دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
نگاهی به سفر یکروزه استاندار مازندران به دیار دکل‌بندان/۴
مصوبات سفر استاندار مازندران به گلوگاه در حوزه اقتصادی و عمرانی
معاونان اقتصادی و عمرانی استاندار مازندران در سفر سید محمود حسینی‌پور نماینده عالی دولت به گلوگاه، از گزارشات بازرسی و بازدید‌های میدانی خود در این شهرستان گفتند.
به گزارش آوای خزر، سفر یکروزه استاندار مازندران به شهرستان گلوگاه، روز جمعه ۶ خردادماه جاری انجام شد. در این سفر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، معاونان عمرانی و اقتصادی استاندار و کارشناسان حوزه‌های مختلف در قالب یک هیات حدود ۵۰ نفره حضور داشتند.

نشست شورای اداری که جمعه‌شب در "انستیتو تحقیقات ایران – تیرتاش گلوگاه" به عنوان برنامه اصلی سفر برگزار شد، با گزارش معاونان استاندار و مدیران کل و حضور نمایندگان اقشار، فعالان اقتصادی و مدنی همراه بود تا مصوبات سفر عنوان شود.

پس از گزارش مهدی داودی فرماندار گلوگاه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران که از ۶ واحد صنعتی و کشاورزی گلوگاه بازدید داشت، به ارائه گزارش بررسی‌های خود پرداخت.

حسن خیریانپور با اشاره به بازدید‌های میدانی خود که متعاقب آن نیز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، از تصویب ۱۵ مصوبه در این زمینه خبر داد.

او با اعلام اینکه امسال ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به ناحیه صنعتی گلوگاه اختصاص داده شده است، عنوان کرد که لازم است در ایجاد زیرساخت‌ها تسریع و اقدام شود.

معاون اقتصادی استاندار مازندران به اشاره به اینکه از ۵۰ قرارداد در ناحیه صنعتی گلوگاه، ۱۸ مورد آن بدون اقدام است، از تصمیم برای تعیین تکلیف این قرارداد‌ها و در صورت لزوم واگذاری امتیازات به افراد واجد شرایط گفت.

خیریانپور با اشاره به تعطیلی ۳ واحد غیرفعال در ناحیه صنعتی گلوگاه، از تلاش برای فعال‌سازی آن‌ها گفت که به سمت پیگیری رفته است.
 
مصوبات سفر استاندار مازندران به گلوگاه در حوزه اقتصادی و عمرانی
۲ هزار شغل با تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره در گلوگاه ایجاد می‌شود

او با اشاره به اینکه ۱۳ واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت را در گلوگاه داریم، افزود: تصمیم‌گیری شد با توجه به اینکه این واحد‌ها سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومانی را در پی داشته و ۶۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند، و با عنایت به تصمیم برای آغاز به کار پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت، کمک می‌کنیم که این ۱۳ واحد زودتر به افتتاح و بهره‌برداری برسند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه تصمیم‌گیری شد تا تسهیلات به واحد‌های نیازمند پرداخت شود، گفت: امسال ۱۵۴ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و ۵۲ میلیارد تومان در حوزه صنعت، به فعالان این بخش‌ها در گلوگاه تسهیلات پرداخت شد.

خیریانپور با بیان اینکه در سالجاری سهم ایجاد اشتغال مازندران ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر و سهم گلوگاه نیز ۹۳۷ نفر است، افزود: برآورد‌های انجام‌شده مبین این است که با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، بیش از ۲ هزار شغل در گلوگاه ایجاد می‌شود.

ساماندهی بازار روز، توسعه ناحیه صنعتی و تبدیل آن به شهرک صنعتی، رونق‌بخشی فرش دستباف، بررسی مشکلات کشتارگاه ساوانا و تسریع در رفع آن‌ها باتوجه به اهمیت این مجموعه ملی در امنیت غذایی، ضرورت ارتقای نمایندگی صنعت، معدن و تجارت به اداره مستقل، و ایجاد شهرک گلخانه‌ای ازجمله مصوباتی بود که به گفته معاون اقتصادی استاندار مازندران، بدون وقفه پیگیری می‌شود.
 
مصوبات سفر استاندار مازندران به گلوگاه در حوزه اقتصادی و عمرانی
ناوگان آتش‌نشانی گلوگاه تجهیز می‌شود

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به بازدید‌های خود از حومه شهر به اتفاق مدیران مربوطه و معاون عمرانی فرماندار شهرستان، اعلام کرد که گلوگاه به لحاظ بافت شهری توسعه‌نیافته است و نظام حمل و نقل و ترافیک به این جهت که مدخل ورودی و در کریدور سمنان و گلستان است، سیما و منظر شهری آن از این شاخص امتیاز خوبی را نمی‌گیرد.

رضا علیخانی ادامه داد: المان و مبلمان شهری، مشکلات آب و فاضلاب، توسعه‌نیافتگی معابر و خیابان‌ها، کمبود امکانات مراکز درمانی، شبکه آب فرسوده که معضلات تخریب و تهدید فروریزش ساختمان‌ها را به دنبال دارد، در این بازدید‌ها مشاهده شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران، با اشاره به اینکه گلوگاه در منتهی‌الیه شرقی استان قرار دارد، اما یک دستگاه آتش‌نشانی مستعمل و مستهلک دارد که در مواقع لزوم امکان سرعت‌بخشی به عملیات امدادی با مشکلات و خسارات فراوان همراه خواهد بود، اعلام کرد که باید این ناوگان تجهیز شود.

او با اشاره به وضعیت نامطلوب شهرداری گلوگاه بیان کرد: حداکثر بودجه این شهرداری ۱۹ میلیارد تومان با ۲ میلیارد تومان بدهی است. شکاف بودجه و اعتبار در شهرداری محرز است و پاسخ و کفاف امور زیربنایی را نمی‌دهد.

طرح جامع آبرسانی در گلوگاه، اختصاص یکدستگاه کامیون آتش‌نشانی با تجهیزات کامل و یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی پیشرو، اختصاص بودجه برای تکمیل ساختمان نیمه‌کاره آتش‌نشانی، اختصاص اعتبار جهت بهسازی کمربندی شهید سلیمانی به عنوان رینگ شمالی و پدافند غیرعامل، رفع خطر بریدگی "تیله‌نو"، و ارائه طرح گردشگری برای دریای آرام گلوگاه با پیشنهاد اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری، ازجمله مصوباتی است که معاون عمرانی استاندار مازندران در سفر استاندار به گلوگاه عنوان کرد.

حضور در منزل امام جمعه، زیارت گلزار شهدای امام رضا (ع)، حضور در منزل شهید کلبادی‌نژاد، بازدید از پل نیمه‌کاره تیله‌نو، نشست با اقشار مختلف، حضور در نماز جمعه، بازدید میدانی از روستای محروم مصیب‌محله، برنامه سفر یکروزه استاندار مازندران به شهرستان گلوگاه بود که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان نیز به عنوان نمایندگان استاندار در روستا‌ها و مناطق شهری این شهرستان در قالب میز خدمت، پاسخگوی مراجعات مردمی بودند ضمن آنکه بازدید‌هایی را نیز از مناطق ماموریتی خود داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/      
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار