دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
داوطلبان کنکور به خصوص در دو هفته پایانی باید فشار و استرس را کنار گذاشته و با تغذیه مناسب خود را برای حضور در آزمون آماده کنند.

به گزارش آوای خزر، کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از روز هشتم تیرماه تا یازدهم تیرماه برگزار می‌شود. داوطلبان کنکور که دیگر دو هفته بیشتر تا زمان آزمون فرصت ندارند حالا باید فشار و استرس را از خود دور کرده و تغذیه مناسبی داشته باشند تا برای حضور در آزمون و نشستن بر روی صندلی به مدت ۴ ساعت آماده شوند.

کارشناسان معتقدند در این روزهای پایانی خواب خوب، ورزش و تغذیه می‌تواند در کاهش فشارهای روانی موثر باشد. کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که داوطلبان کنکور در دو هفته پایانی از خوردن چربی‌های اشباع شده و غذاهای فست فودی اجتناب کنند و به جای آن مصرف خرما، سبزیجات و میوه‌جات تازه را افزایش دهند.

خوردن صبحانه کامل بسیار مهم است چرا که وعده غذایی صبحانه در افزایش تمرکز ذهنی بسیار موثر است.

داوطلبان کنکور نباید از آب غافل شوند چرا که مصرف آب افراد را شاداب می‌کند و در کاهش استرس و افزایش روحیه افراد تاثیر دارد.

داوطلبان کنکور هرگز نباید گرسنه بمانند بلکه باید وعده‌های غذایی خود را به ۵ یا ۶ وعده کوچک در طول روز افزایش دهند، البته نه اینکه پرخوری کنند تا معده درد سبب کاهش کارکرد مغز شود بلکه گرسنه نمانند تا قند خونشان در حد نرمال باقی بماند.

البته این توصیه‌ها پیشنهادات هر روزه کارشناسان تغذیه به همه مردم است که بیشتر خانواده‌ها نیز در تغذیه روزمره خود همین موارد را رعایت می‌کنند.

برنامه غذایی رتبه‌های برتر کنکور چه بود؟

در این مورد از رتبه برترهای کنکور سال‌های گذشته و خانواده‌هاشان سوال کردیم که بیشتر آن‌ها روش تغذیه‌ای همیشگی خانواده را دنبال می‌کردند و بخاطر کنکور تغییری در تغذیه خانواده ایجاد نکرده بودند. مادر پارسا فتحی رتبه دوم گروه علوم تجربی کنکور سال ۱۴۰۰ نیز گفت: تغذیه همیشگی ما مناسب است و ما برنامه ریزی تغذیه‌ای دیگری برای فرزندم نداشتیم و برنامه غذایی را به منوال قبل ادامه دادیم.

مادر علی ولایی رتبه اول گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ گفت: تغذیه معمولی خودمان را داشتیم، همان برنامه غذایی همیشگی خودمان را برای فرزندم هم در نظر می‌گرفتیم.

مادر زهرا سادات موسوی رتبه اول گروه علوم انسانی کنکور سراسری سال  ۱۳۹۵ نیز گفت: تغذیه و ورزش فرزندم در زمان کنکور مانند قبل بود و تغییر خاصی نداشت، همانطور کم و ساده.

پدر آیناز مارالی رتبه چهارم گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۰ هم گفت: ما برنامه غذایی را بر اساس برنامه ریزی اشتهایی فرزندم قرار دادیم و غذاهایی را که او میل داشت و استقبال می‌کرد استفاده می‌کردیم.

پدر محمدپیام نایبی رتبه اول گروه علوم ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۰ هم گفت: ما همان برنامه غذایی همیشگی خودمان را دنبال کردیم اما زمان مصرف وعده‌های غذایی بر اساس برنامه‌ریزی درسی فرزندم بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با احداث پالایشگاه در میانکاله موافقید؟
موافقم
مخالفم
آخرین اخبار