دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
استاندار مازندران:
قیمت کالا از شرق تا غرب مازندران یکسان باشد/دوقیمتی ممنوع!
استاندار مازندران تأکید کرد: قیمت کالا‌ها از شرق تا غرب استان باید یکسان باشد و دوقیمتی و چند قیمتی ممنوع!
به گزارش آوای خزر از ساری، سید محمود حسینی‌پور نوری امروز در نشست ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه نظارت بر بازار باید مستمر و همراه با درایت و هماهنگی دقیق باشد، تأکید کرد که برخورد با متخلفان در صدور رأی و اجرای احکام به سرعت انجام شود.

او اعلام کرد: گرچه برخورد‌ها باید قاطع و بدون اغماض باشد، اما تمرکز اصلی نظارت بر بازار و صدور آرا باید با سرمنشاء‌ها و دلال‌های که خون مردم را می‌مکند و به شکل ناعادلانه در بازار اختلال ایجاد می‌کنند، باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: ما باید در برابر کسانی که به گران‌فروشی عادت کردند و به مطامع خود می‌اندیشند، این عرصه را تنگ کنیم.

حسینی‌پور نوری با عنایت به اینکه مازندران استان گردشگری است و باید میزبان خوبی برای مسافران باشیم، افزود: از شرق تا غرب چیزی به نام دوقیمتی نباید داشته باشیم چرا که شکایت‌های زیادی از مردم و مسافران درباره اختلاف قیمت‌ها داریم.

مجازات متناسب با جرائم باشد
او با اعلام اینکه دولت مصمم به تنظیم بازار است، از حضور سپاه در کنار صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای نظارت بر بازار گفت و از فرمانداران به عنوان والیان شهرستان‌ها خواست که با سپاه همکاری کنند، چون این مجموعه به کمک شهرستان‌ها آمده و باید خیلی ممنون‌دار آن‌ها باشیم که داوطلبانه برای خدمتگزاری به مردم پای کار آمده‌اند.

رییس ستاد تنظیم بازار مازندران بیان کرد: ما نباید اسیر جلسات تشریفاتی شویم. مدیران باید به صراحت موارد را به صورت تخصصی و کارشناسی عنوان کنند.

حسینی‌پور نوری از دستگاه‌های صدور آرا و اجرای احکام مربوط به تخلفات بازار خواست که مجازات‌ها متناسب با جرائم باشد.

او از رسانه‌ها هم خواست که اقدامات نظارت بر بازار، مجازات‌ها، مشوق‌ها، رونق و رکود بازار، برخورد با متخلفان، گرانی بازار، و رونق بازار را به مردم اطلاع دهند.

کمک بسیج به سمت و جهاد در تنظیم بازار
فرمانده سپاه کربلا در این نشست با اعلام اینکه ۳۷۴ بازرس افتخاری بسیج برای ثبات در بازار به کمک دولت آمده‌اند، برخورد با محتکرین و دلالان که قیمت کالا‌ها بواسطه آن‌ها به صورت کاذب افزایش می‌یابد را اولویت بازرسی‌ها و نظارت‌ها عنوان کرد.

سردار سیاوش مسلمی بیان کرد: این افراد آموزش‌دیده و دارای کارت شناسایی هستند. در تمامی شهرستان‌ها برای آن‌ها اتاق وضعیت در نظر گرفتیم. گزارشات را روزانه و آنلاین به بسیج اصناف اعلام می‌کنیم.

او از فرمانداران خواست که با بازرسان بسیج همکاری بیشتری داشته باشند، چون در برخی شهرستان‌ها تعاملات ضعیف بوده است.

او از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز تقاضا کرد که گزارش حواله‌های کالا‌های اساسی را نیز به سپاه اعلام کنند که بررسی شود به عنوان نمونه؛ چه میزان شکر وارد رامسر شده و توزیع چگونه بوده است.

تذکر لسانی در اولویت برخورد با متخلفان بازار
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد: به صورت روزانه ۴۸ قلم کالای اساسی را رصد می‌کنیم؛ تا پایان ماه هشتم سال، ۱۴ کالا دارای نوسان بود، مرغ و تخم‌مرغ افزایش و اکنون کاهش یافته. قیمت برنج طارم و عدس افزایش داشته و قیمت سیمان نیز تا ۳۰ درصد بالاتر رفته است.

حسینقلی قوانلو با اعلام اینکه بیش از ۷ هزار بازرسی بر بازار صورت گرفته است، از تشکیل ۵۶۷ پرونده تخلف صنفی گفت و تأکید کرد که به دنبال حساس‌کردن بازار نیستیم و سعی می‌کنیم مسائل با تذکر حل شود.

او همچنین از طرح ویژه شب یلدا گفت که بازرسی‌های جدیدی برای این‌روز‌ها در نظر گرفته و سعی شده تا نظارت‌ها بیشتر به این سمت باشد که بازاریان نسبت به فاکتور‌هایی که خرید می‌کنند، تخلف نکنند.

رصد مستمر ۲۰ گروه کالایی در مازندران
به گزارش آوای خزر، به گفته حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، قیمت ۲۰ گروه کالایی و ۱۰۰ قلم کالا و تغییرات و نوسانات آن‌ها به صورت هفتگی رصد می‌شود.

او همچنین ابلاغیه وزیر کشور به همه استانداران در خصوص تنظیم بازار را قرائت و اعلام کرد: روز چهارشنبه اول دی‌ماه ستاد تنظیم بازار ملی به ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود و سیاست‌های دولت و گزارشات وزرای مربوطه در این زمینه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار