دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
زنگنه، ‏عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
‏عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی نوشت که در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از ۸ به ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. این یعنی دولت اختیار دارد ارز ۴۲۰۰ را برای همه ۷ قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

به گزارش آوای خزر، محسن زنگنه در این باره نوشت: در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از ۸ به ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: این یعنی دولت اختیار دارد ارز ۴۲۰۰ را برای همه ۷ قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

گفتنی است که پیش از این برخی خبرگزاری ها خبر دادند که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز 19 آبان 1400 در نامه‌ای به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای معیشت اقشار آسیب‌پذیر را که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه 5 آبان 1400 هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است، را برای انجام تشریفات قانونی ارائه کرد.دولت در نامه‌ای به امضای رئیس جمهور خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، برای برنامه حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار ، لایحه 27 هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها