دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

حضور ارتش اسرائیل در رزمایش آب‌های بحرین
تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشت که «ارتش اسرائیل در رزمایش دریایی در آب های بحرین شرکت کرد. به گفته ارتش اسرائیل، این رزمایش به رهبری ناوگان پنجم آمریکا و با مشارکت حدود ۶۰ ناوگان و سازمان های بین المللی انجام شد.

عقب نشینی ۶۰ متری نیروهای مسلح از سواحل شمال
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عقب نشینی ۶۰ متری نیروهای مسلح از سواحل استان های شمالی کشور عملیاتی شده است. ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه خبر داد: کلیه اماکن تابعه سازمان ها و یگان های نیروهای مسلح در سواحل شمالی کشور با هماهنگی استانداری های گیلان، مازندران و گلستان تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ بر اساس ضوابط تعیین شده به میزان ۶۰ متر از اماکن غیر عملیاتی در سواحل دریای خزر که جنبه غیر نظامی و تفریحی دارند، عقب نشینی نمودند.

حاجی بابایی: حداقل حقوق ۶۰ درصد افزایش می‌یابد
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: حقوق کارمندان و کارگرانی که کمترین میزان دریافتی را دارند(حداقل حقوق ها) براساس برنامه ریزی انجام شده در بودجه سال آینده کشور، ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

سفر دو مقام آمریکایی برای قانع کردن عربستان به تولید بیشتر نفت
سی‌ان‌ان گزارش داد که کاخ سفید دو مقام رسمی آمریکایی را به عربستان فرستاده تا برای تولید بیشتر نفت به ریاض فشار بیاورند. یک مقام رسمی آمریکایی تایید کرد که «برت مک‌گرگ»، هماهنگ‌کننده ارشد امنیت ملی در حوزه خاورمیانه و «آموس هاچشستین»، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی شامگاه گذشته -‌چهارشنبه- به ریاض سفر کرده‌اند. بنا به گزارش سی‌ان‌ان، عربستان به خاطر تعهدهای خود به توافق اوپک پلاس علاقه چندانی به افزایش تولید خود ندارد.

روسیه معاون سفیر آمریکا را اخراج کرد
در بحبوحه تنش بین روسیه و آمریکا درباره اوکراین، مسکو معاون سفیر آمریکا در این کشور را اخراج کرد. سفارت آمریکا اعلام کرد که دولت روسیه امروز (پنجشنبه) بارت گورمن، معاون سفیر آمریکا در مسکو را از این کشور اخراج کرده است.

بایدن: روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله می‌کند
جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفت: روسیه طی روزهای آینده به اوکراین حمله می‌کند. جو بایدن همچنین گفته که قصد ندارد با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند. او گفته که «خطر بسیار بالایی» برای حمله روسیه به اوکراین وجود دارد که ممکن است ظرف «چند روز آینده» رخ دهد.

آمریکا: روسیه دروغ می‌گوید؛ عقب نشینی نکرده
یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که ادعای روسیه دایر بر دور کردن نیروهایش از مرز با اوکراین «کذب» است و افزود که در روزهای اخیر ۷ هزار سرباز دیگر وارد نواحی مرزی شده اند. پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز با ادعای اینکه روسیه نظامیان خود را از مرز اوکراین عقب نکشیده، گفته بود روسیه در حال اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به منطقه است.

رهبر معظم انقلاب: در برجام به برخی نکته‌ها توجه نشد
رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مردم تبریز گفتند: در برجام ایرادی که می گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم.

ثبت ۱۸۲ فوتی جدید کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه‌روز گذشته ۱۷ هزار و ۵۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۳۴۲ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسید. همچنین ۱۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر رسید.

بلینکن: روسیه قصد دارد برای حمله به اوکراین بهانه تراشی کند
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین با بیان اینکه روس ها ۱۵۰ هزار سرباز در مرزهای اوکراین مستقر کرده اند گفت که بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است. وی گفت روسیه قصد دارد برای حمله خود بهانه تراشی کند. این بهانه می تواند یک بمب گذاری ساختگی به اصطلاح تروریستی در داخل روسیه باشد یا کشف گور دسته جمعی ساختگی، حمله پهپادی علیه غیرنظامیان یا یک حمله جعلی و حتی واقعی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد.او گفت که مسکو ممکن است چنین رویدادی را پاکسازی قومی یا نسل کشی توصیف کند.

اولیانوف: زمان تصمیم‌گیری نهایی در وین رسیده
میخائیل اولیانوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین گفت: من در یکی از توئیت‌هایم به این مساله اشاره کردم که مذاکرات وین در مراحل آخر است. همین دیروز رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی آقای باقری کنی در توئیترش نوشت که زمان تصمیم‌گیری نهایی رسیده است. وی افزود که از دیدگاه او کاملا حمایت می‌کند.

ادعای رویترز درمورد جزئیات توافق احیای برجام
رویترز نوشت که دیپلمات ها می گویند، ایران و آمریکا در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند که براساس آن، مراحلی از گام های متقابل را برای بازگشت به برجام مشخص شده است. به گفته دیپلمات ها، اولین گام شامل ارائه معافیت از تحریم های نفتی نمی شود. بر این اساس، در نخستین گام، ایران غنی سازی بالای ۵ درصد را تعلیق و زندانیان آمریکایی را آزاد می‌کند و واشنگتن در مقابل ۷ میلیارد دلار تهران در کره را آزاد می‌کند. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به این خبر نوشت: انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است. توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود. با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌های بیشتری بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: