دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


غربالگری جنین ممنوع مگر با درخواست متخصص
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره نامه ای با عنوان "حذف غربالگری جنین از سامانه های الکترونیک"، توضیحاتی ارائه کرد. برکاتی این را هم گفت که بر اساس قانون، درخواست غربالگری آنومالی های جنینی با عنایت به شرایط خاص آن در سطح یک ارائه خدمات بهداشتی قابل ارائه نیست و حتما درخواست غربالگری باید توسط متخصصین انجام شود و آیین نامه اجرایی نیز درهمین راستا تهیه شده است.

وزیر ورزش: اسکوچیچ در تیم‌ملی می‌ماند
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد سرمربی تیم ملی همچنان به کار خود در تیم ایران ادامه خواهد داد. او گفت: وظیفه ما حمایت است، چه از کادر فنی و چه از مربیان و خود سرمربی. این روزها خیلی‌ها در مورد سرمربی سؤال می‌کنند، اما تا جایی که من خبر دارم باید قاطعانه از او حمایت کنیم و ایشان هم همچنان در خدمت تیم ملی خواهد بود.


زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن
فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی و بازی «زهرا امیرابراهیمی» به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن راه یافت. نام عباسی، کارگردان ایرانی سوئدی، پیشتر با فیلم «مرز» به عنوان یکی از نامزدهای ابتدایی اسکار بهترین فیلم خارجی مطرح شده بود.


حرف قطعی رئیسی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
ابراهیم رئیس رئیس جمهوری با اشاره کار کارشناسی صورت گرفته و جلسات متعدد با اقتصاددانان، تصریح کرد: در خصوص ارز ترجیحی ۲ دیدگاه وجود دارد؛ برخی معتقدند که فسادزا است و برخی دیگر حذف آن را موجب مشکلات اقتصادی می‌دانند؛ اما دولت تصمیم گرفته کارهای سخت را با درایت و کم‌ترین عوارض، پیگیری و اجرایی کند و ارز ۴۲۰۰ تومانی باید تا حصول اطمینان از اینکه مشکلی پیش نمی‌یابد، ادامه یابد و یا جبران آن را به مردم بپردازیم.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۲هزار و ۱۹۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۳۳ نفر از بیماران نیز در این بازه زمانی جان باختند. با این آمار، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.


«برادران لیلا» در کن
جدیدین ساخته سعید روستایی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه) به صورت حضوری برپا خواهد شد.


گلایه رئیسی از عراق
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار فواد حسین وزیر خارجه عراق  متاسفانه اقلیم دچار غفلت‌هایی شده است ولی جمهوری اسلامی ایران تحرکات رژیم صهیونیستی را با دقت تحت نظر دارد و همکاری با این رژیم کودک‌کش قابل پنهان کردن نیست و به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم که آنها از طریق هیچ کشوری از جمله عراق، امنیت منطقه را به خطر بیاندازند.


نصب دوربین‌های نظارتی آژانس در نطنز
به دنبال اظهارنظر اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام جمهوری اسلامی در انتقال تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ از تأسیسات کرج به نطنز، این نهاد بین‌المللی از نصب دوربین‌های نظارتی خود در نطنز خبر داد. نماینده ایران اعلام کرد که آژانس بین الملی انرژی اتمی هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده در مرکز تولید سانتریفیوژ در نطنز ندارد و تا وقتی ایران مجددا به اجرای برجام برنگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت.


معطل ماندن سه محموله واکسن در گمرک
مدیرکل گمرک فرودگاه امام گفت: در ۱۹ فروردین ماه امسال، محموله ۲۱ پالتی واکسن از بلغارستان وارد فرودگاه امام شد و بعد از آن محموله دیگر در ۲۲ فروردین حاوی چهار پالت از آلمان آمد و امروز همزمان با ۲۵ فروردین نیز محموله هفت پالتی دیگر از ژاپن وارد شده است اما برای هیچ یک از این محموله‌ها تاکنون درخواستی از سوی وزارت بهداشت برای تحویل و ترخیص وجود نداشته است.


تایید گران شدن اینترنت
صادق عباسی شاهکوه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در بسته‌ها و تعرفه‌های جدید، گفت: غیر از یک مورد ابهام در تعرفه یکی از اپراتورهای ثابت که بلافاصله تا تکمیل بررسی‌ها برگردانده شد بقیه تغییرات بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم بوده و تخلفی رخ نداده است اما از اپراتورها خواسته‌ایم تا حد امکان این افزایش‌ها حداقلی باشد و تلاش کنند با تعریف بسته‌های مناسبتی یا هر روش دیگر اقشاری از جامعه که ممکن است دچار مشکل شوند را در نظر می گیرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار