دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
اقتصادی/
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه قیمت فعلی خودرو ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب دارد به مردم توصیه کرد فعلا وارد این بازار نشوند چرا که جلساتی در وزارت صمت برگزار شده است که تولید را افزایش خواهد داد و به محض رونق تولید متضرر می شوند.

محمدرضا نجفی منش ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو به حضور دلالان در بازار خودرو اشاره کرد و گفت : از آنجایی که بحث بازار خودرو بخش های مختلفی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد ، افراد زیادی نیز در این خصوص دخالت و ورود پیدا می کنند .

وی با بیان اینکه تولید خودرو در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است ، عنوان کرد : کمبود قطعات سبب شده است خودرو سازان در سال جاری نیز به تولید مورد نظر خود دست پیدا نکنند و فضا برای جولان دلالان این حوزه فراهم شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک حباب ۲۰ تا ۳۰ درصدی در قیمت خودرو ها وجود دارد به مردم توصیه کرد در این بازار حبابی وارد نشوند چرا که جلساتی در وزارت صمت برگزار شده است که تولید را افزایش خواهد داد و به محض اینکه کار خودروسازی رونق پیدا کند متضرر خواهند شد.

نجفی منش خاطر نشان کرد : علت ایجاد این حباب قیمتی ، نقدینگی بالا در اقتصاد کشور است که هر روز بیش از هزار میلیارد به حجم آن افزوده می شود . از آنجایی که تولید کالا افزایش پیدا نکرده است ، رشد نقدینگی ، افزایش قیمت کالا در بازار را به دنبال داشته است.

وی نوسانات نرخ ارز را عامل دیگری در افزایش قیمت خودرو دانست و اظهار کرد : می توان گفت تغییرات نرخ ارز با تغییرات قیمت خودرو خصوصا انواع وارداتی برابری می کند. افزایش قیمت ارز ، مواد اولیه ، دستمزد و ... منجر به رشد قیمت قطعات و در نهایت خودرو شده است.

این خودروساز در ادامه عنوان کرد : سال گذشته سازمان رقابت فرمولاسیونی برای تعیین قیمت خودرو اعلام کرد که خودروسازان ناچار به تبعیت از آن شدند اما فروش خودرو با آن قیمت سبب ضرر ۲۰هزار میلیارد تومانی خودروسازان شد.

نجفی منش ادامه داد : زیان سال گذشته خودروسازان سبب شد طلب قطعه سازان پرداخت نشود و در نتیجه قطعه سازان نیز به دلیل کاهش توان مالی قادر به تولید به موقع قطعات مورد نیاز خودرو سازی نبودند. ازسوی دیگر تحریم ها موجب شد خرید قطعات مورد نیاز خودرو با افزایش ۲۰ درصدی هزینه مواجه شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری خودرو سازی تجاری نشد ، تاکید کرد : امسال تولید خودرو داشتیم اما به دلیل کسری و کمبود قطعات آن گونه که باید به دست مشتری نرسید. در حال حاضر بیش از ۱۷۰هزار خودرو در کف کارخانه ها و پارکینگ آنها وجود دارد که نقص قطعه دارند. عمده آن قطعات الکتریکی هستند که سازنده آنها در دنیا تنها دو کشور هستند و به دلیل تحریم قادر به خرید آنها نیستیم.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو در خصوص عملکرد وزارت صمت گفت : تمام کارهای این وزارتخانه از روی خیرخواهی و کنترل کردن بازار بوده است. وزارت صمت برای جلوگیری از تلاطم بازار پیشنهاد داد ۳۰ درصد تولید خودروسازان در حاشیه بازار به فروش برسد که متاسفانه خیلی موفق نبود و فرصتی برای سودجویان به وجود آورد ، البته اگر پیش فروش صورت نمی گرفت قیمت بسیار بیشتر افزیش می یافت.

نجفی منش به نقش مردم در بازار خودرو اشاره کرد و گفت : در زمان بلایای طبیعی همه مردم برای کمک عجله می کنند ، وضعیت فعلی ما نیز با این حجم تحریم ها و فشارها از سوی امریکا مانند یک بلاست که یاری همه جانبه مردم را می طلبد. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد افراد برای حفظ ارزش پولشان وارد بازار خودرو می شوند که موجب دامن زدن بحران می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از سال ها خودروسازی در کشور تا این حد تحت تاثیر تحریم قرار می گیریم ، تشریح کرد : یک خودرو دارای ۳هزار و ۳۰۰قطعه است که هیچ کشوری قادر نیست ۱۰۰درصد قطعات را تولید کند ، کشور ما هم توانایی تولید چند قطعه را ندارد و به واردات وابسته است./تسنیم

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها