دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
چهل و پنجمین روز حمله روسیه به اوکراین؛
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داده و گفته است: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.

 

قربانیان جنگ به سه هزار و ۹۰۰ نفر رسید / بایدن: آمریکا سامانه موشکی پاتریوت را در اسلواکی مستقر می‌کند / گرجستان: اوکراین از ما خواست جبهه دوم علیه روسیه ایجاد کنیم؛ مخالفت کردیم

به گزارش آوای خزر، بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

 روز گذشته سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که در نتیجه اصابت موشک به ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک دست‌کم ۳۹ نفر غیر نظامی کشته‌شده اند. ۴ نفر از قربانیان کودک هستند.

همچنین شرکت راه آهن دولتی اوکراین اعلام کرد در پی اصابت دو موشک روسی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق این کشور، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر وزیر انرژی اوکراین گفت: ۷۵ سرباز روسی پس از آنکه در معرض تشعشعات اتمی چرنوبیل قرار گرفتند، در بلاروس در حال سپری کردن مراحل درمان هستند.

و از همه مهمتر اینکه سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای اذعان کرد که روسیه «تلفات قابل‌توجهی» را متحمل شده است و آن را یک «تراژدی بزرگ» خواند. دیمیتری پسکوف از احتمال پایان جنگ اوکراین تا چند روز آینده خبر داد و گفت: مقامات روسیه امیدوارند عملیات ویژه در اوکراین در آینده نزدیک، چه از طریق مذاکره یا از طریق ابزار نظامی، تکمیل شود. او مدعی شد «هدف اقدامات روسیه در اوکراین پیشگیری از یک درگیری در سطح جهانی (جنگ سوم جهانی) و استفاده از سلاح هسته ای» بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار