دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
اجرای پویش مردمی کودکان سایبری برای دومین سال متوالی در مازندران آغاز شد.

به گزارش آوای خزر،رئیس پلیس فتا مازندران گفت: این طرح در استان همزمان با پلیس فتا استان‌های سراسر کشور با هدف ارتقاء آگاهی عمومی مردم پیرامون مخاطرات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و ارائه راهکار‌ها و توصیه‌های پیشگیرانه از امروز به مدت یک هفته آغاز شد.


سرهنگ سامع خورشاد افزود: هم اکنون انجام فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی و حتی محیط بازی کودکان از فضای میدانی جامعه به فضای مجازی و اینترنت سوق پیدا کرده و این استفاده و استقبال روزافزون شده که قطعا، به‌علت شرایط خاص سنی کودکان در فضای مجازی با آسیب‌ها و مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.


او گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌ها پرداخته خواهد شد.


سرهنگ سامع خورشاد افزود: صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids و کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.


رئیس پلیس فتا مازندران گفت: امیدوارم با همراهی مردم و رسانه‌های استانی، بتوانیم فضایی ایمن‌تر در بستر فضای مجازی برای فعالیت‌های کودکان ایجاد کنیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار