دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم.


مقام معظم رهبری: در مذاکرات هسته ای، کار به گونه خوبی پیش می رود
مقام معظم رهبری گفتند: «در مذاکرات هم کار به گونه خوبی پیش می‌رود و هیئت مذاکره کننده، رئیس‌جمهور و شورای‌عالی امنیت ملی و دیگران را در جریان می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند و جلو می‌روند. هیئت مذاکره‌کننده ما هم تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.»

دیوارکشی یک پارک در بجنورد
جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد در واکنش به کلیپی که در فضای مجازی پخش شده بود و حاکی از آن بود که پل و پارک آفرینش زنانه و مردانه شده است، گفت: «همانطور که مستحضر هستید در تمام شهرهای بزرگ کشور پارک‌هایی را ویژه بانوان در نظر گرفته‌اند. با توجه به محدودیت‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد، بانوان می‌توانند از این پارک‌ها استفاده کنند. بنابراین با همین رویکرد شهرداری بجنورد بابت احداث این پارک‌ها اقدام کرد.»او گفت که دور تا دور پارک آفرینش و روی پل را برای زنان دیوار کشیدیم اما «کسانی که با دولت رئیسی زاویه داشتند، اقدام به فضاسازی کردند.»


پاسخ منفی چین به ایران درمورد ساخت مسکن
فرهاد پورحاجت، دبیر انجمن کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که طرح تهاتر نفتی یک طرح نمایشی بود که سرانجامی نداشته است، عنوان می‌کند: «بحت تهاتر نفتی برای ساخت مسکن یک‌بار توسط رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، اما با استقبال طرف چینی مواجه نشد. در این طرح قرار بود هزینه ساخت مسکن برای ۵۰‌هزار واحد مسکونی از طریق تهاتر نفتی تامین شود که به نتیجه نرسید حتی در صورتی که این شیوه از ساخت اجرا می‌شد باز هم این تعداد واحد در مقابل یک میلیون واحد رقم بسیار ناچیزی بوده است.»

سفر وزیر خارجه عراق به تهران
پایگاه خبری میدل ایست نیوز در یک خبر اختصاصی، خبر داد که قرار است امروز فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق به همراه «قاسم الاعرجی» مشاور عالی امنیت ملی و «احمد ابورغیف» سرپرست دستگاه اطلاعات وزارت کشور عراق در صدر یک هیأت عالی‌رتبه به تهران کنند.


احضار کاردار افغانستان به وزارت خارجه
در پی تعرض به سفارتخانه ایران در کابل و سرکنسولگری در هرات، کاردار افغانستان امروز به وزارت خارجه احضار و ضمن اعتراض شدید به وی، اعلام شد که تا اطلاع ثانوی بخش‌های کنسولی نمایندگی‌های ایران در افغانستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند.


آخرین آمار کرونا در ایران،
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۷۳۷ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۲۸ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۰۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۶۷۸ نفر رسید.


اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به روسیه
مقامات و نیروهای اوکراینی روسیه را به استفاده از سلاح های شیمیایی در حمله به شهر بندری ماریوپل متهم کردند و مدعی شدند که این حمله به بیماری های تنفسی سربازان و غیرنظامیان منجر شده است.


معاملات فردایی ارز ممنوع شد
براساس ویرایش جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به تازگی توسط رییس مجلس به دولت ابلاغ شده است، معاملات فردایی ارز غیرقانونی و در حکم قاچاق خواهد بود. در ماده ۱۲ این قانون آمده است که معامله ارز در صرافی یا غیرآن‌ که تحویل ارز و مابه‌ازای آن به روز یا روزهای آینده موکول شده ولی به تحویل ارز منجر نمی‌شود یا از ابتدا قصد تحویل ارز وجود نداشته است و قصد طرفین تنها تسویه تفاوت قیمت ارز باشد، جزو مصادیق قاچاق ارز خواهد بود.


توقف پروژه پتروشیمی میانکاله
دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار