دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

حداد عادل: فضای مجازی روی دزدیدن نسل جوان ایران متمرکز شده
حداد عادل رییس فرهنگستان زبان فارسی، خطاب به برگزیدگان جشنواره خوارزمی و مدال آوران علمی گفت: همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن برای ترک کشور هستید و فضای مجازی و رسانه‌ها بر روی دزدیدن نسل جوان از این کشور و این انقلاب متمرکز شده است و شما باید در این راستا تصمیم بگیرید.


خاکسپاری پیکر آیت الله صافی گلپایگانی در کربلا
پیکر آیت الله «لطف الله صافی گلپایگانی» عصر (پنجشنبه) برای وداع آخر، به کربلای معلی رسید و در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سپس حرم حسینی طواف داده شد. پیکر او بعد از مراسم تشییع هزاران نفری و با حضور شخصیت های دینی ، علمی و فرهنگی و جمع کثیری از شیعیان عراقی و ایرانی، سرانجام در صحن مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خانه ابدی اش جای گرفت.

ژاپن: آماده‌ایم به‌ پیشرفت مذاکرات وین کمک کنیم
یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن در گفت و گو با امیرعبداللهیان روابط دو کشور را تاریخی و بسیار مهم خواند . وی ضمن حمایت از مذاکرات وین، بر ضرورت اقدامات جدی از سوی همه طرف ها در راستای پایبندی و عمل به تعهدات خود و اغتنام فرصت کنونی برای دستیابی به توافق تاکید کرد.

۶۱ بیمار کرونای دیگر فوت کردند
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درشبانه روز گذشته ۳۷هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۶۱ تن نیز جان باختند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.

رای مجلس عربستان به تغییر پرچم این کشور
پس از آنکه مجلس شورای عربستان با اکثریت آرا پیش نویس اصلاحیه شکل پرچم، حذف عبارت توحید «لااله الاالله، محمد رسول الله» از پرچم ملی این کشور و تغییر سرود ملی را تصویب کرد، خشم عمومی شهروندان سعودی را برانگیخت. این امر پس از آن صورت گرفت که «اسعد العتیبی» طراح تغییر و عضو مجلس پیش نویس اصلاحیه شکل پرچم عربستان را به مجلس ارائه داد.

یک ایرانی دستیار وزیر خارجه آمریکا شد
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد یک فرد ایرانی الاصل به عنوان دستیار او در امور اقتصادی و بازرگانی منصوب شده است. رامین طلوعی پیش از این در وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می کرده است.

خودسوزی دست فروش ۴۵ ساله خرم‌آبادی
عصر دیروز چهارشنبه یک دست فروش خرم آبادی در میدان امام حسین (ع) این شهر اقدام به خودسوزی کرد. گفته می‌شود این دست فروش بعد از تذکر نیروهای سد معبر شهرداری اقدام به این کار کرده است. فرماندار خرم‌آباد گفت: نیرو‌های شهرداری مدعی هستند برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده.


ابتلای ۴۸ درصد مردم استان تهران به اومیکرون
زالیرئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که ۴۸ درصد مردم استان تهران به امیکرون مبتلا شدند، گفت: امیکرون مخصوصا در کودکان به سرعت سرایت خواهد کرد و نباید این ویروس را دست کم گرفت. زالی بیان کرد: در شهرستان دماوند نیز رشد امیکرون بالا است و در حال حاضر ۲۳ بیمار که از این تعداد چهار نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


سرکرده داعش کشته شد
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده داعش در حمله اخیر نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است. بایدن با اعلام این خبر گفته است که همه آمریکایی‌ها به سلامت از عملیات بازگشته‌اند. من امروز در این‌باره سخنرانی خواهم کرد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها