دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
سفر یکروه استاندار مازندران به فریدونکنار/۵
فرماندار فریدونکنار:
نماینده عالی دولت در فریدونکنار از نیرو‌های خود در فرمانداری به عنوان گوهر‌های نایابی یاد کرد که هر کدام می‌توانند یک بخشدار و معاون فرماندار خوبی باشند.
به گزارش آوای خزر، کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، با توصیف همکاران خود به عنوان گوهر‌های نایاب، اظهار کرد: "استعداد‌های پنهان، افراد فرهیخته و درستکاری در فرمانداری هستند؛ به طوری که هر کدام از معاونان من می‌توانند به راحتی یک فرمانداری را بچرخانند و با بودن آن‌ها خیالی بسیار آسوده دارم و می‌توانم کار‌ها را پیش ببرم".

او ادامه داد: گرچه فرمانداران استان انتخاب شده‌اند، اما هر کدام از نیرو‌های متعهد فرمانداری فریدونکنار می‌توانند معاون فرماندار و بخشدار خوبی باشند.

نماینده عالی دولت در فریدونکنار اظهار امیدواری کرد: "با ایجاد همدلی - که شاهد خواهیم بود - بتوانیم به سرعت اقدامات خیری را برای مردم فریدونکنار داشته باشیم.

فرماندار فریدونکنار:

صفحاتی از قصه‌ی پر غصه‌ی فریدونکنار

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به وجود محله‌های آسیب‌پذیر با معضلات اعتیاد، طلاق و مواد مخدر در فریدونکنار، این شرایط را در شأن شهرستان ندانست.

نبود زمین برای ساختن مرکز علوم حوزوی و قرآنی، مشکلات مجتمع نیایش، محرومیت در زیرساخت اقتصادی و گردشگری (کسی باور نمی‌کند در کنار پرنده، دریا و برنج، فریدونکنار فقیر باشد)، ضعف در اقتصاد خرد دریا و آبزی‌پروری، عدم ساماندهی ساحل، بر زمین ماندن مجوز اسکله‌های دریایی، و عدم ساماندهی گردشگری در بخش پرنده‌نگری، ازجمله مشکلات فریدونکنار هستند که حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور عنوان کرد.

او در ادامه گلایه‌هایی را نیز عنوان کرد که شهرستان را از قرار گرفتن بر ریل توسعه و پیشرفت بازمی‌دارد؛ گلایه از اینکه بین بندر و شورای شهر گره‌گشایی نمی‌شود، از اینکه کشت دوم برنج در فریدونکنار با مشکل مواجه است، از اینکه صنایع تبدیلی نداریم، از صنایع دستی حمایت نمی‌شود، در طرح‌های هادی بازنگری نشده است و از زمین‌های بلاتکلیف حسن‌آباد و زخم‌های مزمن خزرشهر که بهره اقتصادی آن را مردم نمی‌بینند، به عنوان دیگر صفحات از قصه پرغصه فریدونکنار نام برد.

دستاورد سفر استاندار در زندگی مردم دیده شود

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر نیز با قدردانی از حضور استاندار و هیات همراه، اظهار امیدواری کرد که این سفر با خیرات و برکاتی که دارد منشأ تحولات محسوسی در شهرستان فریدونکنار بشود.

علی اصغر باقرزاده از مسوولان خواست که مصوبات را پیگیری کنند تا دستاورد‌های این سفر محسوس باشد و خروجی جلسات و بازدید‌ها در زندگی مردم دیده شود.

به گزارش آوای خزر، معاونان سیاسی و اقتصادی استاندار، مدیران کل جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، فرهنگ و ارشاد، امور بانوان و خانواده، آب منطقه‌ای، محیط زیست، نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری و تعرض به منابع طبیعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان ازجمله مدیرانی بودند که در جلسه شورای اداری به ارائه گزارش بازدید‌ها در مناطق مختلف پرداختند.

عمده مشکلات و درخواست‌ها عبارتند از: برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی، ساماندهی آببندان‌ها، ساماندهی چهار محله آسیب‌دیده، توجه به معیشت جایگزین در برابر شکار غیرمجاز پرندگان، توجه به باغ پرندگان اوجاکله، پیگیری احداث پارک بانوان و مراکز اردویی و رفاهی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان، جلوگیری از فعالیت مراکز و فروشندگان دارو‌های بدون مجوز سقط جنین، تشکیل پرونده برای ۶۰۰ منزل مسکونی دارای ساخت و ساز غیرمجاز، ساماندهی جاده‌های دسترسی به اراضی، ضرورت ساماندهی وضعیت زباله، پیگیری موضوع الحاق روستای حسن‌آباد به فریدونکنار، پیگیری طرح هادی در ۲۲ روستا، ساماندهی سواحل، لایروبی بندر، اجرای طرح گردشگری در بندر، بهبود اورژانس بیمارستان امام (ره)، راه‌اندازی مجموعه ستادی حاج بصیر، و پیگیری و گره‌گشایی از مشکلات ۱۲ فعال اقتصادی شهرستان.


انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار