دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

روسیه بالاخره جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بالاخره پس از هفته ها گمانه زنی دستور حمله به اوکراین را صادر کرد. نیروگاه چرنوبیل به تصرف نیروهای روسی درآمده و رئیس جمهور اوکراین گفته جان می‌دهیم تا فاجعه ۱۹۸۶ تکرار نشود. گمانه زنی ها از احتمال قریب الوقوع سقوط پایتخت اوکراین حکایت دارد. روسیه می گوید ۷۴ مورد از زیرساخت‌های نظامی اوکراین از جمله ۱۱ فرودگاه را منهدم کرده است. دبیرکل سازمان ملل از پوتین خواسته است که به نام «انسانیت» جنگ را تمام کند. آمریکا گفته ۶ جنگنده اف ۳۵ در دریای سیاه مستقر می‌کند. بایدن هم تحریم هایی علیه روسیه اعلام کرده اما تحریم سوئیفتی را مفعلا منتفی دانسته.

واکنش رئیسی به حمله روسیه به اوکراین
روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی درباره تحولات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند. در این گفتگو سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است، تاکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است. رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود.

باقری: تضمینی برای عبور از خط پایان مذاکرات وین وجود ندارد
مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اینکه هر قدر هم که به خط پایان نزدیک باشیم، الزاما تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد، تصریح کرد: برای اتمام کار، تصمیم‌های مشخصی وجود دارد که طرف‌های غربی باید بگیرند. علی باقری دیشب در سفری کوتاه راهی تهران شد، اما هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

واکنش رسمی ایران به حمله روسیه به اوکراین: این بحران ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین واکنش رسمی تهران به تهاجم گسترده امروز روسیه به اوکراین، ریشه این بحران را «اقدامات تحریک آمیز ناتو» عنوان کرد. امیرعبداللهیان در توییت خود نوشت: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد. ما توسل به جنگ را راه حل نمی دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابراعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۶۳ نفر از آنان بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۱ هزار و ۹۳۲ نفر رسید. همچنین ۲۲۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

مصوبه طرح صیانت فعلا لغو شد
هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرد. ظهر روز سه شنبه هفته جاری کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در نشست کمیسیون مشترک تصویب شد که واکنش‌های منفی زیادی در سطح جامعه به دنبال داشت. بعد از آن معاونت قوانین مجلس در نامه ای اعلام کرده که رای‌گیری کلیات طرح صیانت از لحاظ قانونی دارای ایراد بوده و قابل پذیرش نیست. قرار بود هیئت رئیسه مجلس در این باره نظر نهایی را بدهد.  مهرداد ویس‌کرمی دبیر کمیسیون مشترک حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: بررسی این طرح هنوز در دستور کار کمیسیون مشترک قرار دارد و به صحن مجلس ارسال نشده است. او گفت: یک بار تعدادی از نمایندگان تلاش کردند که بررسی طرح صیانت به صحن علنی ارجاع شود اما نتوانستند.

احتمال «ترک مذاکرات» وین
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت از قول خوش چشم که او را کارشناس مسائل بین‌الملل معرفی کرده نوشت: ظرف دو سه روز گذشته ، خوشبینی نسبی موجود نسبت به طرف غربی از بین رفته است و در حقیقت نگاهی توأم با بدبینی نسبت به وضعیت فعلی به وجود آمده است.

سازمان هواپیمایی: روسیه مسیر پروازی تهران-مسکو را «پرواز ممنوع» اعلام کرد
رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد به دلیل اینکه مسیر پروازی تهران-مسکو از سوی روسها "پرواز ممنوع" اعلام شده، پرواز امروز شرکت هواپیمایی ماهان با تأخیر انجام شد.

عربستان: مذاکره هسته‌ای با ایران نتیجه نمی‌دهد مگر اینکه ما را هم مشارکت دهند
فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی «ما اعتماد نداریم که [برجام] در شکل کنونی خود بتواند جلوی ایران را برای ساخت بمب اتمی بگیرد. ما تمایل شرکایمان برای بازگشت به این مذاکرات را درک می‌کنیم؛ اما بر این باوریم که این مذاکرات بایست فقط آغاز باشد نه پایان خط». او ادامه داد: «این، به موفقیت نخواهد انجامید مگر آنکه جامعه بین‌الملل و به طور مشخص کشورهای عضو [طرح جامع اقدام مشترک] ما را در مذاکره با ایران مشارکت دهند».

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار