دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
بابایی کارنامی:
سالانه 1000 کارگر بر اثر حوادث ساختمانی کشته یا قطع نخاع می‌شوند
نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: سالانه یک هزار کارگر ساختمانی بر اثر حوادث حین کار، کشته و یا قطع نخاع می شوند، همه اینها باید از بیمه برخوردار باشند که با اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، هیچ کارگری پشت نوبت بیمه نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار آوای خزر، علی بابایی کارنامی در جمع اهالی رسانه و فعالان مجازی بخش دودانگه ساری اظهار کرد: حضور فعال در ارائه طرح ها و لوایح و نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف ذاتی نمایندگان‌ مجلس است که در این بخش با قوت وارد عمل شده ام.

وی افزود: در طول ۲ سال گذشته، ۸۵ مرتبه در مجلس نطق، تذکر و صحبت داشتم و در لوایح و مصوبات با قوت وارد عمل شده ام تا برای مردم و رفع مشکلات شان تلاش شود.

نماینده ساری و میاندورود با اشاره به اینکه تلاش شد تا بر اساس قولی که به مردم در انتخابات داده ام؛ در بین مردم باشم؛ خاطر نشان کرد: همه تلاش ما برای رفع مشکلات مردم است اما برخی مشکلات در حوزه شهری و شوراهاست و باید حل و فصل شود و از اختيارات نماینده نیست اما تا حد توان کمک کردیم.

بابایی کارنامی گفت: در ۶ بخش ساری و میاندورود دفتر فعال ارتباط مردمی داریم که تاکنون بیش از ۱۸ هزار نامه ثبت و به دولت و مسئولان انتقال داده شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی در بخش دودانگه به عنوان مهمترین خاستگاه منطقه بیان کرد: این جشنواره خاستگاه فرهنگی ماست که در اقتصاد مردم منطقه هم اثرگذار است و باید در این بخش فعال تر از گذشته وارد عمل شد.

وی افزود: از سرمایه گذاری در بخش حمایت می کنیم و معتقدیم باید از سرمایه گذار برای توسعه حمایت شود.

هیچ کارگری پشت نوبت بیمه نخواهد ماند!

بابایی کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصلاح ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی به زودی قانون می شود؛ خاطر نشان کرد: از یک‌میلیون و ۵۰۰ کارگر ساختمانی، ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی فاقد بیمه هستند که با مشکلات مختلفی دست به گریبان هستند و سالانه یک هزار نفر کشته و قطع نخاعی می شوند و باید از بیمه برخوردار باشند که با این قانون هیچ کارگری پشت نوبت بیمه نخواهد ماند .

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات کشاورزان اشاره کرد و یادآور شد: ماده ۴ رفع تداخل اصلاح‌می شود و تا پایان سال ۱۸ میلیون هکتار زمینی اختلافی در کشور تعیین تکلیف می شوند و ساری و میاندورود بعنوان‌ پایلوت این طرح خواهند شد، تا زمین های کشاورزان تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در سرانه مدیریت آب شرب، مازندران از ۳۱ استان کشور در رتبه ۲۸ قرار دارد و همچنین در فاضلاب شهری همچنان ۲۶۵ هزار مشترک ساری مشترک فاضلاب شهری نیستند و با توجه بهد اینکه پرباران ترین استان کشور هستیم، همچنان در آب مشکل داریم و با ساخت سد محی دودانگه و سد زارم رود بخشی از مشکلات حل می شود که سد زارم رود هم ردیف ملی مستقل گرفته و تا ۶ سال آینده به بهره برداری می رسد و سد مجی هم اعتبار گرفته است.

بابایی کارنامی با اشاره به طرح تنفس جنگل که توسط مجلس گذشته قانون و اجرایی شد؛ گفت: ما هم خواهان‌ حفظ جنگل هستیم اما با این طرح عملا 10 سال انسانی حق ورود به جنگل و استفاده از جنگل را ندارد و همین جنگلی که سالانه یک میلیون اشتغال ایجاد می‌کرد عملا با این طرح اشتغال از بین رفت و مشکل چوب فریم نیز از طرح تنفس جنگل است.

وی ادامه داد: با اجرایی کردن طرح تنفس جنگل هیچ امتیازی به سرمایه گذاران این بخش همچون چوب فریم،نکا چوب و چوب و کاغذ مازندران داده نشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات خط اینترنت دودانگه، برطرف کردن مشکلات برق با پست ۶۳ کیلو ولت، در دست انجام بودن بزرگراه ۷ تن تا میاندورود، ایجاد شهرک صنعتی، تکمیل راه تاکام به ساری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به مازندران که ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته، اجرایی کردن ۳۵ دکل مخابراتی و اینترنتی و روشنایی محور جنوب شهر به ساری و... از جمله اقدامات انجام شده در دو سال گذشته بود.

بابایی کارنامی با قدردانی از اهالی رسانه برای انعکاس اخبار در بخش دودانگه و شهرستان های ساری و میاندورود گفت: امیدواریم رسانه کمک‌کار ما در شفاف سازی و کمک برای پیشبرد امور باشد و با دغدغه مندی برای برطرف کردن مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار