دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مرکز آمار ایران در گزارشی درخصوص شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در تابستان ۱۴۰۰ اعلام کرد، تورم سالانه در این بخش به ۴۵،۱ درصد رسید که نسبت به فصل قبل ۳.۱ واحد درصد افزایش داشته است
به گزارش آوای خزر، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ۱۴۰۰ به ۱۱،۱ درصد رسید که در مقــایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۱۱.۲) ۰.۱ واحــــد درصد کاهش دارد. کمتـــرین تورم فصلــی به ترتیب مربوط به بخش‌های" آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعـــالیت‌های تصفیه" (۳.۰ درصد) و "اطلاعات و ارتباطات" (۴.۲ درصد) می‌باشد. بیشترین تورم فصلی نیز به ترتیب مربوط به "فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی" (۱۷.۸) و "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا" (۱۶.۳ درصد) است.
 
تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ۱۴۰۰ به ۴۷،۸ درصد رسیــد که در مقایسه با همیــن اطلاع در فصل قبل (۴۸.۷) ۰.۹ واحـــد درصد کاهش داشته است. به عبــــارتی، میــانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۰ نسبت به فصل تابستان ۱۳۹۹، ۴۷.۸ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ به ترتیب مربوط به بخش "اطلاعات و ارتباطات" (۲۳.۵ درصد) و "فعالیت‌های املاک و مستغلات" (۲۴.۸) و بیشترین نرخ به ترتیب مربوط به بخش "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا " (۸۷.۱ درصد) و " فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی" (۷۷.۱) می‌باشد.
 
تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۴۰۰ (تورم سالانه) به ۴۵،۱ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۴۲.۰) ۳.۱ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش "آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه " (۱۲.۷ درصد) و بیشترین آن مربوط به بخش "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا (۷۶.۲ درصد) است.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها