دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
روز نخست نوروز ۱۴۰۰۱ در مناطق محروم نکا – ۳
شریعتی خبرداد: تجاری‌سازی گیاهان دارویی در هزارجریب نکا با همکاری بنیاد علوی
نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جای خالی صنایع تبدیلی و بازرگانی در بخش گیاهان دارویی منطقه هزارجریب نکا، اعلام کرد که با بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان برای تحقق این مهم رایزنی و هماهنگی شده و اقدامات اولیه در حال انجام است.
 غلامرضا شریعتی روز دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱در حاشیه بازدید از روستای "چلمردی" بخش هزارجریب نکا که استاندار مازندران را همراهی می‌کرد، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به امسال که توسط رهبر انقلاب به نام "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی" مزین شده است، اظهار امیدواری کرد که ما در مجلس و همچنین دولتمردان بتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام بدهیم.

او بخش هزارجریب نکا را از نقاط محروم استان مازندران نام برد که به همین دلیل نیز استاندار مازندران، این بخش را در روز نخست سال جدید برای بازدید انتخاب کردند.

شریعتی گفت: استاندار مازندران هر کدام از مدیران کل خود را مامور کرد که از چند روستا بازدید کنند و علاوه بر حوزه تخصصی خود، سایر موارد را نیز به استاندار گزارش بدهند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، سفر استاندار را در ادامه سفر رییس جمهور به مازندران، بسیار برای مردم هزارجریب ارزشمند توصیف کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ امروز اگر چنین قدم‌هایی برداشته می‌شود؛ حداقل کاری است که از ما مسوولان به عنوان خدمتگزاران برمی‌آید.

او عمده مطالبات مردم بخش هزارجریب را جاده، طرح هادی روستایی، آب آشامیدنی و خدمات زیرساختی تلفن و اینترنت و گازرسانی (در برخی روستاها) برشمرد.

شریعتی با بیان اینکه "معتقد نیستم هزارجریب نکا تنها متعلق به مردمان این منطقه است"، تصریح می‌کند که هزارجریب باید منبع تولید پول و ثروت باشد و در بازار نکا و اشتغال این شهر موثر باشد.

عضو خانه ملت خطاب به مردم هزارجریب و دشت نکا اعلام کرد که اگر به بخش هزارجریب توجه می‌کنیم به این سبب است که جغرافیای وسیعی دارد و امکان برآورده کردن بسیاری از مطالبات و نیازمندی‌های شهرستان نکا و بلکه استان وجود دارد.

او ادامه داد: این منطقه در تولید غلات، گندم و دامپروری بسیار موثر است است و لذا حل مشکلات این بخش، سبب بهره‌مندی از دستاورد‌های آن برای همه مردم نکا و استان مازندران است.

خبر خوش نماینده نکا درباره تجاری‌سازی گیاهان دارویی

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار آوای خزر درباره توسعه کشت گیاهان دارویی در هزارجریب نکا باتوجه به آب و هوای مناسبی که برای رویش گیاهان باکیفیت و بعضا کمیاب دارویی دارد، تصریح کرد: متخصصان و محققان علوم گیاهی به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه از سطح دریا بالاتر برویم ارزش و اسانس گیاه دارویی بالاتر است.

شریعتی ادامه داد: لذا موقعیت بسیار خوبی را در بخش هزارجریب نکا داریم. باتوجه به تجاربی که در این بخش طی چند سال برای ترویج گیاهان دارویی دیدیم، کشت گیاهان دارویی صرفه اقتصادی بالایی دارد.

او با اعلام اینکه جای دو چیز در توسعه کشت گیاهان دارویی خالی است، یکی از آن‌ها را صنایع تبدیلی و دیگری را بحث بازاریابی و تجاری‌سازی عنوان کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر خوشی در حوزه کشت گیاهان دارویی در هزارجریب نکا داشت؛ " با بنیاد علوی کشور رایزنی انجام دادیم و قرار شد در این حوزه متمرکز شوند، بخش کشت و زرع را مردم انجام بدهند و بخش بازرگانی و صنایع تبدیلی را نیز بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انجام بدهد و این نقیصه را جبران کنند".

شریعتی در پایان گفت: دستاورد‌های سفر استاندار مازندران به اطلاع مردم بخش هزارجریب خواهد رسید. قطعا با تلاش و پشتکاری که در این مدیر اجرایی توانمند و جهادی سراغ داریم، آینده‌ای درخشان را برای مناطق محروم استان مازندران متصور هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار