دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
فرماندار نکا خبرداد
۱۸ فروردین؛ همه دعوتید به یادواره سردار شهید محمدحسن طوسی
نکا - فرماندار نکا با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید محمد حسن طوسی قائم‌مقام فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا که روز شهادتش به نام روز نکا نامگذاری شده است، از همه مردم شریف مازندران و سایر استان‌های کشور برای شرکت در مراسم این سردار رشید اسلام و انقلاب، دعوت کرد.
به گزارش آوای خزر، عبدالرضا بابایی عصر امروز در نشست خبری یادواره سردار شهید قاسمی طوسی، با بیان اینکه "جهاد" و "دفاع" دو اصل جدانشدنی از اسلام است، بارزترین عرصه این اصول که از قله‌های برجسته تاریخ اسلام تاکنون است را "دفاع مقدس" دانست که اساس اسلام و انقلاب اسلامی با فرهنگ جهاد عجین‌شده و ناگسستنی است.

او با اشاره به سرداران و فاتحان بزرگ و پرافتخار مازندران که حتی در جامعه بین‌المللی نیز مطرح شدند، اما عدم شناساندن ابعاد وجودی و نقش بی‌بدیل آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی را یک کوتاهی بزرگ عنوان کرد که بخشی از سوی مسوولان بوده است.

نماینده عالی دولت در نکا از لشکر ویژه ۲۵ کربلا به عنوان یک لشکر به معنای واقعی خاص و ارزشمند سخن گفت که جمع‌آوری خاطرات سرداران و ایثارگران و معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار در این لشکر ظفرمند باید انجام بگیرد و به نسل جدید معرفی شود.

این مسوول با اشاره به پیش‌برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی سی و پنجمین یادواره سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی، زمان برگزاری این یادواره را پنج‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ساعت ۱۷ در مصلی شهر نکا عنوان کرد که سخنران اصلی آن نیز سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور است.
 
۱۸ فروردین؛ همه دعوتید به یادواره سردار شهید محمدحسن طوسی
 
او با بیان اینکه ستاد بزرگداشت یادواره سردار قاسمی طوسی باید در طول سال فعال باشد، افزود: بعد از برگزاری یادواره‌ی امسال، بلافاصله کار‌های ستاد برای سال آینده را آغاز می‌کنیم.

عبدالرضا بابایی از برگزاری مراسم روایت و خاطره‌گویی از سوی همرزمان سردار شهید طوسی در گلزار شهدای طوسکلا نکا با شرکت دانش‌آموزان خبرداد که ساعت ۱۰ صبح فردا چهارشنبه ۱۷ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه روز شهادت سردار طوسی به نام روز نکا نامگذاری شده است؛ از اقشار مختلف مردم این شهر، و سایر شهر‌های استان همچنین از سایر استان‌ها برای شرکت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی دعوت کرد.

این شهید بزرگوار در سال ۱۳۳۷ در روستای طوسکلا نکا متولد شد. ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید. پیکر او در سال ۱۳۷۴ یعنی پس از گذشت هشت سال از شهادتش در عملیات تفحص شناسایی شد و پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای طوسکلا در کنار برادران شهیدش محمدحسین و محمدابراهیم، آرام گرفت.

از عناوین شهید طوسی در جهاد و دفاع از کشور می‌توان به فرماندهی اطلاعات - عملیات سپاه مازندران، فرماندهی قرارگاه حضرت ابوالفضل علیه السلام، فرمانده اطلاعات - عملیات منطقه ۳ گیلان و مازندرانو جانشین فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا اشاره کرد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو

وعده ما: ۱۸ فروردین ساعت ۱۷ در مصلی نکا

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار