دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
رپورتاژ آگهی/
ترجمه مقاله روانشناسی چه کاربردی دارد؟
در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کاربرد ترجمه مقاله روانشناسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ترجمه مقاله روانشناسی چه کاربردی دارد؟

در دنیای مدرن، علم روانشناسی فقط مختص به روانشناسان نیست، بلکه افراد، به دلایل مختلف به سراغ آن می‌روند. در این بین، ترجمه مقاله روانشناسی تبدیل به ابزاری برای به‌روزرسانی علم و همچنین، ارائه دستاوردها به مردم ملل مختلف شده است. بنابراین، فرقی نمی‌کند استاد روانشناسی هستید یا این‌که علاقه‌مند به روانشناسی، در هر صورت، ممکن است به دلایل مختلف، به ترجمه مقاله روانشناسی نیاز داشته باشید. اما ترجمه روانشناسی چه کاربردهایی دارد؟ در چه مواردی به آن احتیاج پیدا می‌کنیم؟ آیا ترجمه مقاله روانشناسی فقط به معنای ترجمه مقاله‌ تخصصی روانشناسی است؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کاربرد ترجمه مقاله روانشناسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ترجمه مقاله تخصصی روانشناسی

ترجمه مقاله تخصصی روانشناسی از آن گزینه‌هایی است که معمولاً، دانشجویان روانشناسی، اساتید روانشناسی و متخصصین این حوزه به سراغش می‌روند. اگر رشته روانشناسی را، به هر طریقی، به صورت تخصصی دنبال می‌کنید، باید به دنبال ترجمه تخصصی باشید. ترجمه مقاله تخصصی روانشناسی را مترجم متخصص حوزه روانشناسی انجام می‌دهد.

اما چرا باید ترجمه مقاله تخصصی روانشناسی را به مترجم متخصص این حوزه بسپاریم؟ مترجم متخصص حوزه روانشناسی اصطلاحات و واژگان تخصصی روانشناسی را به خوبی می‌شناسد و معادلی دقیق را برای آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین، با ساختار این مقاله‌ها آشنایی کامل دارد و می‌تواند آن‌‌ها را به اصولی‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن ترجمه کند. بنابراین، اگر ترجمه مقاله تخصصی را به مترجم متخصص بسپارید، در نهایت، ترجمه‌ای دقیق و مقبول را دریافت خواهید کرد.

ترجمه مقاله غیر تخصصی روانشناسی

و اما می‌رسیم به ترجمه مقاله غیرتخصصی روانشناسی! همان‌طور که می‌دانید، در دنیای امروز، تعداد علاقه‌مندان به روانشناسی، در سراسر جهان، بسیار زیاد شده است. اگر بخواهید درون خودتان را بهتر بشناسید، علم روانشناسی کمک‌تان خواهد کرد. اگر بخواهید دیگران را بهتر بشناسید، شناخت علم روانشناسی راهگشا خواهد بود. روانشناسی باعث می‌شود به خودشناسی برسید و اطرافیان‌تان نیز ارتباط بهتری داشته باشید. به طور خلاصه، روانشناسی ارتباط‌تان را با درون‌تان و جهان اطراف‌تان بهبود می‌بخشد. اما آیا اشخاص غیرمتخصص با مطالعه متون تخصصی می‌توانند به این هدف دست یابند؟ اگر می‌خواهید متون تخصصی روانشناسی را بخوانید، باید دانش گسترده‌ای در این حوزه داشته باشید، در غیر این‌صورت، چیزی از خواندن این متون عایدتان نخواهد شد. به همین دلیل، در سراسر جهان، مقاله‌های غیرتخصصی متعددی برای علاقه‌مندان به روانشناسی منتشر می‌شود.

اگر صرفاً به روانشناسی علاقه دارید و نمی‌خواهید به صورت تخصصی، آن را دنبال کنید، می‌توانید به سراغ مقاله‌های غیرتخصصی بروید. درک این متون غیرتخصصی نیازی به تخصص ندارد. روزانه، مقاله‌های متعددی برای علاقه‌مندان به این حوزه منتشر می‌شود، بنابراین، اگر می‌خواهید از به‌روزترین منابع استفاده کنید، باید به فکر ترجمه مقاله غیرتخصصی روانشناسی باشید.

آیا ترجمه مقاله غیرتخصصی را می‌توان به هر مترجمی سپرد؟ درست است که مقاله‌های غیرتخصصی روانشناسی حاوی مضامین تخصصی نیست، اما در هر صورت، درک آن‌ها برای مترجم متون تخصصی روانشناسی آسان‌تر است. در واقع، مترجم متخصص حوزه روانشناسی می‌تواند به راحتی، از پس ترجمه چنین مقاله‌هایی بر بیاید و در صورت وجود اصطلاحات و واژگان تخصصی، ترجمه بهتری را ارائه دهد. بنابراین، بهتر است برای ترجمه مقاله غیرتخصصی نیز به مترجم متخصص روانشناسی اعتماد کنید.

ترجمه مقاله روانشناسی برای انتشار در ژورنال‌های خارجی

اگر می‌خواهید مقاله‌تان را در ژورنال‌های خارجی منتشر کنید، باید ترجمه آن را به مترجمی متبحر بسپارید. اگر ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی مقاله روانشناسی را به مترجم بی‌تجربه بسپارید، در نهایت، ترجمه‌ای بی‌کیفیت را دریافت خواهید کرد و همه زحمات‌تان هدر خواهد رفت. به عبارت ساده، ترجمه خوب احتمال پذیرش مقاله‌تان را افزایش می‌دهد و ترجمه بد همه زحمات‌تان را هدر می‌دهد. این مسئله در مورد ترجمه از فارسی به هر زبان دیگری نیز صدق می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مقاله تخصصی روانشناسی‌تان را از فارسی به هر زبان دیگری ترجمه کنید، تجربه مترجم و کیفیت کار او را در اولویت قرار دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://transnet.ir/%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87

آیا ترجمه مقاله روانکاوی متفاوت از ترجمه مقاله روانشناسی است؟

ترجمه مقاله روانشناسی چه کاربردی دارد؟

برخی گمان می‌کنند علم روانشناسی کاملاً مشابه با علم روانکاوی است و این دو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما باید بدانید که چنین نیست. روانکاوی و روانشناسی دو دنیای متفاوت از یکدیگرند، در نتیجه، مقاله‌های‌شان نیز متفاوت از یکدیگر است. در نتیجه، ترجمه مقاله روانکاوی را نمی‌توانید به مترجم متخصص روانشناسی بسپارید، بلکه باید به دنبال مترجمی باشید که تجربه ترجمه مقاله تخصصی روانکاوی را داشته باشد. چنین مترجمی می‌تواند مقاله روانکاوی را به بهترین شکل ترجمه کند.

سخن آخر

ترجمه مقاله روانشناسی کاربردهای متعددی دارد، از خودشناسی گرفته تا انتشار مقاله در ژورنال‌های خارجی. فرقی نمی‌کند هدف‌تان از ترجمه مقاله روانشناسی چیست، در هر صورت، بهتر است ترجمه آن را به مترجم متخصص حوزه روانشناسی بسپارید تا در نهایت، ترجمه‌ای باکیفیت و مطلوب را دریافت کنید. علاوه بر این، یادتان باشد که روانشناسی و روانکاوی متفاوت از یکدیگرند و برای ترجمه مقاله مربوط به هر کدام، باید به مترجم متخصص آن حوزه مراجعه کنید. بنابراین، با انتخاب دقیق مترجم، ترجمه‌ای باکیفیت و مطلوب را دریافت خواهید کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار