دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
فرمانده سپاه کربلا:
بسیجی‌بودن را در داشتن کارت بسیجی نمی‌دانیم
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بسیجی دارای روحیه و تفکر و دغدغه کمک به مردم است، اعلام کرد: بسیجی‌بودن را در داشتن کارت بسیجی نمی‌دانیم.
به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سیاوش مسلمی عصر امروز در نشست خبری چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه امروز آحاد مردم از جنس بسیج بوده و در متن بسیج هستند، افزود: بسیج عظیم‌ترین و ماندگارترین یادگار امام از ابتدای انقلاب تا کنون است و توانسته در این مدت، تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

او با اشاره به پدیده بی‌نظیر امام که از کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر و روستا مردم را برای تفکر بسیجی گرد هم آورده است، گفت: امام می‌دانست انقلابی که در حال شکل‌گیری است، دشمنی دارد که هر روز با شیوه و ابزار نو، کار می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا اظهار کرد: مردم پس از انقلاب با یک حرف، با یک عقیده، هدف و آرمان در برابر دشمن تا به دندان مسلح قرار گرفتند و حضرت امام با این دیدگاه تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را عنوان کرد.

سردار مسلمی بصیرت یا دشمن‌شناسی، اخلاص، و عمل به هنگام و به اندازه را سه مولفه مهم در پیشبرد انقلاب و از ویژگی‌های بسیجیان نام برد.

او با بیان اینکه بسیج را در کارت بسیجی داشتن نمی‌دانیم، افزود: بسیجی بودن با این تفکرات و شاخصه‌هاست؛ هر فردی با هر دین و مسلک و پوشش، تنها با اخلاص و تبعیت از رهبری، بصیرت و عمل به‌هنگام، بسیجی است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اهمیت تفکر بسیجی در کشور، از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که دغدغه انقلاب داشت و ما اگر امروز صحبت از بسیجی‌بودن داریم، صحبت از یک عقیده است، این عقیده است که افرادی در بحران‌هایی مانند سیلT زلزله، و کرونا داوطلبانه و مخلصانه وارد میدان می‌شوند، چون می‌دانند که بزرگترین مبارزه با استکبار، کمک به مردم است.

انتهای پیام/1001/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار