دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۵۲۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
وقتی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی "یکی به نعل و یکی به میخ می‌زند"
سرمایه‌گذار پتروشیمی مازندران به محیط زیست پاسخ بدهد/ نماینده بهشهر به دنبال جلب نظر محیط زیست
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای با اشاره به حواشی ساخت پتروشیمی در بهشهر از سویی معتقد است که سرمایه‌گذار باید به محیط زیست پاسخ بدهد و از سوی دیگر از تلاش و اصرار نماینده بهشهر برای متقاعد کردن محیط زیست به هر عنوان، برای ساخت پتروشیمی می‌گوید".
آوای خزر - آزاده بابانژاد: "منصورعلی زارعی کیاپی" امروز شنبه ۲۰ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در بخشی از فرصت پرسش و پاسخ، به سوالی درباره احداث پتروشیمی در بهشهر پاسخ داد: " ما نباید اجازه بدهیم که محیط زیست زیر سوال برود، محیط زیست، محیط زندگی ماست".

او ادامه داد: از آن طرف، توجه داشته باشید که نباید در حوزه بروکراسی سازمان محیط زیست، کار‌ها بدون نظر کارشناسی باشد. ما می‌گوییم اروپا قاره سرسبزی است، ولی آیا معدن در آنجا نیست، صنعت ندارد؟

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران رتبه اول را در کشور دارد، اشاره‌ای هم به اصل پنجاهم قانون اساسی درباره حفاظت از محیط زیست و همچنین رعایت بر تأکید آن در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری داشت.

او که ظاهرا "یکی به نعل و یکی به میخ می‌زد" خطاب به محیط زیست گفت: "شما نگویید که اصلا این زباله سوز یا پالایشگاه نمی‌شود، می‌گوییم شما ضوابط و ارزیابی محیط زیستی بگذارید که ما بتوانیم هم کار خودمان را انجام بدهیم و هم محیط زیست آلوده نشود، این مهمترین موضوع است".

زارعی ادامه داد: "در بحث پتروشیمی میانکاله - که پالایشگاه نیست و پتروشیمی‎ست - از میعانات گازی استفاده می‌شود؛ محیط زیست سوالاتی دارد. مطمئنا باید مجری، یا سرمایه‌گذار ارزیابی محیط زیستی خود را به سازمان محیط زیست بدهد و او باید این ارزیابی را انجام بدهد که دارد انجام می‌دهد و ما باید پاسخ مناسب محیط زیست را داشته باشیم".

این عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه "اصلا شما نمی‌توانید در کشور یک صنعتی را ایجاد کنید که نیاز به بررسی مسائل محیط زیستی نباشد و تقاضای ما از محیط زیست این است که راهکار‌های فنی و کارشناسی را ارائه بدهد".

او ادامه داد: " یک زمانی کارخانه آرین شیمی در فرح‌آباد که گرد و خاک ایجاد می‌کرد، مردم خیلی نگران بودند، الان هم ممکن است همچنان مشکلات محیط زیستی را تا حدی داشته باشد، در زمانی که فرماندار بودم؛ رییس کارخانه را آوردیم که شما مسائل محیط زیستی را حل کنید، آوردند فیلتر‌های مناسب زدند و تا حدی مشکلاتشان حل شد".

زارعی می‌گوید: "امروز رعایت محیط زیست، در کشور‌های پیشرفته به عنوان یک عامل اساسی برای زندگی مردم است و شما نمی‌توانید به راحتی از کنار محیط زیست رد بشوید".

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: "وظیفه ذاتی ماست و ما اصرار داریم که هم مسائل محیط زیستی رعایت بشود و هم به گونه‌ای سیاست‌های محیط زیستی اعمال بشود که جلوی کار و سرمایه گذاری و اشتغال گرفته نشود".

او با بیان اینکه "یک مقداری اختلاف ایجاد شد، و محیط زیست مثل اینکه اعلام کرده است که ما هنوز نظر خود را عنوان نکردیم"، افزود: " ما داریم تلاش می‌کنیم/آقای نماینده بهشهر دارد تلاش می‌کند که مسئله را با رعایت مسائل محیط زیستی توسط پیمانکاری که آنجا دارد کار می‌کند، حل کند".

زارعی اظهار داشت: "محیط زیست می‌گوید ارزیابی محیط زیستی را به ما بدهید. وقتی این کارخانه را می‌زنید چه می‌کنید که هوای اینجا را آلوده نکنید، این جواب می‌خواهد".

عضو خانه ملت از حضار پرسید: "به نظر شما اگر ما می‌خواهیم یک کارخانه‌ای را در ساری یا هر جای دیگری بزنیم؛ یک جواب قانع کننده کارشناسی و محیط زیستی نباشد همه ما راضی هستیم این کار اتفاق بیفتد؟ محیط زیست است، محیط زندگی ماست باید رعایت بشود".

به گزارش آوای خزر، اعتراضات دوستداران، فعالان، صاحبنظران و اساتید حوزه محیط زیست این است که ساخت پتروشیمی در اراضی منابع طبیعی و مرتع حسین‌آباد بهشهر که در ۵ کیلومتری تالاب‌ها و جزیره میانکاله قرار دارد، ایرادات محیط زیستی دارد به طوری‌که در میان‌مدت سبب از بین رفتن اشتغال سنتی (دامپروری و کشاورزی)، و بلااستفاده شدن اراضی همجوار، و ایجاد بیماری‌های تنفسی، قلبی عروقی و گوارشی برای بومیان می‌شود چرا که آن‌ها تجربه تلخ زندگی در کنار نیروگاه نکا به دلیل انتشار مواد سمی حاصل از سوخت مازوت را دارند.

موافقان طرح، اما به اشتغال جوانان بیکار منطقه می‌اندیشند و معتقدند که محیط زیست باید راهکار بدهد و سرمایه‌گذار اجرا کند، این در حالیست که سال ۱۳۹۹، محیط زیست مخالفت خود را با این طرح به دلیل آنکه عواقب ساخت آن در درازمدت سبب از بین رفتن محیط زیست طبیعی می‌شود و تکنولوژی‌های فعلی پاسخگوی حذف آلودگی حاصل از صنایع پتروشیمی نیست را اعلام کرده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
الان 8سال هستش جاده بهشهر به زاغمرز نصفه و نیمه مانده هرساله دو پیمانکار عوض می‌کنن نماینده ما بهشهر بیاد اول این رو تموم کنه که صدها تصادف وکشته داده که کار ساده ای هستش بعدش در مورد این کار بسیار بزرگ که به هیچ عنوان سازگار با منطقه نیست پتروشیمی و مازوت و فاضلاب و پتروشیمی و آلودگی هوایی که نمیتونن مهارش کنن صحبت کنن
کدوم مدیر مدی بندر امیرآباد بومی هستش
نوشهر چالوس رشت جنوب بابل سلطنت بندر رو در دست دارن
‏‪ بومی یعنی اول چهار قلعه بعد بهشهر نکا گلوگاه ساری بعد جاهای دیگه
‏‪ : کارخونه های بندر امیرآباد چند تا خوابیدن فعال کنین کلی نیروی کار میخاد
کاظم نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
پتروشیمی صنعتی نیست که بخاد اشتغالزایی کنه. چون کارخانه تقریبا اتوماتیک هست و فقط یه سری ناظر و همچنین افراد برای تعمیرات احتمالی دستگاهها میخاد.
یعقوبی بریجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
محیط زیست جای خود،
پتروشیمی که آلودگی اش برای نکا وبیشتر وحومه باشه
ولی
اشتغال برای ساری وبابل ودیگر شهرها
اگر نباشه قطعا بهتره....
مرتضی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
اگر احداث نیمه کاره جاده زاغمرز بهشهر رو پیگیر باشین بهتره یا تخریب منطقه با پتروشیمی سواد در حوزه کار مربوطه نداشته باشی بهتره از کارشناسی استفاده کنین
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
1
دوستان عزیز بنده بعنوان شهروند چهار قلعه عبدالملکی حاضرم در تریبون آزاد در صدا و سیما روبروی نماینده شهر خودم بصورت تصویر زنده مناظره کنم که دنبال چیزی جز منافع خودشان نیستند دوستان وگرنه پروژه های نیمه تمام کارخانه های شهرک صنعتی که خوابیده و بندر امیرآباد و راههای نیمه کاره و پروژه های ناتمام رو دنبال میکنند چون پول اون پروژه ها قبلا خورده شده چیزی تهش نمونده اما پروژه جدید مثل پتروشیمی خیلی ها دور و برش کیسه دوختن چه برا خود پروژه چه برا شغلش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
پتروشیمی ایجاد بشه خوبه هزاران مزیت داره برای جلب اعتماد عمومی نماینده‌های مجلس بیان اول مشکل سوخت نیروگاه، الودگی کارخانه سیمان، مشکل ارین سینا و مشکل الودگی چوب و کاغذ و حل کنند پتروشیمی را هم بیارن ایجاد کنند
دوستدار مازندران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
0
محیط زیست هم بعید میدونم بتونه کاری بکنه، چون جایی که قراره حدود سیصد الی چهار صد میلیون یورو هزینه بشه،
کسی نمیتونه جلودارش بشه.
این حجم پول مثل سیلاب همه موانع رو از سر راه خودش بر میداره.
همچنین لازم به توضیح که قاره سبز اروپا به کسی اجازه احداث صنعت پتروشیمی رو نمیده.
پاسخ ها
سرباز سیدعلی
| Iran, Islamic Republic of
کاش میشد روند واگذاری کارخانه صنایع فلزی ایران رو بررسی کنن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار