دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آمریکا: شبکه فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کردیم
وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ فرد و ۹ شرکت را که ادعا می‌کند بخشی از شبکه دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هستند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

طلب ایران از عراق «از طریق تهاتر و حواله وجه»، وصول شد
یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق درباره نحوه اعلام وصول طلب ایران از عراق، بیان کرد که بر اساس توافقی که کرده‌ایم از راه‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی خود وجه است که به نحوی حواله می‌کنند و روش دوم هم از مسیر تهاتر کالایی است. البته نه کالای خود عراق بلکه به این صورت که ما نیاز‌هایی مثل کالای اساسی‌مان را از جا‌های دیگر خرید می‌کنیم و سپس از طریق بانک TBI عراق پولش پرداخت می‌شود.

زمان ثبت نام نهایی منتخبان رزرو خودرو 
تمامی منتخبین ذخیره (رزرو) فروش یکپارچه خودرو می‌توانند از روز شنبه نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند.

رزمایش مشترک سعودی و عراق
رزمایش مشترک نیروی زمینی عربستان و عراق از روز دوشنبه در مرکز «امیر خالد بن سلطان» در منطقه شمالی عربستان آغاز شده است. در این رزمایش که ۹ روز ادامه خواهد داشت، نیروها انواع شیوه‌های رزمی و عملیات واکنش سریع را زیر نظر فرماندهی رزمایش تمرین می‌کنند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. همچنین ۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۳۶۷ نفر رسید.

آرژانتین: هیچ کدام از خدمه پرواز ونزوئلا عضو سپاه قدس نیستند
آرژانتین اعلام کرد هیچیک از ۱۹ خدمه هواپیمای باری ونزوئلا که در این کشور توقیف شده از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران نیستند. وزیر امنیت آرژانتین گفته در خلال منع خروج این افراد از آرژانتین به منظور انجام تحقیقات مشخص شد که "تنها نام یکی از آنها با نام یکی از اعضای نیروی قدس مشابهت داشت و نه بیشتر".

درخواست علی مطهری از رئیسی
علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم طی نامه ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، با تاکید بر اینکه « چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد کشور به برجام و رفع تحریم‌ها گره خورده است»، نوشت: از جناب‌عالی به عنوان رییس‌جمهور انتظار این است که از طریق شورای عالی امنیت ملی این معضل را حل کنید.

اظهارات رییس دستگاه قضا درباره ناهنجاری‌های اجتماعی در قم
رئیس قوه قضائیه بابیان اینکه برخی مکان‌ها به دلیل جایگاهشان احترام بیشتری دارند گفت: نسبت به برخی از مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی در قم باید بیشتر توجه و مراقبت شود و این یک امر عقلایی و دینی است و اختصاص به اسلام ندارد.

صداوسیما: یکی از عوامل جریان «چپ مارکسیستی» بازداشت شد
خبرگزاری صداوسیما نوشت: «یکی از عوامل جریان چپ مارکسیستی که ماموریت دامن زدن به فتنه و اغتشاش در محیط های کارگری را عهده دار بود، حین فرار از کشور بازداشت شد. فرد بازداشت شده، پیش از روز کارگر در ملاقات با دو جاسوس فرانسویِ اقداماتشان را هماهنگ کرده بودند. تلفیق تجمعات کارگری و معلمین و تبدیل آنها به بی نظمی و اغتشاشات سراسری، یکی از مأموریت های این فرد بود.»

علی باقری: حاضر نیستیم از خطوط قرمز نظام عبور کنیم تا خود را موفق نشان دهیم
علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: برای این که خود را مردان موفق در میدان دیپلماسی نشان دهیم، حاضر نیستیم تا در قبال اصول و مبانی سیاست خارجی و خطوط قرمز نظام تساهل و تسامح کنیم، بلکه هنر دیپلماسی آن است که مردان خود را فدا کند تا اهداف سیاست خارجی محقق شود.

امیرعبداللهیان: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات با عربستان مثبت است
«حسین امیرعبداللهیان» و «فؤاد حسین» موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و گفت‌وگوها را مورد گفت‌وگو قرار دادند. امیرعبداللهیان درباره مناسبات تهران و ریاض گفت: ارزیابی ما از دور اخیر مذاکرات در بغداد مثبت است و تهران از اجرایی‌کردن نتایج مذاکرات فیمابین استقبال می‌کند.

بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره دلار
بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز و کاهش نوسانات ارزی، به صرافی‌ها اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان،‌ ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بفروشند.

تکذیب آزادی حجاب برای توریست های روس
ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگران جوانی که برای جام جهانی می‌آیند با توریست های دیگر فرق دارند، ما کار خودمان را انجام می دهیم و حداقل ظرفیت ها را فراهم می کنیم، تجربه جدیدی است اما اینکه می‌گویند ما از حداقل های فرهنگی خود عبور می کنیم کذب محض است، دیدم در فضای مجازی گفته اند با روس ها توافق شده که توریست های روس حجاب نداشته باشند یا مشروب سرو شود که صحت ندارد.

کیفرخواست عامل تیراندازی به مأموران انتظامی در خیابان طالقانی تهران صادر شد
علی صالحی دادستان تهران از صدور کیفرخواست به اتهام محاربه و افساد فی الارض برای عامل تیراندازی به مأموران انتظامی در خیابان طالقانی خبر داد. او گفت: با توجه به اینکه اقدام نامبرده موجب رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی شده است، دادسرای جنایی تهران به سرعت پرونده را مورد رسیدگی قرار داد که در نتیجه آن با تکمیل روند تحقیقات ضمن صدور قرار جلب به دادرسی، کیفرخواست نامبرده نیز صادر شد.

پلیس: انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا ممنوع است
پلیس امنیت اقتصادی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انجام هرگونه معاملات فردایی ارز، سکه و طلا برابر قانون ممنوع است. پلیس امنیت اقتصادی در این اطلاعیه، با ممنوع دانستن فعالیت در سایت‌ها و کانال‌های قیمت‌دهی و انجام هرگونه معامله به صورت فردایی و غیررسمی در فضای مجازی، تأکید کرد که فقط معاملاتی مجاز و قانونی است که در واحدهای صنفی قانونی و رسمی و با رعایت قوانین و مقررات پولشویی و مالیاتی انجام شود.

خبرگزاری دولتی: اجازه دفن مالک متروپل پس از ۲۲ روز صادر شد
خبرگزاری دولتی برنا متعلق به وزارت ورزش نوشت: درپی مرگ حسین عبدالباقی مالک متروپل در حادثه ریزش ساختمان متروپل در دوم خرداد ۱۴۰۱ پس از ۲۲ روز اجازه دفن حسین عبدالباقی صادر گردید. پیکر حسین عبدالباقی نیمه شب دوشنبه ۲۳ خرداد ماه به زادگاهش در روستای دهاقان، محله عطاآباد استان اصفهان انتقال یافت و ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه با حضور خانواده و با حضور مردم به خاک سپرده شد.

محسن رضایی: مردم هم باید با دولت باشند
محسن رضایی با بیان اینکه «دولت با مردم است ولی مردم هم باید با دولت باشند و این دو، دو روی یک سکه هستند» اظهار کرد: در دوران جنگ مردم و دولت با یکدیگر بودند؛ الان هم مردم خیلی همکاری می‌کنند اما چون تحول بزرگ است، باید مردم وارد صنعت کشاورزی و اقتصاد شوند. امروز مردم از نظر سیاسی همراه دولت هستند و از نظر اقتصادی نیز باید با دولت مشارکت کنند.

رئیسی: صنایع «هِسا» هواپیمای مسافربری تولید کند
رئیسی پس از بازدید از بخش های مختلف شرکت هِسا اظهار داشت: این شرکت مجموعه‌ای از دانایی ها را به توانایی تبدیل کرده و انتظار ما از این شرکت ساخت هواپیمای مسافربری با رعایت استانداردهای لازم بین المللی است.

هشدار درباره ۷ برابر شدن قیمت داروی وارداتی
همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به نامه سندیکای صاحبان صنایع دارو، گفت: «بنده هم با حذف ارز ترجیحی موافق نبودم چرا که این نگرانی وجود داشت که باعث فشار زیاد به مصرف‌کننده می‌شود. همچنین این مسئله را هم باید در نظر گرفت که ما دو نوع واردات دارو داریم؛ یکی اینکه مواد اولیه را وارد و دارو را در داخل کشور تولید می‌کنیم دیگری هم اینکه دارو به صورت حاضر و آماده وارد می‌شود. بالتبع دارویی که وارد می‌شود با توجه به اینکه قیمت ارز اکنون حدود ۳۲ هزار تومان است، قیمت آن دارو هم هفت برابر می‌شود. در حالیکه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی افزایش پنج برابری را داشتیم. این بازهم معضل بسیار بزرگی برای بیمه‌ها خواهد بود، چون اگر واقع نگر باشیم، بیمه توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارد.»

اسلامی: دوربین هایی که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: الان که مذاکرات برای بازگشت به برجام صورت گرفته دوباره همان اتهامات قبلی را با مدارک جعلی اسرائیلی تکرار می‌کنند، دلیل ندارد ما به تعهدات ادامه دهیم لذا وقتی آن‌ها به تعهدات پای‌بند نیستند و دوباره به همان ابتدای مسیر بازگشتند ما هم دوربین‌هایی که برای برجام نصب شده بود را برداشتیم. اسلامی افزود: این به معنای این نیست که ما ارتباطمان را با آژانس قطع کردیم بلکه ما تحت مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم اما دوربین‌های اضافه که برای برجام نصب شده بود را جمع کردیم.

مدیران سه کانال «سایه‌نویس، نیمه محرمانه و سرائر» دستگیر شدند

گرداب، سایت فرماندهی امنیت سایبری سپاه نوشت: با مجموعه اقدامات فنی و اطلاعاتی چند ماهه پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه، ادمین های کانال های نیمه محرمانه، سرائر و سایه نویس به اتهام انتشار اسناد طبقه بندی شده و تشویش اذهان عمومی دستگیر شدند.

 

دستور رئیسی برای ساخت ۸ هواپیما تا قبل از سفر بعدی‌اش به اصفهان

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس در نشست شورای اداری مشترکِ شاهین شهر و میمه با شهرستان برخوار گفت: رییس جمهور در بازدید از هسا دستور داد که تا سفر بعدی رییس جمهور به اصفهان، ۸ هواپیمای مسافربری در این سازمان تولید شود.

 

واکنش معاون وزارت خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا 

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا با بیان این‌که پتروشیمی ما تحریم بوده، گفت که فروش از مسیرهای مختلف ادامه داشته و خواهد داشت.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها