاق می آید خانواده ها  فکر می کنند طرف چه جرمی را مرتکب شده که به این کمیته احضار شده است در حالی که به فرض مثال مجیدی یا عالیشاه نهایتاً یک مصاحبه کرده بودند و تازه شاید در آن مصاحبه هم حقایق را گفته باشند. در واقع باید گفت مسئولان کمیته اخلاق باید فضای مجازی و حتی فضای رسانه‌ای را در نظر بگیرند و بیشتر از قبل به فکر آبروی افراد باشند هرچند که مطمئن هستیم آنها همیشه این مسئله را در نظر گرفته و می گیرند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: