دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: بی مهری که در این سال‌ها به نهاد خانواده کردیم ما را در چند قدمی واقعه هولناک” پیری جمعیت“،قرار داده است.

به گزارش آوای خزر، آقای امیرحسین بانکی پورفرد با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه پیش از این، درباره حمایت از خانواده و جمعیت، قانونی نداشتیم، افزود: سیاست‌های کلی نظام در این باره ابلاغ شد و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصولی را در این باره در قالب سند، مطرح کرده است.
وی ادامه داد: از ۱۰ سال پیش قرار شد مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کند، اما نتوانست تا اینکه در دوره فعلی، کمیسیون مشترکی از ۹ کمیسیون مجلس با عنوان ”کمیسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده“ تشکیل شد و با جلساتی که داشت توانست قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را تصویب کند.
آقای بانکی پور فرد افزود: مسائل مالی در این طرح، اصل است، چون اگر منابع و مصارف مالی طرح‌های مجلس، همخوانی نداشته باشد شورای نگهبان، آن را رد می‌کند.
وی اضافه کرد: تسهیلاتی را که برای این منظور در نظر گرفتیم به گونه‌ای تعریف کردیم که بار مالی زیادی نداشته باشد برای مثال زمینی را که اختصاص می‌دهیم به صورت فروش اقساطی به قیمت تمام شده برای دولت است و با ۲ سال تنفس و ۸ سال قسط بندی به مشمولان، داده می‌شود.
رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: خودروی بدون نوبت هم بار مالی ندارد؛ بار مالی وام ۱۵۰ میلیون تومانی ودیعه خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های بدون مسکن پس از تولد فرزند سوم هم در بودجه دیده شده و در برنامه ششم توسعه هم بوده است.
آقای بانکی پورفرد با تاکید بر اینکه قانون، لازم الاجراست، افزود: حمایت از خانواده تا کنون مورد غفلت واقع شد و با این قانون، غفلت ۳۰ ساله را کنار گذاشتیم و تلاش کردیم از خانواده حمایت کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این برنامه گفت: مسئله جمعیت، جدای از مباحث فرهنگی و اجتماعی، در دنیا مسئله اقتصادی است، زیرا جمعیت یکی از شاخص‌های توسعه است.
آقای محسن زنگنه افزود: زمانی که جمعیت به سمت پیری می‌رود یکی از آفات اقتصادی کشورهاست؛ کار مجلس و دولت این است که منابع را بر اساس اولویت، تقسیم کند یعنی منابع و هزینه جدید، خلق نکردیم بلکه به علت آفات کاهش نرخ رشد جمعیت و خطرات ناشی از آن، اولویت سنجی می‌کنیم و از خانواده حمایت می‌کنیم.
او اضافه کرد: امسال بانک‌ها را مکلف کردیم که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از جمله برای تولید، کشاورزی، صنعت و مسکن بپردازند.
آقای زنگنه با بیان اینکه در قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سیاست حمایتی و تشویقی را در نظر گرفتیم، گفت: بیمه درمان زنان نابارور، حمایت در دوران بارداری و شیردهی از جمله سیاست‌های حمایتی و ارائه خوابگاه متاهلی، اعطای زمین و خودروی بدون نوبت از جمله سیاست‌های تشویقی است که در این قانون، دیده شده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار