دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷
تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های گیاه خواری ممکن است باعث سرعت کاهش وزن شود و به تنظیم قند خون بعد از ۱۲ هفته کمک کند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از بهداشت نیوز، حتی شواهد بیشتری وجود دارد که رژیم گیاه‌خواری ممکن است به کاهش وزن، قند خون و کلسترول کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن وگان به شرکت کنندگان در آزمایشات رژیم غذایی کمک کرد تا در ۱۲ هفته وزن کم کنند. محققان می‌گویند در حالی که رژیم‌های وگان می‌تواند متفاوت باشد، فواید آن ممکن است مربوط به محتوای فیبر بالا باشد.

تحقیقات جدید ارائه شده در کنگره اروپایی چاقی، ۴ تا ۷ مه، نشان می‌دهد که چند ماه یک رژیم گیاه‌خواری ممکن است منجر به کاهش وزن و بهبود در کنترل قند خون شود.

محققان مرکز دیابت Steno در کپنهاگ، دانمارک داده‌های ۱۱ کارآزمایی تصادفی‌سازی شده در مورد رژیم‌های غذایی وگان را که در مجموع ۷۹۶ شرکت‌کننده مبتلا به چاقی یا دیابت نوع دو را شامل می‌شد، بررسی کردند. کارآزمایی‌ها رژیم‌های گیاه‌خواری را با یک گروه کنترل (که عادات غذایی معمول خود را دنبال می‌کردند) یا رژیم غذایی دیگری، مانند رژیم مدیترانه‌ای، برای حداقل ۱۲ هفته و به طور متوسط ۱۹ هفته مقایسه کردند.

اگر می‌خواهید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، شواهد خوبی وجود دارد که دریافت فیبر کافی کلیدی است.

طبق تحقیقات، غذاهای غنی از فیبر، از جمله کربوهیدرات‌های فراوان، به‌طور برجسته در رژیم‌های غذایی در مناطقی از جهان که افراد طولانی‌ترین و سالم‌ترین زندگی را دارند، دیده می‌شوند.

این مناطق نشان دهنده طیف گسترده‌ای از غذاهای مانند ژاپنی، یونانی، ایتالیایی و کاستاریکا است. در حالی که غذاهای خاص متفاوت هستند، گروه‌های رایج غذاهای پرفیبر مانند لوبیا، آجیل، غلات کامل، گیاهان و سبزیجات سبز، ستون فقرات رژیم‌های غذایی مناطق آبی را تشکیل می‌دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد دریافت فیبر کافی برای سلامت گوارش، قند خون پایدار و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان مهم است. غذاهای غنی از فیبر همچنین می‌توانند با سیر نگه داشتن شما پس از خوردن غذا به کاهش وزن کمک کنند.

برای بهره‌مندی از فواید، سازمان غذا و دارو  مصرف حدود ۲۸ گرم فیبر در روز (یا بین ۲۱ تا ۳۸ گرم، بسته به نیاز کلی کالری شما) را توصیه می‌کند.

برای افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی خود، از موادی مانند کلم و کلم پیچ گرفته تا نان و بلغور جو دوسر، شروع کنید.

شرکت کنندگانی که رژیم گیاهخواری داشتند در تمام آزمایشات به طور متوسط حدود ۹ پوند از دست دادند. طبق داده‌ها، گروه‌های وگان به طور متوسط ۱۶ پوند بیشتر از گروه‌های کنترل و تقریباً ۶ پوند بیشتر از شرکت کنندگان در رژیم‌های دیگر کم کردند. رژیم‌های غذایی وگان همچنین منجر به بهبود متوسطی در سطح قند خون و کلسترول شد.

بیماری‌هایی که با گیاه خواری درمان می‌شوند

به گفته آن-دیت ترمانسن، نویسنده ارشد این تحقیق و دانشجوی دکترا در مرکز دیابت Steno، نتایج نشان می‌دهد که رژیم‌های وگان می‌تواند ابزار مفیدی برای مدیریت وزن و دیابت باشد. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این ارزیابی دقیق از بهترین شواهد موجود تا به امروز با اطمینان معقول نشان می دهد که رعایت رژیم گیاهخواری برای حداقل ۱۲ هفته ممکن است منجر به کاهش وزن معنی دار بالینی و بهبود سطح قند خون شود.  

هیچ راه درستی برای خوردن رژیم وگان وجود ندارد و رژیم‌های گیاهی می‌توانند در نسبت مواد مغذی مختلف مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات‌ها بسیار متفاوت باشند. کارآزمایی‌های موجود در این تحقیق اخیر، پارامترهای خاصی را برای رژیم‌های غذایی وگان تعریف نکردند، یا با رژیم‌های غذایی بر اساس مواد مغذی و کالری مطابقت داشتند.

به گفته او، این احتمال وجود دارد که افرادی که رژیم‌های گیاهخواری دارند، وزن بیشتری از دست بدهند، زیرا در کل کالری کمتری می‌خورند. وی افزود: رژیم‌های وگان احتمالاً منجر به کاهش وزن می‌شوند، زیرا با کاهش دریافت کالری به دلیل محتوای کمتر چربی و محتوای بیشتر فیبر رژیمی مرتبط هستند.

غذاهای گیاهی چربی کمتری دارند، که با ۹ کالری در هر گرم، پر انرژی ترین ماده مغذی درشت مغذی است (در مقایسه با چهار کالری در هر گرم برای پروتئین و کربوهیدرات). در نتیجه، وعده‌های غذایی وگان می‌توانند حجم زیادی از غذا را شامل شوند - مانند یک بشقاب پر از سبزیجات - در حالی که همچنان کم کالری هستند، بنابراین غذای گیاهی برای احساس سیری در کمبود کالری برای کاهش وزن راحت است.

غذاهای اصلی وگان مانند غلات کامل، لوبیا، آجیل و دانه‌ها نیز سرشار از فیبر هستند، نوعی کربوهیدرات که به راحتی در دستگاه گوارش تجزیه نمی‌شود. دریافت فیبر کافی همچنین می تواند با کند کردن هضم غذا به مدیریت اشتها کمک کند، بنابراین پس از صرف غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید.

فیبر بالا در رژیم‌های غذایی وگان فوایدی برای قند خون و سلامت گوارش دارد

با کند کردن هضم، فیبر نه تنها گرسنگی را از بین می‌برد، بلکه سرعت جذب سایر مواد مغذی از جمله گلوکز از تجزیه کربوهیدرات‌های دیگر را نیز تنظیم می‌کند. مدیریت جذب گلوکز برای پایداری سطح قند خون کلیدی است، بنابراین فیبر نقش مهمی در جلوگیری از افزایش و سقوط قند خون دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که خوردن فیبر فراوان از میکروبیوم روده سالم، باکتری‌های مفیدی که در سیستم گوارش شما زندگی می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

تحقیقات قبلی رژیم‌های غذایی وگان را با میکروبیوم سالم‌تر روده با فوایدی برای پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی و همچنین افزایش کاهش وزن و چربی سوزی مرتبط دانسته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها