دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
گرفتاری برای اولن هتل اصفهان، جریمه میلیاردی کاروانسرای کرج، اعلام فهرست نمایشگاههای گردشگری،؛ راه اندازی قطار تهران آنکارا از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

 در این هفته تبلیغ اخذ ویزای تضمینی توسط دفاتر خدمات مسافرتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ممنوع اعلام شد.

پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در نامه ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و تهران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی نوشت «با توجه به گزارش های واصله و همچنین تعدد شکایات مطرح شده در خصوص تبلیغ و ارائه خدمات با عنوان اخذ تضمینی ویزا بدینوسیله اعلام می دارد از آنجایی که تعهد ویزای تضمینی کشورها از جمله کانادا، استرالیا و کشورهای حوزه شینگن غیرقانونی بوده و این امر صرفاً با هدف سوءاستفاده مالی توسط برخی افراد سودجو صورت می گیرد، لذا مقتضی است اطلاع رسانی مناسب به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش مبنی بر جلوگیری از هرگونه تبلیغ و اقدام به اخذ ویزا با عنوان تضمینی صورت گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی اجتناب شود.

بدیهی است در صورت وصول هر گونه گزارش یا شکایت با موضوع یاد شده مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع خواهد شد.»

مدتهاست که آژانسهای مسافرتی برای تبلیغ فعالیت خود در حوزه اخذ ویزای شینگن اعلام می کنند که به صورت تضمیمی ویزا خواهند گرفت این در صورتی است که گرفتن ویزا در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی نیست و سفارتخانه ها صدور ویزا را برای متقاضیان مورد بررسی قرار می دهند.

کاروانسرای شاه عباسی کرج جریمه شد

کاروانسرای شاه عباسی کرج یکی از ۹۹۹ کاروانسرای شاه عباسی ایران است که اکنون رستوران و کافی شاپ کاروانسرا راه اندازی شده و چهار حجره از حجره‌های آن نیز به محل فروش غذا و صنایع دستی تبدیل شده و مرمت‌هایی نیز در آن انجام گرفته است.

اما از آنجا که کاربری این کاروانسرا پذیرایی و اقامتی است و بناهای تاریخی نیز طبق قانون برای اضافه کردن الحاقاتی که مرتبط با این کاربری است از پرداخت مالیات معاف هستند، بهره برداران، اقدام به افزودن فضایی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی کرده بودند ولی این اقدام در کمیسیون ماده صد سال گذشته، شامل جریمه عنوان شد و برای آن ۲۳ میلیون تومان جریمه در نظر گرفتند. حالا مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز درخواست تجدیدنظر در این بار را دارد.

فهرست نمایشگاه‌های اولویت‌دار گردشگری منتشر شد

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، فهرست نمایشگاه‌های اولویت‌دار برای شرکت ایران در آنها را در بازه زمانی اردیبهشت امسال تا سی‌ام اردیبهشت سال ۹۹ اعلام کرده است.

نمایشگاه گردشگری و تعطیلات چین CMTT دهم تا سیزدهم خرداد ماه برگزار شده است. همچنین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری KOTFA نیز شانزدهم تا سیزدهم خرداد ماه در شهر سئول کشور کره برپا شد.

قرار است نمایشگاه گردشگری اربیل عراق نیز از بیست و یکم تا بیست و پنجم خرداد ماه برپا شود. نمایشگاه گردشگری روسیه هم نوزدهم تا بیست و یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد اما نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی سلامت و پزشکی عمان نیز یکم تا سوم مهرماه در شهر مسقط برپا خواهد شد و ایران نیز در آن شرکت می‌کند.

مانند سال‌های گذشته ایران در نمایشگاه بین‌المللی بازار سفر فرانسه TOPRESA از نهم تا دوازدهم مهرماه شرکت خواهد کرد. نمایشگاه بازار سفر دیگری نیز شانزدهم تا هجدهم مهر ماه در شهر کراچی پاکستان و نمایشگاه گردشگری TTG نوزدهم تا بیست و سوم مهرماه در ایتالیا برپا خواهد شد.

راه اندازی قطار تهران-آنکارا از اول تیر

این هفته نشست سعید رسولی مدیرعامل راه آهن برگزار و اعلام شد که از اول تیرماه هفته‌ای یک قطار مسافری از تهران به شهر آنکارا و یک قطار مسافری از تهران به شهر وان در ترکیه و بالعکس برقرار خواهد شد. قیمت بلیت قطار مسافری تهران آنکارا ۴۳ یورو و به صورت ترکیبی خواهد بود و مسافران قطار را در مرز ایران و ترکیه تعویض کرده و پس از رسیدن به ایستگاه دریاچه وان، بقیه مسیر را با شناورهای مسافری طی می‌کنند. نرخ بلیت قطار مسافری تهران- وان نیز ۲۰ یورو تعیین شده و مسافران این مسیر را در ۲۰ ساعت طی می‌کنند؛ این در حالی است که تهران آنکارا با قطار مسافری در ۶۰ ساعت طی خواهد شد.

گرفتاری عجیب اولین هتل اصفهان

هتل آمریک اصفهان دچار یک گرفتاری عجیبی شده است خیابان چهارباغ عباسی به پیاده راه تبدیل شده و مالک این بنای تاریخی اجازه ندارد تا مصالح و ماشین آلات سنگین وارد پیاده راه کرده تا این بنا را مرمت کند. این درحالی است که هتل آمریک یکی از مهمترین مراکز اقامتی اصفهان و اولین هتل این شهر است.

در چنین هتلی با نمای چنین بالکنی رو به خیابان چهارباغ، هدایت شهر اصفهان سال ۱۳۱۱ را در کتابش توصیف کرده است. اما آن هتل امریک اکنون مخروبه ای است که نه راهی برای ورود مصالح به ساختمانش باز است و نه میراث فرهنگی و نه شهرداری اصفهان دست روی مرمت آن می‌گذارند و نه متولیان شهری اجازه می‌دهند مالک اقدامی برای مرمتش کند.

انتهای پیام/۱۰۰۰

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها