دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
مدیر اجرایی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲:
دبیرخانه ساری ۲۰۲۲ از ایده‌های مردمی استقبال می‌کند
دبیر اجرایی رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ با بیان اینکه همه‌ی مردم ایران عضو دبیرخانه ساری۲۰۲۲ هستند، افزود: مردم ایران می‌توانند نسبت به برگزاری بهتر این رویداد مطالبه‌گری کنند و ایده بدهند.
علی ماهفروزی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، هویت رویداد ۲۰۲۲ را یک برنامه جهانی برای توسعه مناطق از ابزار گردشگری عنوان کرد که برای استفاده از آن ابتدا باید بدانیم که گردشگری چگونه می‌تواند به عنوان یک صنعت در خدمت توسعه باشد.

او ادامه داد: طبیعتاً کارایی صنعت در خدمات است و خدمات بر پایه معرفی جاذبه‌ها، ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی، میراث ناملموس و میراث طبیعی است، بنابراین در این حوزه با بخش گردشگری، و با حوزه تبلیغات و بازاریابی ارتباط داریم.

دبیر اجرایی رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲، تبلیغات برای جامعه هدف را آنچیزی دانست که اکنون باید به سراغش برویم، یعنی کشور‌های اکو و سپس سایر کشور‌ها به این جهت که گرچه آغاز این رویداد با کشور‌های اکو است، اما پایانش با کشور‌های جهان است که سفرشان را به خاورمیانه یا خاور نزدیک به‌واسطه آنچه ما معرفی کرده‌ایم، انجام بدهند.

ماهفروزی عنوان می‌کند که می‌خواهیم بگوییم در خاور نزدیک لکه‌ای با ظرفیت‌های بی‌نهایت توأمان طبیعی و فرهنگی وجود دارد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید و بعد بگوییم که وضع موجود آن مانند هتل‌ها، بیمارستان‌ها، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، شهرها، روستاها، غذا، لباس، موسیقی، آداب و رسوم، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایش این‌چنین هستند.

او تصریح کرد: ما می‌خواهیم از مقصد مهمی به نام مازندران با بی‌نهایت ظرفیت حرف بزنیم که گردشگران بین‌المللی می‌توانند به این نقطه سفر کنند و از وجودش بهره‌مند شوند.

اما در حوزه تبلیغات چه کرده‌ایم؟ ماهفروزی می‌گوید البته که با دستگاه‌های اجرایی، امور شهری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نهاد‌های مردمی، تورلیدرها، سرمایه‌گذاران و عوامل اجرایی و علمی و سایر مجموعه‌های مربوطه هم‌اندیشی شد و همچنان با گروه‌های دیگر و به‌ویژه بخش‌های خدماتی و کسبه، هم‌افزایی و تبادل نظر داریم.

این کارشناس حوزه گردشگری و میراثی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم مشکلات استان را با این رویداد حل کنیم، خطاب به مردم مازندران گفت که این یک فرصت طلایی و مغتنم برای معرفی بیشتر استان و کشور است و نباید به سادگی از کنارش بگذریم.

دبیر اجرایی رویداد ساری۲۰۲۲ ادامه داد:، اما رویداد، تمام توسعه نیست گرچه می‌تواند بخشی از توسعه باشد. با این رویداد مازندران کمی خودش را جمع و جور می‌کند، ظرفیت‌هایش را درست معرفی می‌کند، کسبه و مردمش را برای میزبانی از میهمانان خارجی آماده می‌کند، جاذبه‌های جدیدی در شهر و روستا ایجاد می‌کند، مرمت بنا‌های تاریخی و احیای محوطه‌های طبیعی و سرمایه‌گذاری‌های گردشگری را مورد توجه قرار می‌دهد.

گرچه خبری از اتوبوس، قایق و کشتی گردشگری نیست و دلخوش به چند جت‌اسکی در دریا هم نیستیم، اما به گفته ماهفروزی، همین قدم زدن در کنار سواحل مازندران، و تماشای ماهیگیران، زیبایی خاصی دارد.

دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه ۶۰ درصد برنامه‌های این رویداد به استان مازندران و ۴۰ درصد به کل کشور می‌پردازد، تصریح می‌کند که در واقع ایران نماینده ساری ۲۰۲۲ است و تنها ساری نیست، چون مازندران و مرکز آن در کنار ایران تعریف می‌شود.

او از رونمایی ظرفیت‌های ساری، مازندران و کشور برای سرمایه‌گذاران و گردشگران و مدیران و تصمیم‌گیران گردشگری جهانی از اواسط تا اواخر مهرماه سال آینده شمسی (۱۴۰۱) به مدت ۱۰ روز خبرداد و این را اضافه کرد که "قرار نیست حتماً گردشگر بیاید - ممکن است گردشگران هم بیایند -، اما برنامه‌های ما مشخص شده که با مدیران تأسیسات گردشگری، آژانس‌های گردشگری، و تور‌های گردشگری و نظیر آن است. نمایشگاه هم داریم تا در رویداد ساری ۲۰۲۲ علاوه بر آنکه از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بازدید می‌شود، با هنر‌های دستی مردمان ایران هم آشنا شوند".

ماهفروزی با بیان اینکه همه مردم ایران به‌ویژه مازندران عضو دبیرخانه رویداد گردشگری ساری۲۰۲۲ هستند، اعلام کرد که از تمام ایده‌ها و نظرات مردمی برای هرچه بهتر انجام‌شدن این رویداد استفاده می‌کنیم چراکه مردم باید مطالبه‌گری کنند و ایده بدهند.

او در پایان گفتگو با عنایت به آنکه ساری و مازندران نماینده این رویداد است و نیاز به حمایت مادی و معنوی دولت و مجلس هستیم، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های درستی را از ایران به جهان مخابره کنیم. سال آینده ما باید با قدرت بیشتری به سمت این رویداد مهم برویم و هر چه‌قدر چابک‌تر و فعال‌تر باشیم؛ ایران زیباتری به نمایش گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار