دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
اسرافیل شیرچی در پاسخ به این سوال که هم‌زمانی ارسال پرونده‌های در مورد خط و خوشنویسی از سوی ایران، ترکیه و ۱۶ کشور عربی به یونسکو را چگونه ارزیابی می‌کند می‌گوید ایران منشاء این هنر بوده و هست. او می‌افزاید: «عرب‌ها مدعی‌اند اما نه از حیث فرهنگ و هنر که از حیث الفبایی که وجود دارد اما ترکیه‌ای‌ها مدعیان پرتنشی‌اند.»

به گزارش آوای خزر، پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» به شانزدهمین جلسه کمیته بینُ‌الدُوَل محافظت از میراث فرهنگی ناملموس ارسال شده است. هم‌زمان با ایران، ترکیه نیز پرونده‌ای تحت عنوان «حُسن خط، هنر باستانی خوشنویسی اسلامی» و ۱۶ کشور عربی، پرونده‌ای مشترک با عنوانِ «خوشنویسی عربی، دانش، مهارت و شیوه‌ها» به این جلسه ارائه کرده‌اند و منتظر پاسخ هستند.

اسرافیل شیرچی، هنرمند خوشنویس در پاسخ به این‌که هم‌زمانی ارسال پرونده‌های ذکرشده به یونسکو در مورد خط و خوشنویسی از سوی ایران، ترکیه و ۱۶ کشور عربی را چگونه ارزیابی می‌کند، به خبرآنلاین چنین می‌گوید: «ایران منشاء این هنر بوده و هست. اصولا عثمانی‌ها و عرب‌ها، در بحث خط حضوری شاید هزارساله داشته‌اند و اگر بخواهیم بررسی تاریخی کنیم احتمالا به نتیجه نمی‌رسیم چرا که عرب‌ها مدعی‌اند اما نه از حیث فرهنگ و هنر که از حیث الفبایی که وجود دارد اما احساس من این است که ترکیه‌ای‌ها مدعیان پرتنشی‌اند.»  

او ادامه می‌دهد: «ترک‌ها شاید حدود ۲۰، ۳۰ سال است که آثارشان را شیک‌ و پیک و کراواتی عرضه می‌کنند و طبیعی است که وقتی دیپلماسی قوی باشد، هنر جایگاه خود را پیدا می‌کند. آن‌ها دیپلماسی موفقی داشته‌اند و به جایش مدیران ما، غفلت کرده‌اند؛ غفلت‌هایی که باید جبران شود که اگر شد، می‌تواند به هنر و هنرمندان کمک کند اما مدیران ما معمولا در قبال این کم کاری‌ها، سکوت می‌کنند. مدیرانی که سکوت‌شان موجب بی‌پشتوانگی آرتیست‌ها می‌شود به گونه‌ای که هنرمند می‌بیند که در اِکسپوها و رویدادهای بین‌المللی جایی ندارد. یعنی هنری فاخر و درجه یک، با قدمت هزاران سال، مانند کالیگرافی و خط که در نقوش نیشابور می‌توان دید و در کتاب‌آرایی‌های مکتب اصفهان، شیراز و هرات به وضوح قابل مشاهده است، وجود دارد اما دیپلماسی عرضه‌اش وجود ندارد.»  

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: