دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
معاون گردشگری کشور خطاب به مدیران کل استانی بر نظارت جدی برای اجرای دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد و از آن‌ها خواست از دستگاه‌ها برای ارائه گزارش مطالبه کنند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ میزگرد تصویری (وبینار) دستورالعمل اجرایی نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا در ایام شیوع ویروس کرونا به‌منظور تعامل و تبادل نظر با ذینفعان با حضور آقایان علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غلامرضا حاجی‌آبادی نماینده وزارت امور خارجه، مدیران کل ۱۵ استان کشور و رئسای تشکل‌های بخش خصوصی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.
آقای شالبافیان با تأکید بر دغدغه اجرا و نظارت دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: عمده‌ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل باز شدن مرز‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رونق مجدد گردشگری کشور است.
او ادامه داد: برای اجرای درست این فرایند الزاماتی وجود دارد و از سوی ادارات کل استانی باید تمام آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.
معاون گردشگری با اشاره به اهمیت نظارت بر رعایت این دستورالعمل افزود: با توجه به رویکرد حمایتی این دستورالعمل اصرار ما بر این بود که بخش نظارت هم به وزارتخانه ما واگذار شود و این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
او خطاب به مدیران کل استانی بیان کرد: برای ارائه گزارش از سایر دستگاه‌ها باید پیگیری جدی صورت پذیرد. همچنین مجددا دستورالعمل شیوه نامه‌های بهداشتی تأسیسات گردشگری از سوی مدیران کل ابلاغ شود و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.
آقای شالبافیان با اشاره به اهمیت در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی، افزود: تمامی ما در یک کشتی نشسته‌ایم، موفقیت این فرایند و رعایت این دستورالعمل به‌منظور موفقیت کل خانواده گردشگری است.
او با تأکید بر مدیریت چهار مرز زمینی بیان کرد: برای حضور مدیران کل و بخش خصوصی در عراق برنامه‌ریزی شود.
آقای شالبافیان همچنین به صدور ابلاغیه‌ای در وزارت امور خارجه به کنسولگری‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه کنسولگری‌ها نگاه انعطاف‌پذیری خواهند داشت و با رویکرد حمایتی و منعطف اقدام به صدور روادید خواهند کرد.
معاون گردشگری کشور در پایان ابراز امیدواری کرد که این فرایند منجر به تقویت اشتغال گردشگری شود.

رویکرد منعطف وزارت امورخارجه در صدور روادید

نماینده وزارت امور خارجه با بیان اینکه رویکرد این وزارتخانه رونق صنعت گردشگری است، بیان کرد: وزارت خارجه تمام‌قد در حمایت از حوزه گردشگری ایستاده است. دغدغه ما فعال کردن اشتغالزایی این صنعت است.
آقای حاجی‌آبادی با بیان اینکه در حوزه صدور روادید محدودیتی برای ثبت درخواست‌ها در سامانه نگذاشته‌ایم، ادامه داد: انجام سفر با اولویت گروهی و ارائه برگه رزرو محل اقامتی مورد تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دو رویکردی هستند که لحاظ کرده‌ایم.
نماینده وزارت امور خارجه با تأکید بر اهمیت رصد و انجام بازرسی‌ها ادامه داد: اعتماد‌سازی دو سویه بین دو وزارتخانه حائز اهمیت است. حوزه نظارت‌ها باید به‌طور جدی انجام شود که این فرایند به اشتغالزایی حوزه گردشگری بینجامد و تبدیل به محلی برای فعالیت دلالان و سوداگران ویزا نشود.
آقای حاجی آبادی همچنین به انجام برخی تغییرات در سامانه روادید اشاره کرد و افزود: در گذشته محل رزور اقامت اختیاری بود و هم‌اکنون به اجباری تغییر داده شده است. همچنین مدت اقامت و اعتبار روادید جهانگردی، درمانی و زیارتی از ۹۰ روز به ۳۰ روز رسیده و این فشردگی به دلیل برنامه‌ریزی مراکز اقامتی انجام شده است.
همچنین در این جلسه آقای علیرضا طالبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ارتباط با اتصال سایت ویزیت ایران و سایت «ای‌ویزا» برای دریافت برگه رزرو محل اقامتی بیان کرد: لیست تأسیسات و آژانس‌های مسافرتی مورد تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به چندین زبان در سایت ویزیت ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها