دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استراتژی حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی، حماس در این سال‌ها سبب شکست‌های سریالی و پی‌درپی اسرائیل شد و امروز کوچکترین حرکت اسرائیل با موشک‌باران فلسطین مواجه می‌شوند‌.

سردار رمضان شریف ظهر امروز در سخنرانی روز قدس در حرم شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ملت فلسطین 60 سال است که تحت ظلم اسرائیل هستند، اظهار داشت: مبارزه مردم فلسطین با اسرائیل به دو بخش قبل از انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزات مردم فلسطین قبل از انقلاب اسلامی با شکست روبه‌رو بود، گفت: در جنگ 6 روزه کشورهای عربی مقابل اسرائیل که به شکست این کشورها منجر شد، اسرائیل ادعا کرد که در مقابله همه دنیای اسلام پیروز شده است اما در جنگ 33 روزه از حزب‌الله لبنان شکست سختی خورد.


سردار شریف افزود: پس از جنگ 33 روزه قاضی‌القضات اسرائیل گزارش تحقیقی آماده کرد و در این گزارش به صراحت به شکست ارتش اسرائیل مقابل حزب‌الله لبنان برای اولین بار اعتراف کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: استراتژی حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی، حماس در این سال‌ها سبب شکست‌های سریالی و پی‌درپی اسرائیل شد و امروز کوچکترین حرکت اسرائیل با موشک‌باران فلسطین مواجه می‌شوند‌.

وی با بیان اینکه اگر سوال کنند که حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت از فلسطین چه دستاوردی داشته است، عنوان کرد: نخستین دستاورد آن شکست آرمان اسرائیل در دستیابی به آرمانشان یعنی تصرف سرزمینی به وسعت نیل تا فرات است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی‌های روز قدس در این سال‌ها صهیونیست‌ها را مجبور کرد در همان سرزمین محدود اشغال شده، بمانند گفت: اسرائیل برای امنیت خودش دیوار بتنی در سرزمین‌های اشغالی کشیده است اما آن دیوار هم نمی‌تواند امنیتش را تامین کند.

سردار شریف با بیان اینکه مردم فلسطین 60 سال است حضور مداوم در مبارزه با اسرائیل دارد، افزود: در این مدت بیش از 300 شهید و چندین هزار جانباز داده است و این جواب شبهه‌ای است که برخی می‌گویند مردم فلسطین برای مبارزه با اسرائیل چه می‌کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم فلسطین در این سال‌ها با همه نداشته‌هایش مقابل اسرائیل ایستاده است و امروز اراده فلسطین برای مقابله با اسرائیل با قبل از انقلاب اسلامی ایران فرق کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان انتفاضه فلسطین چند مجروح دانش‌آموز و دانشجوی فلسطین را برای مداوا به ایران آورده بودند، گفت: این افراد نسل چهارم جهاد فلسطین هستند اما می‌گفتند که در کارهای روزانه ما انجام جهاد علیه صهیونیست‌ها گنجانده شده است.

سردار رمضان شریف خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی نگاه فلسطینیان به کشورهای عربی و قومیت عرب بود اما امروز گزینه ملت فلسطین مقاومت و جهاد است و این رویه رویه‌ای امیدبخش است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مقاومت امروز ایده اصلی فلسطینیان است و با دست خالی جنگیدند تا اینکه امروز به محض اینکه خطایی از اسرائیل سر بزند با بارانی از موشک با آن مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز روند مقاومت روند امیدبخشی است، گفت: هر چند بعد از جنگ 33 روزه پایه‌های رژیم صهیونیستی متزلزل شده است اما بیکار ننشسته و با روش‌های مختلف با جریان مقاومت می‌جنگد.

سردار شریف با اشاره به حربه اختلاف‌افکنی دشمن افزود: آمریکاییان سیاست اختلاف و تفرقه را به عنوان فرصتی برای امنیت اسرائیل در پیش گرفتند و داعش را تشکیل دادند تا جایی که خودشان نیز اعتراف کردند که داعش زاییده دست امریکا ست.

وی با بیان اینکه شروع درگیری در شامات، عراق و سوریه تنفس مصنوعی برای صهیونیست‌ها بود، تصریح‌کرد: اما امروز با مقاومت و عملیات‌های مستشاری صهیونیست‌ها دچار اضطراب شدند و اگر امروز مسئله معامله قرن را مطرح می‌کنند برای به رسمیت شناختن سرزمین‌های اشغالی به نفع صهیونیست و برای روحیه دادن به این رژیم است.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتش شکست خورده و فاقد انگیزه اسراییل جرات مقابله با جبهه مقاومت را ندارد، بیان کرد: امروز دشمن در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و دستشان خالی است. بعد از 7 سال کوبیدن دروازه‌های دمشق امروز نیروی نظامی سوریه زنده شده و مهیای مقابله با صهیونیست‌هاست.

سردار شریف با بیان اینکه تمام این احوالات تاثیر انقلاب اسلامی و حضور ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس است، تصریح کرد: هر توطئه‌ای که در کشور ما صورت می‌گیرد از ترور دانشمندان هسته‌ای تا دیگر اتفاقات از لابی صهیونیست‌ها و کشورهای خودفروخته عربی است و به همین دلیل اسرائیل دشمن شماره یک ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که غده سرطانی اسرائیل در منطقه است، هیچ کشوری روی آرامش نمی‌بیند اظهارداشت: اختلاف‌افکنی و ایجاد شیعه و سنی انقلابی کار دشمن است و آخرین اقدام آنها این است که در بحرین که مردمش را به جرم آزادی لغو تابعیت می‌کند؛ جلسه بگیرند و برای فلسطین نسخه بپیچند.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: می‌خواهند معامله قرن که ترامپ وعده‌اش را داده است، عملی کنند و به ظن خود مسئله فلسطین را حل کنند ان هم با شرط اینکه مردم فلسطین دست از جهاد بردارند. حل کردن مسئله به قیمت زیر پا گذاشتن حق ملت فلسطین و به قیمت از بین بردن این همه سال مقاومت.

شریف با بیان اینکه امروز همه گروه‌های فلسطینی با تفکرات مختلف یکپارچه معامله قرن را رد می‌کنند، تصریح کرد: شعار روز قدس امسال شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین است که به برکت حضور ملت‌های مسلمان انجام می‌شود. ملت‌هایی که نگاهشان از قومیت عربی یه جهاد اسلامی تغییر کرده است.

وی گفت: روند مقاومت روندی امیدبخش است و امیدواریم با استمرار مبارزه با رژیم صهیونیستی آرمان فلسطین به جهانیان عرضه شود تا روزی که نماز را به امامت امام حاضر جامعه اسلامی در قدس بخوانیم.

سردار شریف با بیان اینکه امروز کشور ایران با گذر از رنج‌ها و سختی‌ها و با اطاعت از رهبری به یک کشور امن و آبرومند در دنیای اسلام تبدیل شده است؛ گفت: امروز جهانیان به حکام مکه و مدینه نگاه می‌کنند در حالی که حمله آنها به یمن و بحرین مایه رسواییشان شده آن هم کسانی که ادعای رهبری کشورهای اسلامی را دارند.

وی با اشاره به مقاومت 5 ساله مردم یمن گفت: مقاومت یمن الهام گرفته از انقلاب اسلامی است و رفتار عربستان با یمن شبیه به رفتار اسرائیل با فلسطین است و افکار عمومی شاهد این جریان است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با مقاومت اسلامی افزود: ما آموخته‌ایم که تا زمانی که برای تکلیف تلاش می‌کنیم پیروزیم چراکه پیروزی متعلق به کسانی است که برای حق و از بین بردن باطل بجنگند.

سردار شریف با بیان اینکه ملت ایران عِده و عُده صدام و داعش را فراموش نمی‌کنند اما پیروزی ملت مسلمان ایران و برچیده شدن داعش را نیز فراموش نمی‌کنند؛ گفت: امروز ملت‌های مسلمان برای تحقق اهدافشان تلاش می‌کنند و در ایران اسلامی امروز بزرگترین و برجسته‌ترین عامل پیروزی اطاعت از رهبری است و تا وقتی گوش به فرمان رهبر هستیم در هر عرصه‌ای حضور پیدا کنیم پیروزیم.

سخنگوی سپاه افزود: باید به نسل جدید که دوران امام و جنگ را درک نکردند این ارزش‌ها را یادآوری کنیم، هیاهوی فضای مجازی را جدی نگیریم. باید فرهنگ انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم تا در دهه پنجم انقلاب و با بیانیه گام دوم انقلاب برتری از آن ملت ایران باشد.

وی گفت: ملت ایران با وجود همه مشکلات می‌دانند که راه پیروزی و شهادت ملت ایران راهی و استراتژی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی ترسیم شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۰

منبع: تسنیم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار