دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کمتر از یک هفته دیگر مهلت دستگاه‌های مرجع صدور مجوز برای شفاف سازی فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار و اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها به پایان می‌رسد و پس از این تاریخ تنها مرجع صدور مجوز کسب و کار درگاه ملی مجوز‌ها خواهد بود.
به گزارش آوای خزر، شفاف سازی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار حدود ۱۳ سال است که به عنوان یک اولویت اساسی در بهبود محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه مسئولان و قانونگذاران کشور بوده است‎. از زمان تصویب ماده ۷ قانون اساسی تاکنون، اقدامات و تلاش‌های بسیاری برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار صورت گرفته است، اما نتیجه مورد نظر حاصل نشده و فعالان اقتصادی همچنان مجوز‌های کسب و کار را یکی از معضلات و چالش‌های اصلی پیش روی خود می‌دانند.
 
گلایه و نارضایتی صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی از یک سو و ضرورت توجه به رشد و توسعه اقتصادی از طریق تسهیل و بهبود محیط کسب و کار از سوی دیگر، دولت سیزدهم را بر آن داشت تا این بار جدی‌تر از گذشته، بحث شفاف سازی و تسهیل فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار را در دستور کار قرار دهد. از همین رو، از آذرماه امسال مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار، با رویکردی جدید و فعال، پیگیری و مطالبه جدی را برای الزام دستگاه‌های صدور مجوز به اجرای قانون ماده ۷ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، آغاز نمود و طی نامه نگاری‌ها و جلسات متعدد با مسئولان هر دستگاه، با تاکید بر مهلت پایانی در نظر گرفته شده برای اجرای کامل قانون ماده ۷ اصل ۴۴، آن‌ها را ملزم به عمل به قانون و انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر که ۱۸ اسفند ماه می‌باشد، کرده است.
 
بررسی‌ها از نحوه عملکرد دستگاه‌ها در تسهیل صدور مجوزها، نشان می‌دهد دستگاه‌های مرجع صدور مجوز این بار بیش از گذشته بر انجام تکالیف قانونی خود اهتمام دارند و با همکاری مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در تلاشند تا در موعد مقرر تکالیف قانون خود را به انجام برسانند.
 
سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار نیز روند فعالیت دستگاه‌ها را در شفاف سازی و تسهیل صدور مجوز‌ها مناسب ارزیابی کرده و معتقد است، دستگاه‌های مرجع صدور مجوز بیش از هر زمان دیگری در تلاشند تا موانع پیش روی فعالان کسب و کار را بردارند.
 
به گفته وی، شفاف سازی و تسهیل فرایند صدور مجوز‌های کسب و کار شامل سه فاز است که در فاز اول باید شرایط، ضوابط و مدارک مربوط به هر مجوز دقیق و شفاف شود و بدون هیچ شرطی در دسترس عموم قرار گیرد، به طوری که هر شخص دقیقا بداند برای یک کسب و کار چه مجوز‌هایی نیاز است و چگونه و با چه هزینه‌ای باید آن را دریافت کند، که این مرحله با همکاری دستگاه‌ها، تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است و فقط چند دستگاه هستند که همچنان، در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کنند.
 
وی افزود: فاز دوم، مربوط به اتصال دستگاه‌های مرجع صدور مجوز به درگاه ملی مجوزهاست که این مرحله نیز با همکاری واحد‌های فنی سایر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و تاکنون وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بورس، مشاغل خانگی و بیمه به درگاه ملی متصل شدند و در حال تست هستند که مشکلات و خطا‌های احتمالی را برطرف نمایند تا پس از رونمایی کامل، با کمترین خطا در دسترس عموم قرار گیرد.
 
سیاح ادامه داد: البته دستگاه‌های دیگر نیز شبانه روز تلاش می‌کنند تا مشکلات فنی و ساختاری خود را برای اتصال سامانه‌های تخصصی صدور مجوز خود به درگاه ملی مجوز‌ها برطرف نمایند و در موعد مقرر بتوانند براساس قانون، خدمات لازم را به متقاضیان کسب و کار ارائه دهند.
 
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار فاز سوم را نیز مربوط به استعلامات دانست و گفت: این فاز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، به خصوص در امور مربوط به زمین مشکلاتی وجود دارد که آن هم مربوط به بحث کاداستر (حدنگار) است که باعث شده فعالیت دستگاه‌ها نیز در این مرحله دچار مشکل و کندی شود، با این حال این به معنای رفع تکلیف از دستگاه‌ها نیست و دستگاه‌های مرتبط باید پیگیری‌های لازم را بر دریافت استعلامات به عنوان بخشی از فرایند تسهیل صدور مجوز‌ها انجام دهند.
 
۶ روز تا الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب و کار
 
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری، جدیت و تلاش دستگاه‌های مرجع صدور مجوز می‌توان بیش از هر زمان دیگری فضای کسب و کار و فعالیت اقتصادی را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم کرد و از ابتدای سال جدید، تنها یک مرجع شامل درگاه ملی مجوز‌های کشور به آدرس  https://g4b.mefa.ir  متولی صدور مجوز کسب و کار در کشور خواهد بود.
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار