دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جزئیات حادثه برای ۱۰طبیعت‌گرد در ارتفاعات دیزین
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز جزئیاتی از گرفتاری ۱۰نفر از طبیعت گردان در منطقه دیزین را بیان کرد. محمد رضا فلاح نژاد افزود: یکی از افراد همراه این تیم طبیعت گرد از ارتفاعات سقوط کرده و مردم محلی و همکاران هلال احمر برای نجات وی وارد عمل می‌شوند. او بیان کرد: در حال حاضر 7 نفر از افراد عضو این تیم توسط مردم محلی نجات یافته اند اما یکی از این افراد سقوط کرده و دو عضو دیگر این تیم برای نجات فرد مصدوم در محل حادثه هستند.

سوءاستفاده اسرائیل از ترامپ در ماجرای ترور سردار سلیمانی
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در مصاحبه با یک گزارشگر اسرائیلی گفته که احساس می‌کند اسرائیل در ماجرای صدور دستور مستقیم وی برای ترور سردار قاسم سلیمانی، از او سوء‌استفاده کرد. ترامپ گفته است که «اسرائیل خوب عمل نکرد» و «کاری را که از آن انتظار می‌رفت، انجام نداد». از اظهارات رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده چنین بر می‌آید که او انتظار داشت اسرائیل بخشی از این ماموریت را به عهده بگیرد اما امور عملیاتی را به آمریکا واگذار کرده است.

فارس: آمریکا در مذاکرات وین تعامل مناسبی دارد
خبرگزاری فارس نوشت: هم اروپایی ها و هم آمریکا در مجموع در فضای مذاکرات تعامل نسبتا مناسبی دارند، اما جریان خبری را برعکس به نحوی هدایت می کنند که مذاکرات رو به جلو نیست و عامل آن هم ایران است. این خبرگزاری نوشت که تا الان دو non paper از سوی آمریکا در مورد پیش نویس‌های تحریم و هسته‌ای به ایران ارائه شده وهیأت ایرانی هم در ۱۲ صفحه با واسطه به آن‌ها پاسخ داده.

اسلامی: می‌خواهیم بهانه دست دشمنان ندهیم تا مذاکرات زودتر به نتیجه برسد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما نمی‌خواهیم بهانه دست دشمنان دهیم تا تیم مذاکره کننده ما بتواند هدف مذاکرات را که برداشتن تحریم‌هاست، زودتر به نتیجه برساند. اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص سایت کرج، ۴ مسئله‌ باقی مانده بود گفت: قرار شد موضوعات باقیمانده با آژانس تا قبل از اتمام سال مطرح شود تا آنها را خاتمه دهیم.

برادرِ سعید جلیلی قائم مقام رئیس صداوسیما شد
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حکمی، وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی را به عنوان «قائم مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول رسانه ملی» منصوب کرد.

روسیه: موضع‌ اروپایی‌ها در مذاکرات تغییر نکرده
«میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین، پاسخ به این پرسش را که مانع اصلی رسیدن به توافق در وین چیست، دشوار توصیف اما تصریح کرد که در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است. این دیپلمات روس گفت: نمی‌تواند درباره محتوای مذاکرات صحبت کند اما به زودی جزئیات بیشتری اطلاع رسانی خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که طرف‌ها روی چه متنی کار می‌کنند بیان داشت: خیلی وقت پیش ما توافق کردیم بر مبنای متون ژوئن کار کنیم اما این طور که من متوجه هستم، هرکدام از هیات‌ها حق دارند پیشنهادهای خود را ارائه کنند چون آن متون نهایی نشده بود. این دیپلمات روس همچنین عنوان کرد که هنوز تغییر چندانی در موضع‌ اروپایی‌ها در مذاکرات رخ نداده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۵۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۴۵۴ نفر رسید. همچنین ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۹۴۶ نفر رسید.

پیشنهاد رئیس قوه قضاییه درباره تغییر حکم حبس افراد ثروتمند
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: می‌توان به جای صدور حکم حبس برای فردی که ۲ هزار میلیارد اختلاس کرده، او را مکلف به لایروبی خلیج گرگان کرد که این قضیه به گفته مسئولین مشکلات امنیتی را برای استان به وجود آورده است یا اینکه فرد محکوم به جای احکام طویل المدت مکلف شود چند هزار مسکن بسازد. وی گفت بزودی این پیشنهادها بعد از بررسی کارشناسی دقیقتر در قوه قضاییه با کمک و مشورت نخبگان جهت قانونی شدن به مجلس پیشنهاد خواهد شد.

عربستان: چهار جلسه با ایران داشتیم
وزیر امور خارجه سعودی با اشاره به برگزاری چهار جلسه گفت وگو بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که ریاض رویکرد بازی در قبال ادامه این گفت وگوها دارد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها