دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

حل ۹۸ درصد اختلافات در مذاکرات وین؟
منابع غربی حاضر در مذاکرات وین به المیادین گفتند که «مذاکرات با طرف ایرانی به مراحل مهم و حیاتی خود رسیده است و درصورتی‌که طرف ایرانی تصمیم بگیرد از شروط و درخواست‌هایی که بعضا نمی‌توانیم به آنها پاسخ مثبت دهیم، دست بردارد، ممکن است به سرعت به توافق نهایی برسیم.» این منابع گفتند که «برای ۹۸ درصد اختلافات راه حل یافته‌ایم و آنچه باقی مانده تنها چیزهایی است که طرف ایرانی بر دستیابی به آن اصرار دارد.»

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۶۸ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۵۵ نفر رسید. همچنین ۱۶۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۵۳ نفر رسید.

عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تعدادی از نیروهای مستقر در مرز با اوکراین پس از اتمام رزمایش به پایگاه های خود باز می گردند. سخنگوی این وزارتخانه گفته است: «یگان‌های بخش‌های نظامی جنوب و غرب پس از تکمیل وظایف خود، بارگیری در حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای را آغاز کرده‌اند و امروز حرکت به سمت پادگان‌های نظامی خود را آغاز خواهند کرد».

کرونا در تهران؛ ۸۵ درصد اُمیکرون، ۱۵ درصد دلتا
نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به گردش همزمان اُمیکرون و دلتا، گفت: به طور تخمینی ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد ابتلا با سویه اُمیکرون است، اما ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد نیز مربوط به دلتاست.

۴ زمین لرزه در محل آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی
هم‌زمان با اظهارنظرها در پیونگ‌یانگ از توانایی برای ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای، کره جنوبی از یک سری زمین لرزه‌های طبیعی و کوچک در محل برگزاری این آزمایش‌ها خبر داد و تاکید کرد که این خود بیانگر "بی‌ثباتی زمین" در این محل است. به گفته "سازمان هواشناسی کره" (KMA) در سئول، در پنج روز گذشته، دست کم چهار زمین لرزه این منطقه را لرزانده است.

روسیه استقلال دو منطقه در اوکراین را به رسمیت شناخت
نمایندگان مجلس دومای دولتی با اکثریت آراء پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در اوکراین را تصویب کردند. نمایندگان پارلمان ابراز اطمینان کردند که به لطف به رسمیت شناختن این جمهوری های به رسمیت شناخته نشده می توان از مردم در برابر تهدیدات خارجی محافظت و از "نسل کشی علیه ساکنان جمهوری ها" جلوگیری کرد.

کنایه دستیار وزیر خارجه به سفیر روسیه با انتشار عکسی از شلیک توپ روس‌ها به گلدسته بارگاه امام رضا
سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه ایران با تصویری از اثر گلوله توپ روس‌ها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) در نوروز ۱۲۹۱ شمسی و همچنین ادای احترام سفیر روسیه به مجسمه «الکساندر گریبایدوف» بنیان گذار معاهده ترکمنچای در صفحه توییتر خود نوشت: در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملت‌ها نیست. سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود نوشت :«‏اثر گلوله توپ روسها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) نوروز۱۲۹۱ شمسی / از تاریخ بیاموزیم ولی در آن نمانیم. در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملتها نیست.»

«نسل کشی» تاجیک‌تباران افغانستان توسط طالبان
خبرنگار انتخاب در کابل گزارش داد که منابع محلی از نقاط مختلف افغانستان روایات دردناکی از سرکوب، قتل و شکنجه تاجیک‌تباران افغانستان بدست جنگجویان طالب خبر می‌دهند و بیان می‌دارند که نسل‌کشی تمام عیار در ولایات کابل، بغلان و پنجشیر علیه تاجیک‌تباران جریان دارد. یک عضو حکومت پیشین، قتل دسته‌جمعی خانواده یک پزشک در شهرستان «پل‌حصار» اندراب در ولایت بغلان افغانستان توسط جنگجویان طالب را چنین روایت می‌کند: «خانواده داکتر عین الدین در ولسوالی پل حصار اندراب بصورت دسته جمعی تیرباران شد. اعضای گروه طالبان شب داخل خانه او شدند و بصورت وحشیانه تمام اعضای خانواده را تیرباران کردند. در میان کشته‌ شدگان شخص داکتر عین الدین، همسر وی، داماد و دو دخترش و یک مهمان وجود دارد.»به گفته وی، یک خانواده دیگر در روستای «ارزنگان» شهرستان «ده صلاح» اندراب نیز در یورش شبانه اعضای طالبان کشته شده اند:‌ «هفت عضو یک خانواده شامل اطفال، پیرزن، پیر مرد و جوانان تیرباران شدند. و این جنایت به تاریخ ۲۴ اگست سال ۲۰۲۱ میلادی در روز اول هجوم طالبان به اندراب این اتفاق افتاده است.»

بلوکه شدن ۲۱ میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران در چین
رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: این ۲۱ میلیارد دلاری که گفته می‌شود ما در چین داریم، همان ذخایر ارزی ما در کشورهای غربی است که به چین منتقل شده است بنابراین چینی‌ها پول خرید نفت از ایران را بلوکه نکرده‌اند. در حال حاضر امکان انتقال این پول‌ها به بانک مرکزی وجود ندارد.

معمار تحریم ها از وزارت خارجه آمریکا رفت
ریچارد نفیو که چندی پیش به دلیل اختلاف نظر با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران از تیم مذاکره‌کننده آمریکا جدا شده بود، امروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که با توجه به وجود علاقه نسبت به این موضوع در چند هفته گذشته، من باید چند مورد را روشن کنم. من در 6 دسامبر(15 آذر) تیم ایران وزارت خارجه آمریکا را به دلیل اختلاف نظر صادقانه در مورد سیاست ها، ترک کردم. من هفته گذشته وزارت خارجه را نیز ترک کردم.

مذاکرات هیات اعزامی اسرائیل در وین
جروسالم پست نوشت: اسرائیل برای اولین بار روز سه‌شنبه تیمی را به محل گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران در وین فرستاد تا بتواند نگرانی‌های خود را به گوش مذاکره کنندگان برساند. جاشوا زارکا معاون مدیر کل امور استراتژیک وزارت امور خارجه اسرائیل و همچنین گیل رایش معاون مدیر کل سیاستگذاری کمیته انرژی اتمی از اسرائیل به همراه دیوید نوسبوم، سفیر اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و معاون وی در وین با رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و میخائیل اولیانوف، سفیر روسیه دیدار کردند. آنها قصد دارند با همه طرف های مذاکره یعنی چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و آمریکا دیدار کنند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: