دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره تحقیق می‌کند، باید بررسی کند که چرا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری وقت، نتایج هیئت الکترال برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را رد نکرده است، با این ادعا که چنین اقدامی می‌توانست، از وقوع این شورش مرگبار جلوگیری کرد.

به گزارش آوای خزر و به نقل از وب‌سایت هیل، ترامپ، در بیانیه‌ای که توسط کمپین انتخاباتی‌اش ارسال شد، همچنین گفت که اگر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به توصیه او برای افزایش امنیت در ساختمان کنگره در آن روز توجه می‌کرد، می‌شد از خشونت در ۶ ژانویه جلوگیری کرد.

او در این خصوص گفت: «اگر [آرای الکترال] به قانونگذاران بازگردانده می‌شد، یا اگر نانسی پلوسی که مسئول امنیت کنگره است، توصیه من را پذیرفته بود و امنیت را به میزان قابل توجهی افزایش می‌داد، آنطور که ما می‌دانیم ۶ ژانویه وجود نداشت!»

بنابراین، کمیته منتخب باید بررسی کند که چرا نانسی پلوسی چنین کار ضعیفی در نظارت بر امنیت انجام داد و چرا مایک پنس آرا را برای تأیید مجدد یا تأیید ارسال نکرد، زیرا اکنون نشان داده شده است که او به وضوح این حق را داشته است!»

رئیس‌جمهوری سابق همچنین از تلاش‌ها در کنگره برای اصلاح قانون شمارش انتخابات، قانونی که در سال ۱۸۸۷ که نحوه شمارش آرای انتخاباتی را مشخص می‌کند، انتقاد کرد. او بار دیگر مدعی شد که تلاش دو حزبی برای اصلاح قانون نشان می‌دهد که پنس توانایی رد نتایج کالج الکترال را دارد؛ استدلالی که او در بیانیه‌ای آخر هفته بیان کرد.

به نظر می‌رسد که ترامپ کمیته منتخب ۶ ژانویه را در طرح این استدلال هدف قرار داده، اگرچه این هیئت به طور خاص برای تغییر قانون کار نکرده است.

بیشتر بخوانید:

  • ترامپ: برای چه دنبال دخترم هستند؟ | این مایه شرمساری است؛ آنها افراد شروری هستند

او می‌گوید: «بسیار رقت‌انگیز است که می‌بینم کمیته غیرانتخابی متشکل از دروغگوها و خائنان با این همه تب و تاب کار می‌کنند تا قانون مجمع انتخاباتی را تغییر دهند تا یک معاون رئیس‌جمهور نتواند از نتایج صادقانه انتخابات اطمینان حاصل کند، در حالی که همین یک سال پیش آنها گفتند که معاون رئیس‌جمهوری مطلقا حق ندارد از نتیجه یا نتایج واقعی یک انتخابات اطمینان حاصل کند.»

ترامپ افزود: «به عبارت دیگر آنها دروغ گفتند و معاون رئیس جمهور این حق را داشت یا به عبارت دقیق‌تر، می‌توانست پس از این همه تقلب و تخلف، آرا را برای ارزیابی مجدد به قانونگذاران مختلف برگرداند.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار