دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

یه گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 

ادعای هواداران روسیه: لوهانسک تحت کنترل ماست
مقامات جمهوری خودخوانده لوهانسک در شرق اوکراین پنجشنبه در کانال تلگرامی خود کنترل بر بیش از ۹۰ درصد این منطقه را ادعا کردند. ادعایی که خبرگزاری فرانسه می‌گوید از سوی منابع مستقل قابل تایید نیست.

روایت یک نماینده از توافق احیای برجام بدون تضمین و راستی آزمایی
علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس در یک پست اینستاگرامی متن پیش نویس ۲۷ صفحه ای توافق احیای برجام را مورد انتقاد قرارداد و اعلام کرد که در این متن، تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده، امکان ‌راستی آزمایی⁩ برای تهران پیش‌بینی نشده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است  و در نهایت اینکه تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع ‌تحریم⁩ های جدید وجود ندارد.

مسافرت ۶۲ درصد تهرانی ها در نوروز
رییس پلیس راهور ناجا از مسافرت ۶۲ درصد از پایتخت‌نشینان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفندماه تا روز گذشته (چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱) نیز ۶۲ میلیون تردد در کشور به صورت رفت و برگشت ثبت شده است.

قیمت واقعی بنزین یک دلار؛ مابقی اش یارانه است
عضو کمیسیون انرژی مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان افزایش قیمت بنزین در سال جاری پرداخت. علی رحیمی مظفری درباره قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ گفت: قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و در سال ۱۴۰۱ همین لیتری ۱۵۰۰ تومان باقی می ماند. این نماینده مجلس اعلام کرد که ما به زور و با اجبار قیمت بنزین را در این رقم نگه داشتیم. قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.

FIFA از ایران توضیح خواست
فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ممنوعیت ورود زنان به استادیوم امام رضای مشهد مطلع شده و از فدراسیون توضیحاتی در این باره خواسته است. فیفا البته در این بیانیه اشاره‌ای به تعلیق فوتبال ایران نکرده اما ابراز امیدواری کرده تا زنان بتوانند مثل اکتبر ۲۰۱۹ و بازی ایران و کامبوج وارد ورزشگاه ها شوند.

فدراسیون: فیفا ضرب الاجلی برای ما تعیین نکرده
صفی الله فغانپور سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال با تایید نامه فیفا اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال ضرب الاجلی برای این موضوع تعیین نکرده است. فغانپور درمورد اینکه با این تفاسیر فیفا نخواسته توضیحات فدراسیون قبل از قرعه‌کشی جام جهانی ارائه شود، گفت: به هیچ وجه چنین درخواستی در نامه فیفا مطرح نشده است. او گفت: اکنون میرشاد ماجدی و برخی مسئولان فدراسیون فوتبال برای قرعه‌کشی جام جهانی در قطر حضور دارند و قرار شده دیداری با اینفانتینو داشته باشند.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد که ۲ هزار و ۴۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۳۵۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. بدین ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۲۰ نفر رسید. ۴۶ بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

رئیسی: مردم می‌دانند چه وضعیت سختی داشتیم 
ابراهیم رئیسی، رییس جمهور با بیان اینکه تمایلی ندارم که در تریبون بگویم چه چیزی را تحویل گرفتیم، اما مردم می‌دانند چه وضعیت سختی داشتیم گفت: کشور در وضعیتی بود که برخی می‌گفتند اگر کسی بتواند ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد او را وزیر نفت می‌کنیم اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم‌ها رسیده؛ پول آن هم به کشور باز می‌گردد. او گفت: حجم تجارت خارجی غیرنفتی کشور در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به خاطر استفاده از ظرفیت همسایگان بود. به گفته او، برخی فکر می‌کردند ظرفیت ها را فقط سه یا چهار کشور در دنیا دارند، اما پس از سفرم به تاجیکستان، مراودات تجاری ما با این کشور ۴ برابر شد. رئیسی گفت: اینکه به برخی مطالب رسانه‌ها نمی‌پردازم برای این است که بسیاری از دولت‌ها و مجالس، گرفتار حاشیه‌ها شدند؛ ترفند دشمن این است که ما را گرفتار حاشیه کند.

علی دایی و ۷ اسطوره دیگر قرعه‌کشی جام جهانی را انجام می‌دهند
قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز جمعه برگزار می شود. لوتار ماتئوس (آلمان)، کافو (برزیل)، عادل احمد (قطر)، علی دایی (ایران)، بورا میلوتینوویچ (صربستان)، جی جی اوکوچا (نیجریه)، رباح ماجر (الجزایر) و تیم کیهیل (استرالیا) ۸ اسطوره‌ای هستند که قرعه‌کشی را انجام خواهند داد.

روسیه: توافق در وین ممکن است هفته‌ها طول بکشد
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی مدعی شد که حصول توافق بر سر احیای برجام ممکن است روزها و یا حتی هفته‌ها به طول بینجامد.

۵ میلیون افغانستانی در ایران
وزیر امور خارجه در نشست همسایگان افغانستان به اضافه طالبان، اندونزی و قطر در چین گفت: در هفت ماه گذشته حدود یک میلیون زن، کودک و مرد افغانستانی وارد ایران شدند و اکنون رقم آوارگان افغانستانی که مهمان ما در ایران هستند، به حدود پنج میلیون نفر افزایش یافته است و نگرانی جدی به ویژه وقتی که سازمان‌های بین‌المللی کمترین توجه را به آوارگان در کشورهای همسایه افغانستان دارند، وجود دارد.

درخواست ایران از طالبان درمورد حقوق زنان
وزیر خارجه ایران و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در چین دیدار کردند. امیر عبداللهیان رعایت حقوق زنان را که مورد تاکید اسلام و‌ پیامیر عظیم الشان آن است را مورد تاکید قرار داد و آموزش و تحصیل در همه سطوح و مشارکت اجتماعی زنان را موضوعی مهم خواند.

خواسته آمریکا از اسرائیل درمورد جایگزین‌های برجام
یک مقام وزارت خارجه آمریکا و یک مقام اسرائیلی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات این رژیم خواستار ارائه جایگزین‌های آن‌ها برای توافق هسته‌ای شده که باعث محدود شدن غنی‌سازی اورانیوم توسط تهران می‌شود. به نوشته اکسیوس بنت در پاسخ آنتونی بلینکن به او گفته که اگر ایران بداند با تحریم های شدیدی مشابه آنچه بر روسیه تحمیل شده روبرو خواهد شد، از غنی سازی با خلوص ۹۰ درصدی که کاربرد نظامی دارد منصرف خواهد شد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها