دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
عضو انجمن پزشکان طب زیبایی مازندران:
طب زیبایی تلفیقی از هنر و پزشکی است
عضو انجمن پزشکان طب زیبایی مازندران، این رشته را تلفیقی از هنر و پزشکی عنوان کرد که جامعه‌ی بزرگی از پزشکان، پرستاران، اپراتورها و ... در آن مشغول ارائه خدمت هستند.

طب زیبایی تلفیقی از هنر و پزشکی استبه گزارش آوای خزر، "رُجا قلیان" پزشک عمومی و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که به مدت 10 سال طبابت می‌کند.

دوره های پوست و زیبایی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین دوره ی ایمنی لیزر را در کلاس‌های انرژی اتمی کشور گذرانده وایت.

این عضو انجمن پزشکان طب زیبایی مازندران با اشاره به اینکه طب زیبایی رشته‌ای نه‌چندان نوپا بلکه تلفیقی از هنر و پزشکی است، افزود: زیبایی با استفاده از روش‌های مختلف و با به‌کار گرفتن علم آناتومی و جراحی و پوست منجر به اصلاح معایب بصری و اناتومیک بدن می‌شود.

او با بیان اینکه بهره‌مندی از طب زیبایی به کاهش روند پیری پوست و مو کمک می‌کند، اشاره‌ای به استقبال بالای مردم به سمت زیبایی پوست و مو داشت و معتقد است که از این جهت، شاهد فراهم‌بودن زمینه‌های کارآفرینی در حوزه طب زیبایی هستیم.

قلیان با اشاره به اینکه جامعه‌ی بزرگی از پزشکان، پرستاران، اپراتورها و افراد مختلف جامعه در رشته طب زیبایی اشتغال دارند و خدمات متنوعی ارائه می‌کنند، اظهار امیدواری کرد که در سال جدید و فروکش‌کردن کرونا، شاهد رونق کسب و کار در این بخش باشیم.

"به طور کلی پزشکی زیبایی Medical Cosmetics یا Medical Aesthetics  شاخه ای از طب است که هدف آن بهبود ظاهر فیزیکی و افزایش رضایت فرد از وضعیت خود می‌باشد. در این حوزه عمدتا از روش‌های غیر تهاجمی و یا کم‌تهاجمی استفاده می‌شود. یک پزشک زیبایی در واقع پزشکی است که با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص و فراگیری تکنیک‌های متعدد می‌تواند موقعیتی فراهم کند که نیازهای زیبایی مراجعین خود را بشناسند و به آرزوهایشان جامعه عمل بپوشاند".

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار