دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
این قصه سری دراز دارد
حمله سگ ولگرد به دختربچه در بهشهر
"حمله سگ به شهروندان" به یکی از معضلات مهم در سراسر کشور ازجمله مازندران تبدیل شده است؛ این‌بار اما یک کودک در روستایی از توابع بهشهر، به دلیل گازگرفتگی سگ، راهی بیمارستان شد و زیر تیغ جراحی رفت.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه شنبه‌شب تصویری دلخراش از یک دختربچه با صورت مجروح به دستم رسید. این تصویر را یکی از اهالی روستای "یکه‌توت" در بخش مرکزی شهرستان بهشهر ارسال کرده بود.

او اعلام کرد که دختربچه ۶ ساله در آن روز به روال عادی در حال بازگشت از پیش‌دبستانی به خانه‌اش در همان نزدیکی بوده که با صدای سگ دچار ترس و وحشت شده و فرار می‌کند.

با سؤالات و پیگیری انجام‌شده مشخص شد که دو قلاده سگ ولگرد به سمت دختربچه حمله کرده و یکی از آن‌ها صورتش را مجروح می‌کند. شدت جراحت طوری بوده که از تجهیزات و نیروی انسانی خانه بهداشت روستا حتی اقدام حداقلی نیز برنمی‌آمد.
 
حمله سگ ولگرد به دختربچه در بهشهر
به دلیل دلخراش بودن صورت دختربچه، تصویری که در متن خبر می‌بینید، از حالت اصلی بیرون آمده است.

نهایتاً این دختربچه به بیمارستان بوعلی سینا در ساری منتقل و آنجا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و امروز با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون، یک مورد مرگ بر اثر جراحات برجای مانده از حمله و گازگرفتگی سگ و ۱۰ مورد نیز مجروحیت بر اثر حمله سگ در مازندران گزارش شده است که نزدیک به تمامی موارد، افراد مورد حمله قرار گرفته، زن و کودک بوده‌اند.

و اما چند نکته؛ افزایش سگ‌های ولگرد در معابر اصلی و فرعی مشهود است، از سوی دیگر لاشه‌های سگ در جاده‌های اصلی و کمربندی‌ها گرفته تا حاشیه خیابان‌ها و مزارع تصاویر زشتی را برجای می‌گذارد.
 
حمله سگ ولگرد به دختربچه در بهشهر

زنان و کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض آسیب هستند، چون هم ترس و وحشت زیادی بر آن‌ها حاکم می‌شود و هم توانایی دفاع از خود را ندارند.

بزرگتر‌ها باید مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و در مناطقی که بیم آن می‌رود، فرزندانشان در کوچه و خیابان در حین بازی یا بازگشت از مدرسه و باشگاه و ... دچار حوادث غیرمترقبه شوند، توجه خود را به آن‌ها مضاعف کنند و این عزیزان را تنها نگذارند.

موضوع مهم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته این است که همگان باید مراقبت‌های فردی در هنگام مواجهه با حیواناتی مثل سگ را یاد بگیرند، بنابراین ادارات محیط زیست و دامپزشکی در صدر سازمان‎هایی هستند که می‌توانند خدمات آموزشی را در اختیار عموم قرار دهند. برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری با تعداد محدود و یا در فضای مجازی پیشنهاد می‌شود.
 
حمله سگ ولگرد به دختربچه در بهشهر
ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام پیچیده‌ای نیست، اما امکانات و منابع مالی توان این کار را از شهرداری‌ها سلب کرده است. تنها مرکز نگهداری سگ که تاکنون در استان ایجاد شده، در شهرستان نکا بوده است که آن‌هم در هزینه‌های نگهداری مانده است.

می‌طلبد که سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری‌ها و دامپزشکی راهکار مناسبی برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بیابند و هم راهکاری برای ساماندهی آنها، گرچه راهکار عقیم‌سازی و گاه معدوم‌سازی با تبعاتی، چون برانگیخته‌شدن احساسات عموم به‌ویژه سمن‌های محیط زیستی همراه است، اما به‌واقع با جمعیتی که زاد و ولد بسیار بالایی دارند و امنیت و آرامش مردم را بر هم زده‌اند، چه می‌شود کرد؟     

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار