دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
به گزارش آوای خزر، بعد از فیروز کریمی، دومین مربی لیگ‌برتری هم بعد از هفته چهارم از کار برکنار شد. به گزارش فرارو، در فوتبال ایران اتفاقات عجیب و غریب کم نمی‌افتد، ولی کمتر سابقه داشته که دو تیم لیگ بعد از گذشت تنها چهار هفته از رقابت‌های لیگ‌برتری سرمربیانشان را از کار برکنار کنند. 
بعد از فیروز کریمی، این بار نوبت به عبدالله ویسی رسید تا از هدایت فولاد خوزستان کنار برود. تراکتور که بعد از انتقال مالکیتش به محمدرضا زنوزی، عادت به تغییرات پی‌درپی سرمربی دارد، بعد از سه شکست در چهار هفته، عذر فیروز کریمی را خواست. اگرچه بیانیه این باشگاه بوی قطع همکاری به صورت توافقی را می‌داد، ولی مشخصا کار فیروز کریمی در تبریز به گره خورده بود و او از کار  برکنار شد.
 مورد دوم، اما عجیب‌تر است؛ این بار فولاد، تیمی که فصل گذشته در زمره مدعیان قهرمانی بود، بعد از چهار هفته، با کسب دو شکست، یک برد و یک تساوی، با عبدالله ویسی، سرمربی‌اش، قطع همکاری کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که فولاد چهار امتیاز دارد و تیم صدرنشین لیگ برتر یعنی استقلال ۱۰امتیازی است. 
حال، اینکه چه اتفاقی می‌افتد که تیمی سرمربی‌اش را آن‌هم در شرایطی که فقط شش امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، از کار برکنار می‌کند یا با استعفایش موافقت می‌کند، موضوعی است که بهتر است مدیران باشگاه‌های مربوطه درباره‌اش صحبت کنند. 
موضوع بحث‌برانگیزی که در این میان رخ داده، انتقاد همیشگی از تیم‌های عربی آن‌هم از سوی ایرانی‌هاست؛ همواره تیم‌های عربی مورد نقد قرار گرفته‌اند که به مربیان خود زمان نمی‌دهند و از همان ابتدا از آنها نتیجه می‌خواهند. پای نقد که می‌شود، بی‌حوصلگی و اخراج سریع مربی، خصیصه تیم‌های عربی می‌شود، ولی در عمل، چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ می‌دهد و رفته‌رفته به تعدادش هم اضافه می‌شود. آیا بروز چنین اتفاقی در فوتبال ایران، قشنگ است؟
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار