دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

آمریکا در پی جلب حمایت روسیه و چین برای فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات
رویترز نوشت: دیپلمات‌های غربی می‌گویند هدف اعلام‌شده آمریکا در مذاکرات برجامی پیش رو در وین بررسی احیاپذیر بودن توافق هسته‌ای برجام است، اما هدف اعلام‌نشده واشنگتن ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات است.‌‌

واکنش سخنگوی کاخ سفید به ایده توافق موقت با ایران
سخنگوی کاخ سفید به برخی گزارش‌های رسانه‌ای درباره ایده‌ای از سوی دولت بایدن برای شروع مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ واکنش نشان داد. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال این خبرنگار که نظر او را در این باره پرسید، گفت: اطلاعی از تغییر در موضع و رویکردمان در مذاکرات ندارم.‌‌


عراق: آماده‌ایم بدهی خود به ایران را بدهیم
وزارت برق عراق ضمن تأکید بر آمادگی برای پرداخت بدهی های ناشی از واردات گاز به ایران، از تکمیل پروژه اتصال برق عراق به ترکیه خبر داد.«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، طی اظهاراتی تأکید کرد که این وزارتخانه با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود به ایران است.

تجمع اعتراضی در اصفهان
کشاورزان و گروه‌هایی از مردم اصفهان در بستر خشک زاینده‌رود حاضر شدند تا از مسوولان بخواهند برای جاری شدنِ دوباره زاینده‌رود و برقراری حقابه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

ادعای یک نماینده: نخبگان در حال بازگشت به کشورند
محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نخبگانی که در خارج کشور هستند با توجه به شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان٬ در حال برگشت به کشور هستند و واردات نخبگانی از خارج کشور قابل توجه است و امیدهای زیادی ایجاد شده است.


آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت از شناسایی ۵۷۸۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور و فوت ۱۰۰ بیمار دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد.


لغو اردوی بانوان به خاطر خواهرزاده دکتر مصدق؟!
درحالی که تیم ملی زنان ایران برای نخستین بار در ازبکستان توانست راهی مسابقات نهایی جام ملتهای آسیا شود، انتقاد نماینده شهرکرد اردوی اروپایی این تیم را در آستانه لغو قرار داده است. تیم فوتبال زنان قرار بود راهی شارلوای بلژیک شود تا بعد از تمرین در امکانات و کمپ مجهز این تیم بلژیکی و چند بازی تدارکاتی به هندوستان اعزام شود اما انتقاد این نماینده مردم و طرح پرسش و احضار وزیر ورزش از سوی او سبب شده تا این اردو با مشکل مجوز روبروشود. این نماینده مجلس به مالکین ایرانی باشگاه معترض است. خاندان بیات نوادگان مرتضی قلی بیات نخست وزیر سابق هستند که در سال ۱۳۳۷ از دنیا رفته است. مرتضی قلی بیات نخست وزیر و وزیردارایی و رئیس شرکت ملی نفت ایران در چهار دهه نخست ۱۳۰۰ و خواهرزاده دکتر مصدق بوده است.

نزدیک شدن ایران به نقطه بدون بازگشت برای احیای برجام؟
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران روز جمعه مدعی شد که ایران در حال نزدیک شدن به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای است.وی که در جریان کنفرانس گفت‌وگوی منامه در بحرین صحبت می‌کرد، گفت که ایران در حال ایجاد خطر «غیرممکن» ساختن هرگونه انتفاع از احیای توافق هسته‌ای است.‌‌

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها