دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
گرد و غبار عصر سه‌شنبه ۳۰ آذر با ورود به خوزستان، میزان ذرات معلق در هوای ۶ شهرستان این استان را در وضعیت فوق خطرناک قرار داد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تا ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه با ورود توده گرد و غبار شکل گرفته بر کشور عراق به این استان، میزان گرد و غبار در اهواز، حمیدیه، خرمشهر، سوسنگرد، شادگان و شوش با ثبت ذرات معلق بالای ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت فوق خطرناک قرار گرفت.

بر این اساس میزان ذرات معلق گرد و غبار در اهواز یک هزار و ۳۹۸، خرمشهر ۹۸۸، شوش ۹۲۰، شادگان ۷۳۸، سوسنگرد ۷۱۱ و حمیدیه ۶۰۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد. همچنین در این مدت، دزفول با ثبت عدد ۳۴۰ در وضعیت خطرناک، اندیمشک با ۲۷۵ در وضعیت بسیار ناسالم و شوشتر با ۱۶۲ و ماهشهر با ۱۵۴ در وضعیت ناسالم قرار گرفتند.

اداره کل هواشناسی خوزستان صبح امروز در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع گرد و غبار با منشاء خارجی در خوزستان از روز سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و غبار هواشناسی خوزستان تشکیل توده گرد و غبار بر روی کشور عراق و تاثیرآن بر مناطق غربی و سپس مناطق جنوبی و مرکزی استان از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت سبب، و کاهش دید افقی و کیفیت هوا را پیش بینی کرده بود.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تعداد روزهای درگیر گرد و غبار در خوزستان از ۷۱ روز در سال ۹۵ به ۶ روز در سال ۹۹ کاهش یافت. در سال ۱۴۰۰ فقط در اردیبهشت ۲ روز آلوده به گرد و غبار ثبت شد.

مجموعه اقدامات انجام شده در کانون‌های گرد و غبار از جمله نهال کاری، مدیریت آبگیری تالاب‌ها و میزان بارندگی‌ نقش موثری در کاهش گرد و غبار و آلودگی هوا در استان خوزستان داشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار