دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 


تایید حذف سروش صحت از برنامه «کتاب باز»
محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، حذف سروش صحت از اجرای برنامه «کتاب باز» را تایید کرد و این امر را به تصمیم اتاق فکر‌های این شبکه از صدا و سیما نسبت داد. ​خوشرو توضیح داد: یک برنامه، مجموعه‌ای از عوامل را شامل می‌شود. آقای صحت هم در چند فصل از برنامه حضور داشتند و زحمات زیادی کشیدند و در حال حاضر نیز در فضای آثار نمایشی مشغول کار هستند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، یکهزار و ۸۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۲۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۷۸۸ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.


احتمال حذف دروس عمومی از کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ گفت: ما به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردیم که طبق قانون باید مصوباتی که در حوزه کنکور تصویب می شود باید یک سال قبل از آزمون اطلاع رسانی شود بنابراین اگر مصوبه ابلاغ شود ما سه تغییر اساسی در کنکور آینده خواهیم داشت.اولین تغییر این است که در صورت اعلام مصوبه جدید زیرگروه ها از بین خواهد رفت و تاثیر گروه ها باید توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی شود دوم اینکه ما دیگر در کنکور آزمون عمومی نخواهیم داشت و آزمون تخصصی نیز دوبار در سال برگزار می شود و در نهایت تاثیر سوابق تحصیلی نمرات سال دوازدهم به ۶۰ درصد خواهد رسید.


از سر گیری فعالیت سفارت ایران در اوکراین
منوچهر مرادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اوکراین گفت که سفارت ایران در شهر اوکراین از ۱۸ فروردین فعالیت‌های خود را از سرگرفته است. او امروز سه شنبه در حساب توییتری خود نوشت: «سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ فعالیت مجدد خود را در شهر کی‌یف آغاز نموده است.»


نماینده مجلس منتقدان طرح صیانت را «عمروعاص‌های لیبرال» و «تفاله‌های آمریکا» نامید
علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان گفت: مجلس شورای اسلامی پس از دوسال در حالی که در نبرد شبهه صفین به کنار خیمه معاویه در فضای مجازی افسارگسیخته رسیده بود، با حیله‌های عمروعاص های لیبرال، این تفاله های امریکا از بیرون و با کوشش های اشعث ها از درون، قرآن‌های دروغ، تهمت و افترا را در مورد طرح قانون مند کردن فضای مجازی بر سر نیزه کردند و این طرح بسیار مهم را که اصلی ترین عامل تهاجم دشمنان به ارزش های مردم و ایران اسلامی است را کنار زدند.


اخراج ۳۰۰ نیروی شهرداری به دستور زاکانی؟
شهرداری تهران در اقدامی حیرت‌انگیز و ناگهانی، حقوق دهها نفر از نیروهای قراردادی جذب‌شده در دوره پنجم را به‌یکباره و بدون اطلاع قبلی قطع کرده است. این تعداد، نزدیک به ۳۰۰ نفر برآورد شده است. حالا ظاهرا مدیران زاکانی قصد دارند همه یا اکثر این افراد را یکجا از شهرداری اخراج کنند؛ اقدامی که بدون اطلاع قبلی در شب عید یا قبل و بعد از آن، و با واریز نشدن ناگهانی حقوق پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برملا شده است.


اعلام کاندیداتوری بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴
به گزارش گاردین، جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهور اسبق این کشور از قصد خود برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر داد. سایت هیل نوشته است که معلوم نیست بایدن این خبر را چه زمانی به اوباما گفته است.


روایت نماینده مجلس از کشیدن چادر از سر او
فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس از انتشار فیلم حاشیه سازش در یک پمپ بنزین و دستگیری برادرش روایت جدیدی ارائه داد. وی گفت: قبل از اینکه اقدام به عملی داشته باشند به سمت ما هجوم آورده و شروع به ضرب و شتم بنده و برادرم کردند و همچنین چادر از سر بنده کشیدند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این اتفاق حرمت بنده و مجلس را شکستند و هرگونه توهینی را نصیب بنده و ساحت نماینده داشتند و همچنین بد اخلاقی هایی را هم مرتکب شدند.


شعار  «وزیر بی‌لیاقت» علیه عبدالملکی
جمعی از کارکنان وزارت کار در محوطه این وزارتخانه تجمع کردند. تجمع کنندگان ضمن اعتراض به وضعیت معیشتی کارکنان وزارت کار، خواستار افزایش حقوق ها شدند. تجمع کارکنان شعار می دادند: «وزیر بی‌لیاقت، خجالت خجالت».


مکاتبه قالیباف درباره طرح صیانت
سید علی یزدیخواه نایب رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: رئیس مجلس اسفندماه سال گذشته مکاتباتی با شورای عالی فضای مجازی داشت و خواستار اعلام سیاست‌های مدنظر این شورا و همچنین موضوعاتی که نیاز به قانونگذاری دارد به صورت شفاف شد.


دستور رئیسی درمورد مدیران باقی مانده از دولت قبل
علی بهادری سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت ابقای مدیران دولت قبلی در ساختار اجرایی کشور اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید دارند بانیان وضع موجود نمی توانند حل کننده مشکلات باشند. کسانی که کارایی لازم را خواهند داشت می‌توانند ابقا شوند و در غیر این صورت نمی توانند با دولت همکاری داشته باشند. وی افزود: اخیرا دستوری از سوی رئیس جمهور به معاونت اجرایی صادر شد که کارگروهی تشکیل شود برای مدیرانی که تعیین تکلیف نشده‌اند.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار