دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مدیرکل بهزیستی مازندران خبرداد
خانه‌دار شدن ۱۷۶ مددجوی بهزیستی مازندران در فجر ۱۴۰۰
مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: ۱۷۶ خانواده زیر پوشش بهزیستی، با کمک خیران و دیگر شرکای اجتماعی، به میمنت دهه مبارکه فجر صاحبخانه می‌شوند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، دکتر فرزاد گوهردهی امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم عطر افشانی گلزار شهدا را داریم و در همین راستا با خانواده معظم شهدا به‌ویژه شهدای مرتبط با بهزیستی انجام می‌شود.

او ادامه داد: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های جامعه هدف بهزیستی که توانخواهان و زنان سرپرست خانوار هستند را نیز در این ایام خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران از افتتاح و واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی مددجویان این سازمان در دهه فجر خبرداد که با کمک شرکای اجتماعی یعنی خیران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، بنیاد مستضعفان، و ستاد اجرایی فرمان امام، بوده است.

گوهردهی همچنین از افتتاح ۵۰ پروژه اشتغال مددجویان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبرداد که در بخش‌های مختلف است.

شرکت در مانور خودرویی، افتتاح مرکز مشاوره روانشناسی و مرکز مثبت زندگی نیز از دیگر عناوین مهم برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ است که به گفته مدیرکل بهزیستی به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.

این مسوول درباره برنامه‌های اولویت‌دار ۱۴۰۱ بهزیستی مازندران، به توسعه مراکز به‌ویژه روزانه اشاره و تصریح کرد: با سازمان بهزیستی صحبت کردیم و مجوز هفت مرکز توانبخشی دریافت شده است که امیدواریم در زمان مقرر راه‌اندازی شوند.

او همچنین از احداث و راه‌اندازی اداره شهرستان فریدونکنار در سال آینده گفت که مصوبه ساخت آن در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته اخذ شده بود.

گوهردهی اعلام کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای این منظور تامین اعتبار شده است و استارت عملیات ساخت آن زده شد با این توضیح که زمین آن را یکی از خیران اهدا کرده است و ایشان نیز قول دادند ۱۲ میلیارد ریال کمک نقدی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از انجام پروژه‌های مشارکتی با مردم خبرداد که در برنامه‌های سال آینده بهزیستی قرار دارد.

او همچنین از ارتباط با نخبگان پارک علم و فناوری برای کار و فناوری بهزیستی گفت که تلاش می‌شود بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار بگیرد.

گوهردهی در پایان با قدردانی از تلاش همکاران خود در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف استان، از همراهی رسانه‌ها در انتشار این زحمات و خدمات، سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها