دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.

شمخانی: تجربه به ایران آموخته که اتکا به شرق و غرب، حقوق و امنیتش را تامین نمی کند
‏ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توئیتی با هشتگ ‎ مذاکرات وین و تنبیه رژیم صهیونیستی نوشت که میدان و دیپلماسی ابزار‌های تولید قدرت جمهوری اسلامی ‎ ایران هستند که به تناسب برای دفاع از منافع و ‎ امنیت ملی بصورت هوشمندانه بکارگرفته می‌شوند. تجربه بیش از ۴۰ سال انقلاب به مردم ایران آموخته که اتکا به شرق و غرب حقوق و امنیتشان را تامین نمی‌کند.


واردات خودرو از سال آینده آزاد می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودرو به کشور از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد. سید رضا فاطمی‌امین گفت: در سال ۱۳۹۷ به خاطر مدیریت تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد. در واقع به سبب اعمال تحریم ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد و پس از آن این مصوبه را دیگر تمدید نخواهیم کرد. البته این تصمیم نیز با هماهنگی دولت است.


عملیات موشکی سپاه در اربیل عراق
آژانس خبری عراق گزارش داده است که چندین موشک به سوی کنسولگری آمریکا در اربیل شلیک شده است. صابرین‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی نوشته است دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل، در اربیل، هدف حمله بوده است. سپاه پاسداران هم در بیانیه ای اعلام کرد که «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس، شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»


تعلیق گفتگوها با عربستان توسط ایران ایران
خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع نزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان اعلام کردند که گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی به‌صورت موقت تعلیق شده است. ایران تاکنون زمان مشخصی را برای پیگیری گفتگوها با عربستان سعودی اعلام نکرده است اما خبرهای غیررسمی حاکی از این بود که برای برگزاری دور پنجم گفتگوها میان ایران و عربستان سعودی در روز چهارشنبه هفته جاری توافق شده است.


عراق سفیر ایران را احضار کرد
«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به عملیات موشکی بامداد امروز در کردستان عراق خبر داد. وی گفت که وزارت خارجه عراق با احضار «ایرج مسجدی» سفیر ایران، یادداشت اعتراض خود را تحویل او داده است.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۳۳۳۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۱۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۹۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.


احتمال احیای برجام بدون حضور روسیه
وال استریت ژورنال نوشت: مقام امریکایی گفته است که اگر کرملین از خواسته های دقیقه نودی خود عقب ننشینید، واشنگتن تلاش می کند به توافقی جایگزین بدون وجود روسیه، دست پیدا کند. مقام ارشد آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت که کرملین یک هفته فرصت دارد تا درخواست خود را برای ضمانت نامه کتبی، پس بگیرد. چنین تضمین‌هایی می‌تواند مجموعه‌ای از تحریم‌های غرب را که علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال می‌کند، تضعیف کند. 


بیانیه ۱۶۰ نماینده خطاب به تیم مذاکره کننده
۱۶۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای به تیم مذاکره‌کننده تأکید کردند که اکنون که بحران اوکراین نیاز غرب را به عرصه انرژی ایران افزایش داده است، نباید بدون توجه به خواسته‌های به حق ایران، نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تأمین شود.


صداوسیما، ترانه های «کلبه عمو پورنگ» را سانسور کرد
ترانه‌های میان‌برنامه مجموعه نمایشی «کلبه عموپورنگ» در بازپخش آن از شبکه دو سیما حذف شده است. این مجموعه که پخش نخست آن اول دی‌ماه به پایان رسید، از آن زمان به بعد با بازپخش برخی قسمت‌ها همچنان عصرها روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، اما در این بازپخش، تقریبا همه ترانه‌های آن حذف شده و پخش نمی‌شوند.

 

آمریکا در واکنش به حمله موشکی به اربیل: کنسولگری ما هدف حمله نبود
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق اظهار داشت: معتقدیم کنسولگری ما هدف این حمله نبود. شرمن اضافه کرد: خوشحال هستیم که به هیچ یک از تاسیسات ما آسیبی نرسیده است و هیچ آمریکایی‌ها مجروح نشده و زنده هستند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها