دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
فرصتی که برای خوداظهاری از جنس نان فراهم شد!
خدمات نانوایی‌های نکا زیر ذره‌بین اتحادیه خبازان + تصاویر
خدمات نانوایی‌های نکا در مناطق شهری، براساس نظر رئیس شورای تامین این شهرستان برعهده اتحادیه خبازان قرار داده شده و این یک فرصت مهم برای خوداظهاری آنهاست.

به گزارش آوای خزر، صف‌های شلوغ نان در سال‌جاری زمزمه‌هایی مبنی بر تخلف نانوایان دارد چرا که فروش نان به سوپر مارکتی‌ها، دامداران، و یا فروش آرد دولتی به قیمت آزاد، حداقل دو برابر بیشتر از فروش نان به شهروندانی که در صف نان هستند، برای این واحدها سودآور است.

این تخلفات در کنار کم‌کردن وزن چانه و تعطیلی‌های خودسرانه و حتی کاهش ساعات کار، در برخی از نانوایی‌ها مشهود است.

در سویی دیگر، واضح است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون باتوجه به گرانی مواد غذایی به‌ویژه برنج، گرایش مردم به سمت خرید نان به‌عنوان قوت غالب، بیشتر شده است.

در برخی مناطق مازندران نیز به دلیل آنکه فصل کشاورزی‌‌ست و باغداران و زارعان، مشغول برداشت و کشت و کار محصول بوده و کارگرانی را در مزارع دارند، لذا خرید نان بیشتر شده‌است، گرچه باز هم در مقایسه با سال گذشته، این میزان شلوغی صف نان در این زمان، افزایش چشمگیری دارد.

برخی‌ها، شلوغی صف‌های نان را به واحد‌های خبازی نسبت می‌دهند و معتقدند این تعداد باید بیشتر شود، در حالی‌که در قریب به اتفاق شهرهای کشور، تعداد نانوایی‌ها به حد اشباع رسیده‌است.

به‌عنوان نمونه؛ در شرق مازندران، شهر نکا دارای 100 نانوایی آزادپز و دولتی است، این رقم در مجموع این شهرستان 174 واحد نانوایی است که باید براساس جمعیت، 120 واحد باشد.

بازرسی از نانوایی‌ها در سراسر کشور و مازندران به صورت سرزده توسط نمایندگان استاندار یا فرماندار انجام می‌شود، در شرق مازندران با نظر عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا، از دو روز پیش و پیرو جلسه‌ای که با حضور امام جمعه، فرماندار و اتحادیه خبازان شهرستان برگزار شد، مسوولیت بازرسی به اتحادیه خبازان سپرده شده‌است تا ظرف 15 روز از تمامی نانوایی‌ها بازدید و شرح گزارش را به‌دقت و به‌دور از هیچ اغماضی، به اطلاع نماینده عالی دولت در نکا برساند.

البته این تصمیم، برای اتحادیه خبازان فرصت مغتنمی است که به خوداظهاری بپردازد و در واقع، مسوولیت آنچه اتفاق افتاده است را برعهده بگیرد و از دستگاه قضا و اجرا، برای اصلاح شرایط مشورت بگیرد و کسب تکلیف کند.

به گفته احمد دارابی نایب‌رییس اتحادیه خبازان نکا، دیروز و امروز از 50 نانوایی سطح شهر نکا به صورت سرزده بازدید شد؛ تعدادی از نانوایان تعطیلی خودسرانه داشتند، تعدادی نیز وزن چانه‌ی کمتر از حد تعیین شده داشتند، برخی‌ها آرد مازاد و برخی‌ها آرد کمتر از سهمیه داشتند که در مرحله نخست، به همه آنها تذکر لسانی داده شد.

او با تایید ازدحام صف‌های نان، عنوان کرد که برخی نانوایی‌ها اظهار می‌کنند هوا گرم است، کارگر کم دارند و به همین دلیل مردم مدت‌ها در صف هستند.

دارابی ادامه داد: اگر آنها مدعی هستند که کارگر کم دارند؛ بخشی از سهمیه آرد خود را به نانوایی دیگری بدهند که توانایی پخت را دارند.

نایب‌رئیس اتحادیه خبازان نکا درباره ساعات کار نیز اظهار داشت: "اینکه به بهانه‌ی کم بودن کارگر، ساعت شروع پخت نان از 3 بعد از ظهر و در هوای گرم باشد، منطقی نیست. نانوایان باید پخت نان را از 4 و نیم عصر شروع کنند".

شهر نکا، براساس سرشماری سال 1395، دارای 60 هزار جمعیت از مجموع 110 هزار جمعیت در شهرستان است، در منطقه شهری آن 100 نانوایی فعال است که 20 واحد آن آزادپز و 80 واحد دولتی است.

انتهای پیام/1000/سعید منصوری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار