دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح واردات خودرو مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است و به مجلس برای ابلاغ باز می گردد و قانون می شود.

به گزارش آوای خزر، عزت الله اکبری تالارپشتی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما درباره ی طرح واردات خودرو افزود: این طرح متعلق به مجلس دهم بود و زمانی که ایرادی به بندها گرفته شد به مجلس بازگشت که به مجلس یازدهم برخورد کرد.
وی ادامه داد: در طرح صادرات خودرو، قطعات خودرو و ارزی که دارای منشأ خارجی باشد وجود دارد و مقرر شده بود منشأ ارز با تأیید بانک مرکزی انجام شود که رئیس بانک مرکزی در نامه ای به رئیس مجلس اعلام کرد نمی توانیم منشأ ارز را تأیید کنیم که این بند حذف شد.
آقای اکبری گفت: ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح از نظر ما جدید است روال قانون گذاری، این چنین است که آنچه در مجلس تصویب شده به شورای نگهبان می رود و در این شورا از نظر این که مغایرت با شرع و قانون اساسی نداشته باشد، اظهار نظر می شود و مرجع ثالث را در قانون گذاری نمی پذیریم.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید باید فن آور پایه و صادرات محور باشد چون قابلیت استمرار دارد، در غیر این صورت افول می کند.
آقای عزت الله اکبری تالارپشتی افزود: ایراد در موضوع خودرو در ساختار دو خودروسازی است که الآن به عنوان مهمترین خودروسازان کشور مطرح هستند و سالهاست که حیاط خلوت دولت ها شده اند و دخالت های زیادی را دولت ها انجام می دهند و مختص این دولت نیست البته این دولت بنا دارد این امور را اصلاح کند و دخالت نکند.
وی گفت: در ایران خودرو دولت شش درصد سهام دارد در صورتی که دخالت خیلی بالایی دارد و موجب به هم ریختگی ساختار می شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید بخش خصوصی را دخالت دهیم و به همین اندازه باید به بخش خصوصی هم توجه کنیم، بخش خصوصیِ رو به رشدی داریم اما به این ها فرصت داده نمی شود.
آقای اکبری گفت: الآن دو خودروساز مهم کشور در مجموع حدود یکصدهزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
وی افزود: اصل ایراد مجلس به ساختار است که باید اصلاح شود.
او خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی را وارد میدان کنیم مشکلات حل می شود، البته نه فقط در بخش خودروسازی بلکه در همه جای اقتصاد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت نباید دخالت کند بلکه باید حمایت، نظارت و هدایت کند و رقیب بخش خصوصی نشود.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار