دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
یافته‌های یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد ممکن است سویه‌ی اومیکرون کارآمدی کمتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا در تهاجم به بافت ریه‌ها داشته باشد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از اسکای‌ نیوز این بررسی بوسیله پژوهشگران انستیتوی ایمنی‌شناسی درمانی و بیماری‌های عفونی کمبریج به این نتیجه رسیده است که جهش‌های پروتئین‌ شاخکی یا اسپایک در سویه‌ی اومیکرون که باعث گریز این سویه جدید از آنتی‌بادی‌ها می‌شود، ممکن است در عین حال تکثیر آن را در ریه‌ها که باعث بیماری شدید می‌شود، کاهش دهد.

در چکیده این بررسی آمده است: «این مشاهدات نشان می‌دهند که که اومیکرون توانایی‌های گریز از ایمنی را به دست آورده است، اما در مقابل برخی از توانایی‌های تکثیر و بیماری‌زایی‌اش را از دست داده است.»

سرپرست این بررسی، راوی گوپتا، عضو «گروه مشاور علمی اضطرارها» (SAGE) در انگلیس و میکروب‌شناس بالینی در دانشگاه کمبریج است، گفت با وجود این یافته‌های مثبت هنوز چالش‌هایی پیش رو باقی می‌مانند.

او در توئیتی در این باره نوشت: «معنی این یافته‌های چیست؟ عفونت موثر سلول‌های ریوی می‌تواند با شدت بیماری ریوی همبستگی داشته باشد.»

«سلول‌های به‌هم‌پیوسته یا سینسیشیا (Syncytia) به دنبال بیماری شدید در بافت‌های تنفسی دیده می‌شوند. در سویه‌ی دلتا هر دوی این خصوصیات بسیار بارز بودند، اما در سویه‌ی اومیکرون نه. کار بیشتری لازم است.»

گوپتا افزود که در مجموع بر اساس یافته‌های این بررسی به نظر می‌رسد که اومیکرون توانایی گریز از ایمنی بیشتری دارد، اما این توانایی‌هایی که با پیشرفت بیماری همراه هستند، «ممکن است» تا حدی تضعیف شده باشند؛ با این وجود انتشار سریع اومیکرون بیانگر یک چالش عمده بهداشت عمومی است.

قبلا یک بررسی بوسیله دانشمندان هنگ‌کنگی نیز به نتیجه مشابهی رسیده بود. این بررسی نشان داد گرچه این سویه‌ جدید ۷۰ برابر سریع‌تر در مجاری تنفسی تکثیر می‌کند، اما شدت عفونت در خود بافت ریه‌ها احتمالا بسیار پایین‌تر است.

در همین زمینه: 

  • سویه‌ی اومیکرون ۷۰ برابر سریع‌تر از سویه‌های دیگر کرونا در مجاری تنفسی تکثیر می‌کند

در عین حال «گروه مشاور علمی اضطرارها» (SAGE) انگلیس روز یکشنبه هشدار داد تقریبا به یقین صدها هزار عفونت با سویه‌ی جدید اومیکرون در روز این کشور وجود دارد که به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بستری روزانه تا پایان ماه دسامبر خواهد انجامید و بنابراین نیاز به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر پیش از تعطیلات کریسمس وجود دارد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار