دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
محققان اخیرا به این نتیجه رسیدند که اگر بزرگسالان هر روز شیر گاو کم چرب یا بدون چربی بنوشند، می‌توانند چهار و نیم سال بیشتر عمر کنند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوشیدن شیر کم چرب یک درصد یا بدون پیری بیولوژیکی را بیشتر از نوشیدن شیر پرچرب (۲درصد چربی و شیر کامل) کاهش می‌دهد. در این مطالعه حدود ۶ هزار فرد بزرگسال آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود آیا مصرف چربی شیر و دفعات مصرف این ماده غذایی بر طول تلومر تأثیری دارد یا خیر.  تلومر ناحیه ای در انتهای کروموزوم است که برای هر سلول مانند یک ساعت عامل پیری عمل می‌کند. با افزایش سن، تلومرهای ما کوتاه‌تر شده و این امر باعث پیری سلول‌ها می‌شود.

رژیم غذایی یکی از کلیدهای مبارزه با پیری بیولوژیکی است، برای مثال، خوردن غذاهای سالم مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و مغز ‌ها و مصرف فیبر با تلومرهای طولانی ‌تر مرتبط است.

از سوی دیگر مصرف غذاهای ناسالم، مانند گوشت‌های فرآوری شده و مصرف زیاد چربی‌ها و روغن‌ها، تلومرها را کوتاه کرده و پیری بیولوژیکی را تسریع می‌کنند. این مطالعه نشان داد که به ازای هر یک درصد افزایش چربی شیر، تلومرها کوتاه‌تر می‌شوند و بررسی این میزان کاهش طول تلومرها معادل بیش از چهار سال پیری است.

در این میان افرادی که شیر کم چرب نوشیده بوده به میزان ۶۹ پایه تلومرهای کوتاه‌تری داشتند و وضعیت برای مصرف کنندگان معمولی شیر پرچرب بسیار بدتر بود زیرا تلومرهای آنها ۱۴۵ جفت پایه کوتاه‌تر از کسانی بود که اغلب شیر بدون چربی می‌نوشیدند.

پروفسور لری تاکر، نویسنده این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: این تفاوت معنادار برای ما بسیار عجیب بود. اگر می‌خواهید شیر پرچرب بنوشید، باید بدانید که این خوراکی مرتبط با برخی عواقب مهم است.

باید توجه داشت که شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی است، شیر کامل حاوی کالری بالاتری است اما در مقایسه با شیر بدون چربی از نظر ویتامین A و ویتامین D و برخی مواد مغذی دیگر غنی‌تر است. در مقابل اما محتوای چربی شیر ممکن است التهاب، استرس اکسیداتیو و پیری سلولی و همچنین وزن بدن را افزایش دهد.

پروفسور تاکر در این رابطه گفت: شیر احتمالا بحث بر انگیز ترین غذایی است که ما مصرف می‌کنم. اگر کسی از من بخواهد که یک سخنرانی در مورد ارزش نوشیدن شیر تهیه کنم، می‌توانم یک ارائه یک ساعته ترتیب دهم که نشان دهنده اهمیت نوشیدن شیر باشد و پس از آن شما فکر می‌کنید باید شیر بیشتری بنوشند.

در همین شرایط اگر بخواهم برعکس عمل کنم هم می‌توانم یک ساعت از مضرات شیر برایتان گفته و شما را قانع کنم که شیر نخورید. به نظر من باید مطالعات بسیار بیشتری درباره این ماده غذایی انجام شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار