دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
پاییز فصل آلودگی هواست. این روزها هم تهران و چندین شهر دیگر در وضعیت بحرانی آلودگی هوا به سر می‌برند. این توصیه‌ها از سایت انجمن ریه آمریکا به شما کمک می‌کند که کم‌تر از آلودگی هوا آسیب ببینید.

به گزارش آوای خزر، به نقل از انجمن ریه آمریکا، روزهایی که میزان آلودگی هوا پایین است، لازم نیست نگران بیرون رفتن از خانه باشید. ولی حتی در همین روزها هم نباید مدت طولانی در محیطی که آلودگی هوا بالاست، مثل خیابان‌های شلوغ بمانید. به خصوص اگر ناراحتی ریوی دارید. زمانی که میزان آلودگی هوا بالا می‌رود، افراد با ناراحتی‌های ریوی در خطر بالای بیماری قرار می‌گیرند. اگر ناراحتی ریوی مزمن دارید، باید در این شرایط بیشتر مراقب باشید. این توصیه‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد:

۱- هر روز شاخص آلودگی هوا را کنترل کنید. این شاخص به شما کمک می‌کند میزان آلودگی هوا را متوجه شوید و در شرایط اضطراری از خانه بیرون نیایید.

۲- از ورزش کردن بیرون خانه یا پیاده‌روی طولانی مدت اجتناب کنید. میزان بازی و فعالیت کودکانتان را در بیرون از خانه محدود کنید.

۳- همیشه از ورزش مثل پیاده‌روی و دویدن در مناطق پرترافیک اجتناب کنید، حتی اگر شاخص آلودگی هوا سبز بود. وسایل نقلیه در خیابان‌های شلوغ می‌توانند درجه بالایی از آلودگی ایجاد کنند.

۴- انرژی کم‌تری در خانه مصرف کنید. تولید و مصرف برق و دیگر منابع انرژی باعث آلودگی هوا می‌شود. با مصرف کمتر انرژی می‌توانید به پاکیزگی هوا کمک کنید.

۵- زباله یا چوب آتش نزنید.

۶- به کسی اجازه ندهید در داخل خانه سیگار بکشد.

۷- سعی کنید کمی‌ زودتر سر کار حاضر شوید. یعنی قبل از این که ساعت ترافیک شروع شود و آلودگی هوا بالاتر برود.

۸- اگر از اسپری تنفسی استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که اسپری را همراه خود می‌برید.

۹- اگر آسم دارید به طور مرتب اسپری‌های مخصوصتان را استفاده کنید. البته با مشورت پزشک معالجتان.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: