دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
گزارشی از عملکرد امیرحسین حسین‌زاده در لیگ برتر؛ پدیده ۲۱ ساله‌ای که دارد استقلال را به قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم نزدیک می‌کند.

به گزارش آوای خزر، برخی بر این باورند که تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال فقط جای بازیکنان بزرگ است و در چنین تیم‌هایی با حجم بالای توقعات مردم، نمی‌توان دست به آزمون و خطا یا کشف استعدادهای جدید زد. این گزاره اما تا به حال بارها و بارها رد شده است. علی دایی در پرسپولیس به مهدی طارمی و احمد نوراللهی اعتماد کرد که جایگاه هر دو بازیکن، امروز در فوتبال ایران مشخص است. شاید اگر جسارت دایی نبود، امروز ستاره ایرانی پورتو فرصت درخشش در اروپا را پیدا نمی‌کرد. در استقلال علیرضا منصوریان به امثال مجید حسینی و امید نورافکن بها داد که اولی جام‌جهانی قبلی را دید و دومی جام‌جهانی بعدی را خواهد دید.
حالا هم همین داستان در مورد فرهاد مجیدی و امیرحسین حسین‌زاده تکرار شده است. زننده تنها گل استقلال در میدان سخت تبریز برابر تراکتور، هافبک هجومی ۲۱ ساله‌ای است که ابتدای فصل با نظر مثبت مجیدی از سایپا جذب شد و به سرعت از سوی او در ترکیب اصلی قرار گرفت؛ آنقدر سریع که برابر الهلال عربستان هم فیکس بود و بخشی از استعدادش را نشان داد. حسین‌زاده قطعا بازیکن بی‌نقصی نیست و جا برای تلاش و پیشرفت دارد، اما فعلا مجیدی را به‌خاطر اعتماد به‌خودش روسفید کرده است. امیرحسین در تبریز چهارمین گل فصلش را زد، خیلی هم قشنگ زد، با یک ضربه چیپ تمیز. درخشش این بازیکن بار دیگر نشان داد می‌شود به جوان‌ها بها داد و لذتش را برد. فقط کافی است نترسید.

یک شروع مطمئن

امیرحسین حسین‌زاده این فصل در حالی به استقلال آمد که در ۲ فصل گذشته بازی‌های زیادی را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود. او سابقه بازی در تیم زیر ۱۷ سال ایران را داشت و بازیکن کم‌نام‌ونشانی نبود اما درخشش‌های مقطعی‌اش در سایپا هر بار با آسیب‌دیدگی به پایانی زودهنگام انجامیده بود و خیلی‌ها را درباره آینده او در لیگ برتر ایران بدبین می‌کرد. اما فرهاد مجیدی اعتماد و اعتقاد فراوانی به او داشت و این را از همان نخستین بازی مقابل الهلال نشان داد. قبل از آغاز لیگ برتر استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف الهلال رفت و این نخستین مسابقه‌ای بود که مجیدی می‌توانست از خریدهای جدیدش استفاده کند. حسین‌زاده در آن مسابقه در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار گرفت و مقابل حرفه‌ای‌های الهلال نمایش درخشانی داشت تا مشخص شود اگر امسال با بدشانسی و آسیب‌دیدگی روبه‌رو نشود خواب‌های زیادی برای رقبای استقلال دیده است.

عاشق بوی نفت

هافبک هجومی ۲۱ ساله استقلال در فصل جاری لیگ برتر ۱۶ بار در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار گرفته و ۲ بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفته است. ۲ مسابقه‌ای که حسین‌زاده از ابتدا در ترکیب استقلال نبود، بازی با فجرسپاسی در شیراز و مصاف با گل‌گهر در سیرجان بودند که از قضا استقلال در هیچ‌یک از این دو مسابقه موفق به پیروزی نشد. حسین‌زاده در شیراز ۳۰ دقیقه و در سیرجان فقط ۵ دقیقه بازی کرد و استقلال با ۲ مساوی یک-یک و صفر- صفر این دو بازی را به پایان برد. اما در ۱۶ مسابقه‌ای که استقلال حسین‌زاده را در ترکیب داشته با ۴ گل و یک پاس گل این بازیکن ۱۲ برد و ۴ مساوی نصیب آبی‌پوشان شده است. بهترین بازی‌های امیرحسین در این فصل مقابل ۲ تیم نفت از آبادان و مسجدسلیمان انجام شده است. حسین‌زاده در آبادان گل مساوی استقلال را به صنعت‌نفت زد، ۵ شوت و ۵ پاس کلیدی داشت و از متریکا نمره عالی ۸.۳۷ را گرفت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شود. در مسجدسلیمان هم حسین‌زاده ۴ بار شوت زد و ۲ گل از ۳ گل استقلال به نام او ثبت شد. او در آن مسابقه با نمره ۸.۷۹ بهترین نمره این فصلش را از متریکا دریافت
کرد.

ستاره ۲۱ ساله لیگِ ۲۱

آخرین بازی استقلال در لیگ برتر، مسابقه با تراکتور در شهر تبریز بود که گره کار آبی‌ها در نهایت با ضربه چیپ امیرحسین حسین‌زاده باز شد. اگر پنالتی‌های یامگا را از گل‌های او کم کنیم، حسین‌زاده ۲۱ ساله به همراه خارجی گرانقیمت استقلال بهترین گلزنان این تیم با ۴ گل زده هستند. حسین‌زاده با میانگین نمرات ۷.۰۷ نهمین بازیکن برتر لیگ تا این مقطع بوده و با شیب صعودی که در پیش گرفته بعید نیست به‌زودی یکی از رتبه‌های اول را در جدول بازیکنان این فصل به‌دست بیاورد. او در هر بازی به‌طور میانگین ۲.۵ شوت و ۱.۳ پاس کلیدی داشته و در این دو بخش از بهترین بازیکنان فصل محسوب می‌شود. اعتماد فرهاد مجیدی به این بازیکن جوان و تازه‌وارد به یکی از برگ‌برنده‌های بزرگ او در فصل جاری تبدیل شده است. در مقایسه با یحیی گل‌محمدی که هیچ‌کدام از خریدهایش در یکی دو فصل اخیر در قدوقامت ستاره ظاهر نشده‌اند، مجیدی با اعتماد به حسین‌زاده جوان، لااقل در رو کردن ستاره یک گام از رقیبش پیش افتاده است و شاید همین یک گام، برتری آبی‌ها را در جدول رده‌بندی رقم زده باشد. ستاره‌ای که در زمان راه‌اندازی لیگ برتر یکساله بود، حالا دارد استقلال را در راه چهارمین قهرمانی این لیگ به پیش می‌برد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها