دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه غرب را متهم کرد که عامدانه سناریوی را طراحی کرده است تا روسیه را به جنگ بکشاند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز پوتین در نخستین اظهار نظر عمومی مستقیمش درباره بحران اوکراین پس از حدود شش هفته هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی از تقاضاهای امنیتی‌اش که غرب آنها را رد کرده و بهانه‌ای برای تجاوز خوانده است که مسکو آن را رد می‌کند، نشان نداد.

پوتین در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر مجارستان، یکی از چند رهبر ناتو که در تلاش است میانجیگری کند، گفت:‌ «از هم اکنون روشن است...نگرانی‌های اساسی روسیه نادیده گرفته شده است.»

پوتین سناریوی بالقوه‌ای در آینده را توصیف کرد که اوکراین در پیمان ناتو پذیرفته می‌شود و بعد تلاش می‌کند که شبه‌جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد، باز پس گیرد.

او گفت: «بگذارید تصور کنیم که اوکراین عضو ناتو می‌شود و این عملیات نظامی را شروع می‌کند. آیا قرار است ما به جنگ با اتحادیه ناتو برویم؟ آیا کسی به این موضوع فکر کرده است؟ ظاهرا نه.»

روسیه بیش از ۱۰۰۰۰۰ سرباز در مرز اوکراین مستقر کرده است و کشورهای غربی می‌گویند ممکن است پوتین قصد حمله به این کشور را داشته باشد.

روسیه این موضوع را انکار می‌کند، اما گفته است که ممکن است در صورتی که تقاضاهای امنیتی‌اش برآورده نشود، ممکن است دست به عملیات نظامی مشخص‌نشده‌ای بزند. کشورهای غربی می‌گویند چنین تهاجمی به برقرار تحریم‌های سختی بر ضد مسکو منتهی خواهد شد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار